کد خبر: ۱۶۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۳

حراج دست‌نوشته استیو جابز به قیمت ۲۸هزار دلار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این حراجی همچنین یک برگه به دست خط استیو جابز که تخمین زده می‌شد 12 هزار دلار فروخته شود، به قیمت 27 هزار و 500 دلار فروخته شد. یک خریدار ناشناس از پشت تلفن، پس از رقابتی سخت با یک خریدار ناشناس تلفنی دیگر، برنده این حراجی شد. 

فقط 200 عدد از اپل I ساخته شده بود که تخمین زده می‌شود در حال حاضر فقط 50 عدد از این تعداد باقی‌مانده‌اند. از این 50 عدد، طبق آماری که تاکنون وجود دارد، فقط شش کامپیوتر هنوز کار می‌کنند. این مادربورد دست‌ساز، توسط استیو وزنیاک، دوست و همکار استیو جابز و از موسسان اپل ساخته شده‌است. این کامپیوتر در سال 1979 بدون کیبورد، مونیتور و منبع برق فروخته می‌شد و نبود کیس، باعث شده بود جعبه‌های زیادی از جنس چوب و چیزهای دیگر برای این کامپیوتر ساخته شود. به همراه این کامپیوتر اپل I، یک Cassette Interface به همراه دفترچه راهنمایش هم وجود داشت که این یعنی این کامپیوتر امکان خواندن و نوشتن را هم دارد. این مجموعه شامل یک راهنمای برنامه‌نویسی به زبان بیسیک اپل و ضمانت‌نامه هم بود.

در این حراج همچنین یک برگه با دست‌خط استیو جابز 19 ساله مربوط به سال 1974، یعنی زمانی که جابز در آتاری کار می‌کرد هم فروخته شد. این متن مربوط به بازی فوتبال «جام جهانی» کنسول بازی آتاری است و در آن استیو پیشنهادی را ارائه می‌کند که با یک تغییر، خط دفاعی در حالت متفاوتی شکل می‌گیرد. در انتهای این برگه نام و امضای استیو جابز دیده می‌شود. {$old_album_160858}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین