کد خبر: ۱۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹

سیزدهمین دوره لیگ برترفوتبال 16 تیمی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت فدراسیون فوتبال: هیئت رئیسه سازمان لیگ در خصوص حذف جام حذفی در تقویم فصل جدید فوتبال بحث و تبادل نظر کرد.

نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضا در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست نمایندگان سازمان لیگ هم حضور داشتند و درباره برنامه لیگ برتر برای سال آینده و تقویم پیشنهادی سرمربی تیم ملی بحث و بررسی انجام شد و اعضای هیئت رئیسه نظراتشان را در این باره دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه تاکید داشت برنامه ریزی ها طوری انجام شود که به نفع فوتبال ملی و باشگاهی باشد.

بهروان سرپرست سازمان لیگ گزارشی از روند جلساتش با کی‌روش و تقویم پیشنهادی اش ارائه کرد.

در این جلسه درباره 16 تیمی شدن لیگ برتر در دوره سیزدهم هم بحث شد و همانطور که قبلا هم اعلام شده بود فصل 92-93 لیگ برتربا 16 تیم برگزار خواهد شد. همچنین لیگ یک هم با 26 تیم به کارش ادامه خواهد داد.

بهروان سرپرست سازمان لیگ در ادامه از احتمال حذف رقابت های جام حذفی در سال جاری خبر داد و گفت: به خاطر حساسیت بازی های ملی و فشردگی رقابت‌های لیگ برتر و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و 18 تیمی بودن لیگ برتر می توانیم موضوع حذف جام حذفی را هم در نظر بگیریم و آن را مطرح کنیم.

سپس اعضا درباره این موضوع بحث کردند که قرار است سازمان لیگ با بررسی قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و الزاماتی که برای برگزاری مسابقات داخلی در آیین‌نامه‌ها وجود دارد در این باره نظرش را تا جلسه بعد هیئت رئیسه به هیئت رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کند.

کفاشیان در این باره گفت: اگر چنین تصمیمی گرفته می شود نباید به ضرر فوتبال ایران باشد و امتیاز و سهمیه ای در لیگ قهرمانان نباید کم شود.

در ادامه جلسه درباره موضوعاتی چون اسپانسرینگ مسابقات لیگ برتر، تیم ملی، حق پخش تلویزیونی و تبلیغاتی و مبالغ قراردادها بحث شد.

مقرر شد کمیته‌ حقوقی و بازاریابی فدراسیون در این باره بررسی های لازم را انجام دهد. در ادامه نشست درباره عملکرد تیم ملی بزرگسالان در بازی های گذشته هم بحث هایی انجام شد.

همچنین به سرپرست سازمان لیگ ماموریت داده شد تا برنامه‌ای به منظور اختصاص منابع مالی به شکل گیری تیم‌های پایه در باشگاه های لیگ برتری از بودجه باشگاه طراحی شود و سازمان لیگ بر آن نظارت داشته باشد.

بهروان مسئول پیگیری این برنامه در باشگاه ها شد. وی در جلسه گفت: از درآمدها و بودجه باشگاه ها اگر درصدی مشخص به تیم های پایه اختصاص یابد آینده فوتبال ملی و باشگاهی تضمین خواهد شد.

قرار است این برنامه در جلسه بعدی هیئت رییسه مطرح و مورد تایید و تصویب قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین