کد خبر: ۱۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶

طرح نخبه‌یابی باشگاه پرسپولیس اجرا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس: محمد حسن عالمی معاون ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: مرحله دوم طرح مطالعاتی، عملیاتی نخبه‌یابی باشگاه پرسپولیس امروز (جمعه) با تست مهارت‌های میدانی از 200 بازیکن خردسال فوتبال با موفقیت برگزار و به پایان رسید.

وی پس از برگزاری مرحله دوم طرح مطالعاتی، عملیاتی نخبه‌یابی باشگاه پرسپولیس با مشارکت دفتر توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه این طرح طی دو مرحله به صورت منظم و طبق برنامه با موفقیت اجرا و به پایان رسید. روز گذشته در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران از 200 بازیکن خردسال در سه بخش؛ پزشکی، آنتروپومتری و آمادگی جسمانی تست‌های لازم انجام شد و امروز (جمعه) در زمین چمن شماره 3 ورزشگاه آزادی، در بخش آزمون‌های مهارتی پایه رشته فوتبال فعالیت بازیکنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

عالمی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح، پنج ایستگاه در نظر گرفته شده بود که به ترتیب شامل ایستگاه‌های؛ 1- ضربه بغل پا (10 ضربه در مدت زمانی که بازیکن مورد رکورد قرار می گیرد)، 2- مهارت کنترل توپ است (بازیکن 30 ثانیه تلاش می‌کند توپ را به غیر از دست‌هایش با بقیه اعضای بدن روی هوا نگه دارد) 3- مهارت دریبل مستقیم (بازیکن در یک فاصله تقریبا 18 متری اقدام به این کار می‌کند) 4- مهارت شوت‌زنی (ضربات شوت در چهار منطقه از دروازه شلیک می‌شود) 5- مهارت ضربه سر (توپ از نقاط مختلف برای بازیکن ارسال و با ضربه سر بازیکن به نقاط مختلف دروازه زده می‌شود).

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: این موارد بعد از آزمون‌های روز گذشته و امروز به جمع بندی نهایی خواهد رسید و بازیکنانی که در بخش‌های مختلف امتیازات لازم را گرفته باشند، معرفی می‌شوند که باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس بچه‌های نخبه را تحت آموزش‌های دو ساله تیم پایه خود قرار می‌دهد.

به گزارش فارس،وی در پایان گفت: این طرح در هفته آینده با تست از 200 بازیکن در استان البرز (کرج) اجرا می‌شود و جمعا 400 بازیکن، مورد تست کلی قرار خواهند گرفت و با توجه به اینکه بازیکنان مورد نظر از نقاط مختلف تهران در این طرح شرکت کرده اند، باید در زمینه برنامه ریزی‌های لازم، با خانواده آنها هماهنگی‌هایی صورت پذیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین