کد خبر: ۱۴۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۳

زارعی و مهران‌فر در تئاتر/ بلیط های 6000 هزار تومانی تایید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تایید مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد بر قیمت بلیت‌های سینما، کلید خوردن سریال جدید طالبی، حضور مریلا زارعی و احمد مهران فر در نمایشی از افسانه ماهیان، تغیر نام یک موزه و... از مهمترین اخبار امروز فرهنگ و هنر بوده است. 

علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد در ارتباط با افزایش قیمت بلیت‌ها به خبرنگار مهر گفت: ما با این موضوع موافق هستیم اما باید بررسی‌های لازم را در اداره کل انجام دهیم. قیمت 6 هزار تومان سقف قیمت بلیت‌ سینما در سال آینده است. متن این خبر را می توانید اینجا بخوانید.

- افسانه ماهیان از اجرای نمایش "فصل دوم" نوشته نیل سایمون تیرماه سال 91 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خبر داد. ماهیان درباره اجرای نمایش "فصل دوم" در سال آینده به خبرنگار مهر گفت: طبق برنامه اعلام شده و گفتگوهایی که با مدیریت تماشاخانه ایرانشهر داشتیم قرار بر این است که نمایش "فصل دوم" را تیرماه سال 91 در سالن استاد سمندریان به صحنه ببریم. به همین خاطر در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای آغاز تمرینات نمایش هستیم.

- حامد عنقا نویسنده مجموعه تلویزیونی "اخرین شاه، آخرین درباره" از کلید خوردن این مجموعه به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در پاییز 91 خبر داد. این نویسنده در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: هم‌اکنون با مهدی ارگانی مشغول نگارش این سریال به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمود رضوی هستیم. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فیلمنامه اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و ساخت سریال از پاییز شروع می‌شود. متن کامل این خبر را می توانید اینجا بخوانید.

- "معمای شاه" سریال الف‌ویژه شبکه یک است که شخصیت محمدرضا پهلوی و روحیات و عملکرد او را به تصویر می‌کشد. علی لدنی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" با بیان اینکه داستان این سریال از زمان تولد محمدرضا تا خروج وی از ایران را در برمی‌گیرد گفت: شرایطی که شاه در آن رشد کرد، ازدواج وی با ثریا و فوزیه، روابط وی با اشرف و نفوذ این خواهر دو قلویش بر او، و وابستگی شاه به غرب و شرق، از جمله مواردی است که در "معمای شاه" به آن توجه شده است.

- موزه هنرهای دینی امام علی(ع) که وابسته به شهرداری تهران است، به موزه هنر امام علی(ع) تغییر نام داد. چندی است که دیگر خبری از "موزه هنرهای دینی امام علی(ع)" نیست و این موزه که مرکز امور تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز هست به "موزه امام علی(ع)" تغییر نام داده است و لفظ "هنرهای دینی" از آن حذف شده‌است. این گزارش را در اینجا بخوانید.

- هادی مرزبان قصد دارد تیرماه سال آینده نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" نوشته زنده‌یاد اکبر رادی را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد. وی درباره اجرای یکی دیگر از آثار زنده‌یاد اکبر رادی عنوان کرد: من پیش از این نیز قصد اجرای نمایش "تانگوی تخم‌مرغ داغ" زنده‌یاد رادی را داشتم ولی به دلیل دعوتی که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از بنده داشت نمایش "مومیا" اثر ایوب آقاخانی را به صحنه بردم. نمایشنامه آقاخانی را خواندم و از اجرای کار راضی هستم.

- فیلم سینمایی "عصر یخی4" در ادامه نمایش موفقیت آمیز این انیمیشن، ‌به زودی نمایش جهانی خود را آغاز می کند. این فیلم را "استیو مارتینو" و "مارک تورمیر" به شکل مشترک کارگردانی کرده‌اند و فیلم‌نامه آن نیز توسط میشل برگ به رشته تحریر درآمده است. متن کامل این خبر را می توانید اینجا بخوانید.

- قاچاق فرش ایرانی در پس عبور از حوادث تاریخی و کم و کیف عبور از مرزهای کشور در فیلم مستند- انیمیشن "از پس غبار" روایت می‌شود. این فیلم ترکیبی از سینمای مستند است و قرار است سینا عطائیان بخش مستند این فیلم را تصویربرداری کند. طبق برنامه ریزی انجام شده تصویربرداری این فیلم از سه روز گذشته در تهران آغاز شده است.

-محمدعلی رجبی با دادن حق به هنرمندان بابت ناراحتی آنها از کم شدن جایزه بخش بیداری اسلامی جشنواره تجسمی فجر، تصمیم برای چگونگی اهدای جایزه را به مدیریت برگزار کننده این برنامه واگذار کرد. محمدعلی رجبی؛ دبیر کل جشنواره تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعتراض هنرمندان عکاس به کم شدن جایزه بخش بیداری اسلامی گفت: نه من و نه داوران و دبیران جشنواره هیچکدام در بخش اجرائی نقشی نداشتیم. بخش اجرا کاملا بر عهده خود ارشاد است و ما فقط بر بخش علمی این جشنواره نظارت داشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین