کد خبر: ۱۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹
رییس مجلس شورای اسلامی:

عده‌ای می‌خواهند در انتخابات از مردم کلاهبرداری سیاسی کنند

بخشی از کارخانجات نیمه‌تعطیل یا کاملاً تعطیل هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آمریکا باید پاسخ‌گوی ورود هواپیمای جاسوسی خود به داخل مرزهای ایران باشد. 

علی لاریجانی چهارشنبه‌شب در جمع طلاب و محققان حوزه‌های علمیه قم در سخنانی با اشاره به سیاست‌های خصمانه کشورهای غربی درباره ایران اظهار کرد: سی و سه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت کشورمان شاهد حوادث گوناگونی بوده و شرایط مختلفی را تجربه کرده است. 

او ادامه داد: در این مدت در آمریکا و اروپا تغییرات زیادی به‌وجود آمده است از جمله می‌توان به تشکیل و فعالیت جنبش ضدسرمایه‌داری وال استریت در آمریکا اشاره کرد که خواستار اصلاح نظام اقتصادی کشور خود هستند. 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان غربی به‌خصوص آمریکا بر این باورندکه پس از این حوادث یک نوع آگاهی سیاسی و اجتماعی در بین مردم آمریکا ایجاد شده و این موضوع باعث شده است که مردم خواستار تحولات اساسی در تمام بخش‌های اجرایی کشور خود باشند. 

وی افزود: بحران مالی آمریکا باعث شده تا مردم در تامین امرار و معاش خود دچار مشکل شوند به طوری که طبق آخرین آمار بدهی‌های آمریکا به بیش از چهارده هزار میلیارد دلار رسیده و این نشان‌دهنده شرایط و خیم اقتصادی آمریکا است. 

لاریجانی با اشاره موضع پهپاد آمریکایی گفت: اوباما و وزیر خارجه‌اش در اظهار نظر جدیدی خواستار بازپس‌گیری هواپیمای متجاوز خود به ایران شدند. آن‌ها باید به جای آن که این صحبت‌های مضحک را مطرح کنند به ملت ایران پاسخگو باشند. 

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام مجلس شورای اسلامی در قطع روابط با کشور انگلستان یک امری مهم و ضروری بود چون ما در این سال‌ها شاهد سیاست‌های خصمانه این کشور در مقابل مواضع ایران و در موضوعات هسته‌‌ای بودیم. 

او افزود: انگلستان چطور انتظار دارد در حالی که با ما دشمن است از ما تقاضای استفاده از سرویس‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کند و این خود می‌تواند تناقضی در رفتارهای آنان باشد. 

لاریجانی تاکید کرد: دانشجویان ما نباید به اقدامات تحریک‌آمیزی هم‌چون حمله به سفارت انگلستان اقدام کنند زیرا موجب می‌شود که کشوری هم‌چون انگلستان دست به ماجراجویی‌های جدیدی بزند. 

رییس مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر سوریه نیز گفت: آمریکا به دنبال دموکراسی نیست بلکه سعی دارد که با این موضوع حکومت سوریه را به نفع خود تغییر دهد. از نظر ما اصلاحاتی باید در سوریه انجام شود تا همه مردم از وضعیت زندگی خود راضی باشند. 

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: عده‌ای با اهداف سیاسی سعی دارند تا با ملتهب کردن فضای انتخابات مجلس به نوعی از مردم کلاهبرداری سیاسی کنند. 

لاریجانی اظهار کرد: کشور ما پس از پیروزی انقلاب با سرعت خوبی در حال پیمودن مسیر ترقی و پیشرفت است و لازمه ادامه این امر رعایت الگوی صحیح است. 

وی ادامه داد: در این راستا یکی از موضوعاتی که در کشور ما مطرح است بحث اشتغال است و در این راستا دولت اقداماتی انجام داده است تا بتواند نرخ بیکاری را در کشور کاهش دهد. 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفری که به یکی از شهرک‌های صنعتی داشته‌ام شاهد بودم که متاسفانه بخشی از کارخانجات نیمه‌تعطیل یا کاملاً تعطیل هستند. 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها می‌توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم تا بتوانند به راحتی درآمدی به منظور گذارندن زندگی روزمره خود داشته باشند. 

لاریجانی گفت: یکی از موضوعات دیگر بحث هدفمندی یارانه‌ها است و طبق قانونی که مصوب شده است پنجاه درصد از درآمد حاصل از آن باید به مردم پرداخت شود تا آثار تورم در بین خانواده‌ها کم شود. 

وی افزود: اگر می‌خواهیم توان کشورمان را افزایش دهیم باید از نیروهای انسانی کشور استفاده حداکثری بکنیم تا بتوانیم تولید را در کشورمان رونق دهیم. 

رییس مجلس شورای اسلامی درباره پرونده مالی اخیر اظهار کرد: همه باید به دادستان کل کشور کمک کنیم تا بتواند با قاطعیت و با مجرمان برخورد کند. بنابراین در جلسه سران سه قوه از رییس قوه قضایه خواسته شد تا بدون در نظر گرفتن پست، مقام یا هر عنوانی به شدت برخورد کند. 

وی تصریح کرد: مسئولان ما باید تلاش کنند که بتوانیم مانند کشورهای دیگر سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم تا بتوانیم تولید کارخانه‌ها و صنایع را افزایش داد و سطح صادرات را بالا ببریم. 

وی درباره بیداری اسلامی در منطقه نیز گفت: بیداری اسلامی منطقه برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است بنابراین آمریکا سعی دارد با به قدرت رساندن مهره‌های خود بر کشورهای اسلامی تسلط داشته باشد. 

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این راستا آن‌ها مسلمانان را تحت فشار قرار داده وحقوق را آن‌ها در مجامع جهانی تضییع می‌کند تا بتواند به هر شکل ممکن به اسراییل کمک کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان غربی در نظریه مدعی بودند که بیداری اسلامی در منطقه از همان شیطنت‌های آمریکا است ولی اگر با دقت به این موضوع نگاه شود می‌توان گفت که این نظریه مضحک و نوعی جنون سیاسی است بنابراین باید کشورها تمام تلاش خود را برای خنثی‌سازی توطئه آمریکا در کشورهای‌شان داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین