کد خبر: ۱۴۱۷۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶

۴ دی زمان دادگاه "اعتمادملی"/ بسیج دانشجویی، مشایی و جهرمی در لیست شاکیان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد حق‌شناس با اعلام اینکه پرونده روزنامه اعتماد ملی ۴ دی‌ماه سال جاری دوباره به دادگاه می‌رود گفت: این دادگاه در شعبه ۷۳ دادگاه کیفری با ریاست مدیرخراسانی تشکیل می‌شود. 

وی افزود: بر علیه این روزنامه ۳۴ شکایت شده است که از این تعداد ۷ شکایت توسط دادستانی اعلام شده و ۳ شکایت از بخش خصوصی و ۲۰ شکایت در بخش دولتی بوده و مابقی شکایتها از ناحیه مدعی العموم است. 

مدیرمسئول روزنامه توقیف‌شده اعتمادملی اظهارداشت: تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توهین، افتراء، هجو، تحریک به اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و چندین عنوان مجرمانه دیگر که در مجموع حدود ۱۳ عنوان مجرمانه است از مهمترین این اتهامات محسوب می‌شود. 

حق‌شناس گفت: در این پرونده آقایان علی‌آبادی و مشایی و همچنین آقای جهرمی در زمان وزارت کار و میرفیصل باقرزاده و وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و سازمان بسیج دانشجویی و سازمان نظام دامپزشکی از مهمترین شاکیان شناخته شده در پرونده هستند. که البته بیشتر سازمان‌های دولتی شکایت خود را پس گرفتند و تنها ۵ سازمان دولتی و ۷ نفر همچنان شاکی پرونده هستند. 

اولین شکایت این پرونده مربوط به اردیبهشت سال ۸۵ و آخرین شکایت از این روزنامه بعد از انتخابات سال ۸۸ بود که به علت درج گزارشی در رابطه با راهپیمایی و تجمع تعدادی از هموطنان آذربایجانی مقابل مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین شکایت از این روزنامه مطرح شد. همه این موارد باعث تشکیل پرونده‌های قابل‌توجهی برای روزنامه اعتماد ملی شد که بعد از توقیف موقت روزنامه در ۲۷ مرداد ماه سال ۸۸، پرونده روزنامه باز شد و در مرحله بازپرسی و تفهیم اتهام است. از آن زمان تا به امروز و پس از ۲ و نیم سال پرونده روزنامه در حوزه‌های مختلف بازپرسی، دادسرا و دادگاه‌ها هم‌چنان در حال بررسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین