کد خبر: ۱۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶

پروانه معصومی: پشت‌صحنه فيلم‌های قبل از انقلاب سالم‌تر بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئله فساد در سينما و تلويزيون اين روزها موجي در رسانه‌ها به وجود آورده است.در همين راستا بازيگران زن سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با «جوان» چرايي اين معضل و راهكارهاي درمانش را بيان كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، پروانه معصومي بازيگر پيشكسوت عرصه تئاتر و سينما و تلويزيون در خصوص حاشيه‌هاي غيراخلاقي پشت صحنه برخي فيلم‌ها مي‌گويد: من در محيط‌هايي كه كار كردم خوشبختانه چنين مواردي را نديدم، اما درخصوص بروز چنين مواردي از سوي برخي، بايد بگويم چشم و هم‌چشمي و حسادت‌ها ميان بازيگران زياد شده است. يك بازيگر وقتي مي‌بيند يكي ديگر از همكارانش سر پروژه‌هاي متعدد ظاهر مي‌شود، حس حسادتش برانگيخته مي‌شود و گاه براي اينكه به اندازه او پر رنگ ظاهر شود ممكن است رفتارهاي نامناسبي هم انجام دهد.

از سوي ديگر برخي از برنامه‌هاي تلويزيون با پرداختن بيش از حد به بازيگران و مصاحبه‌هاي يك ساعته با آنها، بر اين جو ديده شدن دامن مي‌زند. در اين ميان بايد پرسيد كه مگر شهرت چقدر ارزش دارد كه براي كسب آن اخلاق زير پا گذاشته شود.

اين بازيگر پيشكسوت با اشاره به اينكه فضاي فعلي سينما در دست عده‌اي سودجو و غيرسينمايي است گفت: به جرئت مي‌توانم بگويم پشت‌صحنه فيلم‌هايي كه قبل از انقلاب ساخته مي‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌هاي فيلم‌هاي امروز پاك‌تر و سالم‌تر بود.

رزيتا غفاري بازيگر سينما و تلويزيون نيز در اين باره گفت: گروه‌ها و افرادي كه در پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني موازين اخلاقي را رعايت نمي‌كنند، در ميان هنرمندان شناخته شده هستند و بازيگران مي‌توانند با آنها كار نكنند.

وي با اشاره به اين افراد شناخته شده گفت: با توجه به اينكه همه اين افراد را مي‌شناسند اما به دليل روابطي كه دارند كماكان فعاليت‌هاي سينمايي و تلويزيوني شان را ادامه مي‌دهند. البته اين افراد انگشت شمار هستند و تعدادشان به نحوي نيست كه ما در محيط‌هاي كاري مان احساس ناامني كنيم.

يكتا ناصر بازيگر سينما و تلويزيون كه سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر را در سال گذشته هم دريافت كرده است،با اشاره به مشكلاتي غير اخلاقي در برخي از محيط‌هاي سينمايي و تلويزيوني گفت: اين مسئله درون‌گروهي است و نبايد با برخي موضع‌گيري‌ها، همه جامعه هنري كشور را زير سؤال ببريم.

ناصر در ادامه اظهار داشت: اين مسئله بايد ريشه‌اي و فرهنگي حل شود، در اين ميان بايد به اين مسئله اشاره كرد كه اگر فضا مناسب نباشد، هيچ كسي به خودش اجازه نمي‌دهد كه چنين درخواست‌هايي را از بازيگران داشته باشد. فضاي سينما و تلويزيون كشور ما هم مستثنا از ساير بخش‌هاي اجتماعي نيست. وي ادامه داد: به عنوان مثال وقتي تهيه كننده و كارگرداني به بازيگري مثل به من پيشنهاد نامناسبي مي‌دهد، من شاهدي عليه او ندارم. از طرف ديگر به نظر من همه كساني كه اين درخواست‌هاي غير اخلاقي را دارند مشكل‌دار هستند، ازجمله آنهايي كه اين پيشنهادات را قبول مي‌كنند. اين مشكل فرهنگي است و بايد راهكار فرهنگي براي آن ارائه شود.

شيوا خنياگر بازيگر سينما و تلويزيون هم در اين باره گفت: به نظر من دليل اينكه برخي از عوامل سينمايي و تلويزيوني مسائل اخلاقي را زير پا مي‌گذارند، تقاضاي بي‌حد و حصر براي بازيگري در اجتماع است. اين مسئله باعث مي‌شود كه برخي از افرادي كه ارائه دهنده امكان بازيگري هستند، از اين مسئله سوء‌استفاده كنند. علاوه بر اين عده‌اي از افراد ناكارآمد و نالايق وارد عرصه هنر شده‌اند بدون اينكه از جايگاه هنري و فرهنگي آن مطلع باشند و اين مسئله باعث مي‌شود كه اين افراد تنها به دنبال منافع شخصي خود باشند.

رويا تيموريان بازيگر سينما و تلويزيون در خصوص همين موضوع گفت: من نمي‌دانم چرا در يك سال اخير آنقدر بازيگران زير سؤال مي‌روند. مشكلات سينما مانند مشكلات درون يك خانواده است و خود اين خانواده بايد به آن رسيدگي كنند. به جاي اينكه به اين مسائل پرداخته شود بهتر است به مشكلات ريشه‌اي سينما رسيدگي شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین