کد خبر: ۱۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰

انتقاد شدید امام‌جمعه همدان از شعارهای عده‌ای علیه برخی اعضای دولت در مراسم نمازجمعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه همدان در روز نهم دی ۹۰، استاندار همدان بود که در دقیقه سی‌وپنجم سخنرانی وی، حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر با سردادن شعارهایی علیه برخی از اعضای دولت، قصد اخلال در سخنرانی "کرم‌رضا پیریایی" را داشتند که این اقدام آنها با واکنش شدید نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، مواجه شد. 

استاندار همدان که دقایق پایانی سخنرانی خود را پشت سر می‌گذاشت، جملات آخر سخنان خود را که با محور تدبیر ولایت‌فقیه در برخورد با فتنه بود، به پایان می‌رساند که خطاب به شعاردهندگان، اظهار داشت: برای آنکه تقدس نماز جمعه را بر هم می‌زنید، صلاح نمی‌دانم ادامه بدهم. 

پس از سخنرانی استاندار، که طبق برنامه زمان‌بندی شده، باید خطبه‌های نماز جمعه انجام می‌شد، همگان متوجه شدند که امام‌جمعه همدان، آیت‌الله "غیاث‌الدین طه محمدی"، نسبت به اقدام افراد مذکور اعتراض و قصد ترک محل اقامه نماز جمعه را دارد که پس از ۲۵ دقیقه پادرمیانی اعضای ستاد نماز جمعه و معتمدین شهر همدان، وی پشت تریبون نماز جمعه حاضر شد و با انتقاد شدید از اقدام صورت گرفته از سوی تعدادی انگشت‌شمار در نماز جمعه، خطبه‌های خود را شروع کرد. 

آیت‌الله "غیاث‌الدین طه محمدی"، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، که از حرکت ناشایست چند نفر معترض ناراحت شده بود، گفت: اراده کرده بودم تا در نماز جمعه امروز، به‌خاطر همین حرکت حاضر نشوم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در شروع خطبه‌ها، شدیداً حرکت این افراد را محکوم و از سخنرانی استاندار همدان قدردانی کرد. در ادامه عین سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان منتشر می‌شود: 

«من روم نمی‌شه شما و خودم را به تقوای الهی دعوت کنم، با این بی‌تقوایی‌هایی که امروز دیدم، من تصمیم گرفته بودم امروز جزما نماز جمعه نخوانم، به خاطر اشتباه بزرگی که این آقایان، قیم ما بودند، اختیار ما را داشتند بساط ما را به هم بریزند. نماز جمعه سمبل اتحاد، صفا و صمیمیت است. حالا گاهی به عامل نفاق، دودلی و کینه‌توزی مبدل می‌شود. این عزیزانی که خیلی سوپر انقلابی هستند، می‌خواستند بروند و هر جای شهر آقای استاندار را ترور کنند، ما حرفی نداشتیم اما حرمت نماز جمعه را نباید می‌شکستند. شما حرمت‌شکنی کردید، بسیار اشتباه کردید.{در این لحظه مردم با تکبیر از امام جمعه همدان حمایت کردند} آقایان از هزار فرسخ دست به آتش دارند فکر می‌کنند تخم دو زرده زاییده‌اند. ما به یک اعتبار ۳۰ سال، یک اعتبار ۱۰ سال تو این استان شب و روز جون می‌کنیم، تمام آتش اختلافات را خاموش کنیم، مردم یکپارچه بشوند، گوش به ندای آن منادی بزرگ وحدت امام(ره) عزیز، این منادی حی و حاضر، رهبر عزیز انقلاب. آقایان با یک اشتباه و تندروی‌های فکرنکرده و ناشیانه، بیایند بساط ما را به هم بریزند. شما راست می‌گویید، خیلی درد دین دارید، خوب این استاندار که توی جیب من نیست، توی جیب نماز جمعه هم که نیست، بروید ترورش کنید، شما حق ندارید قداست نماز جمعه را بشکنید، حق ندارید در نماز جمعه به کسی توهین کنید. خدا شاهد است، به جان همه شما قسم، منو به خون شهدا قسم دادند، برگشتم. من رفته بودم. مگر شما مردم را خریده‌اید؟ شما تفکر دارید، تز دارید؟ اولا که صددرصد اشتباه می‌کنید. سالی که نکوست از بهارش پیداست. شما اگر واقعاً هم دلسوزید، حالی‌تون نیست. شما فکر می‌کنید ما بچه‌ایم؟ آسان هست این همه سلایق، این همه گرایش، این همه مردم را در سر سفره حاضر کردن؟(حضور و وحدت مردم در نماز جمعه) مفت و مجانی که جنابعالی بیایید در اینجا شعار بدهید، خیلی سوپر انقلابی هستید، بروید خودتان را درست کنید، عقل داشته باشید. این تندروی‌ها غیر خرابکاری، هیچی توش نبوده و نخواهد هم داشت. اتفاقاً من می‌خواستم امروز در خصوص اتفاق بزرگ "نهروان" صحبت کنیم. نهروانیان نماز نمی‌خواندند که می‌خواندند، نهروانیان روزه نمی‌گرفتند که سالی ۱۲ ماه روزه می‌گرفتند، نهروانی‌ها قرآن نمی‌خواندند که می‌خواندند، کج‌فهمی داشتند، می‌گفتند، علی(ع) کافر است علی(ع) کافر است، خوب منم کافرم، فقط جنابعالی و شما چند نفر که معلوم نیست چه‌کاره هستید، از کجا آمده‌اید، کسی شما را تحریک کرده، تعادل‌تان را از دست داده‌اید، امید آبروی اسلام را بردید. آیا ما تو کشور و تو دنیا بدنام نشدیم؟ امروز ما حالا چطور سر بلند کنیم توی استان‌های دیگر، که ما همدان "دارالمومنین" و "دارالمجاهدین" هستیم؟ وقتی بلد نیستید، می‌خواهید سرمه بکشید، کور می‌کنید. خواهش می‌کنم آن سرمه هم مال خودتان باشد. 

یعنی چه؟ قداست نماز جمعه، حرمت نماز جمعه، اینجا همه حق دارند، راست می‌گویید؟ اینها هیچ چیز را از دست شما نگرفته‌اند. شما بروید تمام میدان‌های بزرگ شهر هرچه می‌خواهید بنویسید، هر چی می‌خواهید شعار بدهید، داد بزنید. نماز جمعه تمام سلیقه‌ها، تمام گرایش‌ها، تمام اشخاص، دونه دونه حق آب و گل دارند، چه حق دارید بیایید مردم را دل‌زده کنید، دلسرد کنید؟ علاوه بر این، این بنده خدا صحبت کرد، کجای صحبت‌هایش عیب داشت، غیر از اینه که شما مریضید...؟! 

"ابن‌ملجم" هم وقتی علی(ع) را کشت، گفت، من بزرگترین خدمت را به اسلام کردم، درست است؟ از کی اجازه گرفته‌اید؟ چرا نماز جمعه؟ راست می‌گویید، بروید جای دیگر. مگر دانشگاه، استانداری، فرمانداری و میدان‌های شهر را از شما گرفته‌اند؟ شما چه حق دارید قداست نماز جمعه را بشکنید؟ من از آقای استاندار تشکر می‌کنم، خوب حرف زد. من تفتیش عقاید ندارم که بروم تو دل افراد، که ببینم چیه. ظاهر افراد نشانگر باطن آنهاست..."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین