کد خبر: ۱۴۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶

هشدار در مورد آلودگی هوا در عسلویه

آلودگی خون ساکنین منطقه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست با هشدار نسبت به وضعیت آلودگی هوا در عسلویه گفت: تمام پروژه‌ها و طرح های فاز دوم عسلویه بایستی ارزیابی زیست محیطی داشته باشند در غیر اینصورت سازمان محیط زیست برخورد قانونی می‌کند. 

علی محمد شاعری:در حال حاضراستانداردهای زیست محیطی در پروژه‌های اقتصادی در عسلویه و منطقه پارس جنوبی به خوبی رعایت نمی شود.

به گفته وی، براساس آخرین گزارشها دراین منطقه نه فاضلابهای عادی و نه پسابهای صنعتی مطابق موازین محیط زیست مدیریت نمی شوند و طرح جامع مدیریت پسماند در این منطقه رعایت نمی شود.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: بر اثر پخش ذرات معلق مواد شیمیایی مانند اوره و آمونیاک در آسمان عسلویه و همچنین اکسیدهای گوگرد و نیتروژن هوای این منطقه نیز به شدت آلوده است.

شاعری اظهار داشت: سازمان محیط زیست مراتب نگرانی خود را در خصوص وضعیت زیست محیطی و بهداشتی عسلویه به مسئولان وزارت نفت اعلام کرده و این وزارتخانه را موظف به تهیه تمهیدات لازم برای اجرای نظارت زیست محیط بر طرح های اقتصادی این منطقه کرده است.

به گزارش مهر،وی در پاسخ به اینکه بر اساس برخی گزارش ها خون ساکنین منطقه عسلویه به دلیل آلودگی بیش از حد هوا آلوده است گفت: با همکاری وزارت نفت و بهداشت در حال تدوین و بررسی طرح جامع جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی عسلویه هستیم که به محض پایان این بررسی ها تبعات ناشی از این آلودگیها برای ساکنین این منطقه و مجموعه خسارت های وارد شده بر سلامت این افراد را اعلام می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین