کد خبر: ۱۵۸۷۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱

علل بی‌اختیاری ادراری و راهكارهای درمان آن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک متخصص ارولوژی اظهار داشت: بی اختیاری ادرار در جوانان نیز ممکن است رخ دهد و سن مشخصی برای بروز این بیماری وجود ندارد.

دکتر حسن جمشیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون انواع بی اختیاری ادراري گفت: چهار نوع بی اختیاری ادرار وجود دارد که یکی از آنها بر اثر استرس و اظطراب شدید رخ می دهد.

وی درخصوص تاثیر استرس بر بی اختیاری ادرار بیان داشت: این نوع بیماری بیشتر در زنان رایج است و به علت به هم خوردن زاویه طبیعی گردن مثانه رخ می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: استرس موجب شل شدن مجاری ادرار می شود و زایمان ها هم می تواند باعث آسیب به مثانه شوند.

وی یادآور شد: بی اختیاری ممکن است درهنگام سرفه، عطسه، خنده های شدید، راه رفتن، پریدن و یا حتی در حالت های خوابیده و نشسته نیز رخ دهد.

وی با اشاره به درمان این نوع بی اختیاری ادرار گفت: معمولا برای درمان این نوع بی اختیاری ادرار از جراحی استفاده می شود و جدید ترین روش، درمان اسلینگ است که از طریق واژن انجام می گیرد و زاویه گردن مثانه تصحیح می شود.

دکتر جمشیدیان پیرامون انسداد مجاری ادرار اظهار کرد: در این نوع از بیماری، فرد به محض احساس، سریعا کنترل خود را از دست می دهد و کنترلی بر مجاری ادراری خود ندارد.

وی تصریح کرد: این افراد به دلیل عدم تخلیه به موقع ادرار دچار این مشکل می شوند، جدار مثانه شکل غیر طبیعی دارد و انقباض های غیر طبیعی در مثانه صورت می گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص راه درمان این نوع بی اختیاری ادرار بیان داشت: در این نوع از بی اختیاری ادرار از درمان دارویی استفاده می شود و نیاز به جراحی وجود ندارد.

این متخصص ارولوژی در خصوص نوع دیگری از بی اختیاری ادرار گفت: در این نوع خاص، که غالبا پس از جراحی پروستات رخ می دهد، کنترل بر ادرار از بین می رود و این بی اختیاری متاسفانه دائمی است .

وی درخصوص بی اختیاری ادرار حقیقی بیان داشت: این نوع بیماری در زنان به علت دستکاری مجاری ادرار ایجاد می شود و ارتباط غیر طبیعی مثانه و واژن و یا مثانه و مقعد بوجود می و ادرار خود به خود از واژن خارج می شود.

دکتر جمشیدیان درباره درمان این نوع بی اختیاری اظهار کرد: در این نوع بیماران درمان جراحی است، درمان دارویی وجود ندارد و باید راه غیر طبیعی مثانه را ترمیم کنیم و در مردها از دریچه های مصنوعی برای درمان استفاده می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد نوع سر ریز کننده (OVERFLOW) یا پارودوکسیکال گفت: این نوع بی اختیاری به دلیل کوچک بودن مثانه است و بیشتر در میان مردها شایع است، این بیماران همیشه احساس می کنند که مثانه آنها پر است.

وی درمورد راه درمان این نوع بی اختیاری بیان کرد: در بیشتر موارد بیماران باید جراحی کنند و درمان دارویی در این نوع بیماری نیز موثر نیست.

این متخصص ارولوژی در مورد بروز این شکل از بیماری در جوانان گقت: جوانان به خاطر رعایت طهارت و یا وسواس شدیدی که دارند ممکن است دچار این بیماری شوند و علت ایجاد آن، توجه بیش از حد به تمیزی و پاک بودن و شستن زیاد می باشد.

وی افزود: در این نوع، عامل ژنتیکی و یا عمل های قبلی تاثیر ندارد و بیشتر به دلیل رفتار بیمارگونه بیمار است که سعی می کند کاملا مثانه را تخلیه کند.

دکتر جمشیدیان در پایان بیان کرد: بی اختیاری ادرار ارثی نیست و عمل هایی که برای درمان این بیماری صورت می گیرد هیچ عارضه ای به همراه ندارد و البته تغذیه و داروهای گیاهی موثر و مفید نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
3
3
سايت بسيار خوبي است اطلاعات مفيدي دارداز همه شما عزيزان کمال تشکر داريم
mohammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
3
یکمی حالت کلی دارد ولی در کل خوب است.
نیایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
درکل سایت خوبیه من راضیم
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
0
سلام از سایتتون ممنونم ولی من مشکل دیگه ای دارم واون اینه که هر وقت از دستشویی یا حمام بیرون میام وبدنم خیسه استرس ریزش ادرار پیدا میکنم و شدیدا احساس ادرار دارم وشاید نتونم کنترلش کنم وبریزه البته واقعا اینطور نیست وادرار ندارم ولی نمیدونم چرا در این مواقع تحریک شدید به ادرار داشتن میشم واصلا نمیتونم خودم رو خشک کنم یابا اب سروکار داشته باشم یا حتی دستامو بشورم ولی وقتی بدنم خشک میشه تمام این علایم از بین میره تو رو خدا راهنمایی کنید وراه درمانش رو هم توضیح بدید البته من به خاطر وسواس اینجوری شدم باتشکر
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
1
من چند روزه بی اختیاری با خون آبه دارم نزدیک به ۲ هفته اس دکتر رفتم ازمایش داده که هنوز حاضر نشده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین