کد خبر: ۱۴۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶

برندگان یازدهمین دوره جایزه ادبی گلشیری معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته جایزه یازدهمین دوره جشنواره ادبی گلشیری برندگان این جایزه در رشته های مختلف را معرفی کرد. 

بنیاد هوشنگ گلشیری امروز جمعه ۲۸ بهمن(۱۷ فوریه) اعلام کرد که کمیته جایزه یازدهمین دوره پس از بررسی داوران و اعلام رای آن‌ها برگزیدگان را معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، رمان "زیر آفتاب خوش خیال عصر" نوشته جیران گاهان به عنوان بهترین رمان در بخش اولین رمان (از بین رمان های منتشر شده در سال ۸۹ ) معرفی شد. 

در بخش رمان، به علت تفاوت زیاد در آرای داوران، هیچ رمانی از نویسنده هایی که پیشتر رمان منتشر کرده اند، انتخاب نشد. 

نامزدهای این بخش عبارت از"خنده‌ شغال" نوشته وحید پاک‌طینت، "رام‌کننده" نوشته محمدرضا کاتب، "لب بر تیغ" نوشته حسین سناپور و "ماه کامل می‌شود" نوشته فریبا وفی بودند. 

دو مجموعه داستان "آدم ها" نوشته احمد غلامی و "کتاب ویران" نوشته ابوتراب خسروی به عنوان بهترین مجموعه داستانها در بخش مجموعه داستان های منتشر شده در سالهای ۸۸ و ۸۹(از نویسنده هایی که پیشتر مجموعه داستان منتشر کرده اند) انتخاب شدند. 

همچنین دو مجموعه داستان"پرتره مرد ناتمام" نوشته امیر حسن یزدان بد و "خواب با چشمان باز" نوشته ندا کاووسی فر به عنوان بهترین اثر (از نویسنده هایی که پیشتر مجموعه داستان منشر نکرده اند) انتخاب شدند. 

کمیته یازدهمین دوره جایزه فرهنگی گلشیری همچنین اعلام کرد که می کوشد تا در بهار سال آینده در مراسمی جوایز را به برندگان اهدا و از محمود دولت آبادی نیز تجلیل کند. 

با اینکه بعد از برگزاری دوره نهم جایزه گلشیری، بنیاد گلشیری اعلام کرده بود که این جایزه از این پس به صورت دو سالانه به برندگان اعطا می شود، کمیته دوره یازدهم تصمیم گرفت جریان برگزاری این مناسبت فرهنگی را به روال سابق بازگردد و بار دیگر آن را سالانه کند. 

اعضای کمیته این دوره جایزه، یونس تراکمه، علی خدایی و محمدحسن شهسواری بودند و مجموعه داستان های چاپ اول سال ۸۸ و ۸۹ توسط برگزیدگان این افراد بررسی شد. 

داوران جایزه ادبی هوشنگ گلشیری در دوره دهم اعطای این جوایز ، "نگران نباش" نوشته مهسا محب‌علی را در بخش رمان و "احتمالاً گم شده‌ام" نوشته سارا سالار را در بخش رمان اول به‌عنوان برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی بنیاد گلشیری معرفی کرده بودند. 

این در حالیست که سال گذشته جایزه به صورت دو سالانه بود و فقط رمان های دو سال قبل ارزیابی شد و داستان های کوتاه به همین دلیل اصلا ارزیابی نشدند. 

به گزارش ایسنا، در مراسم پایانی دهمین جایزه‌ گلشیری که در لواسان برگزار شد از علی‌اشرف درویشیان از اعضای کانون نویسندگان ایران تقدیر به‌عمل آمد. 

بنیاد گلشیری یک بنیاد ادبی است که پس از مرگ هوشنگ گلشیری، نویسنده سرشناس ایرانی با کوشش همسر او فرزانه طاهری و تعدادی از شاگردانش راه انداخته شده و بنا دارد که هر سال یک جایزه ادبی به نام این نویسنده به بهترین آثار ادبی در زمینه های مختلف اهدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین