کد خبر: ۱۶۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴

لاریجانی: مجلس، مشکل گرانی نان و شیر را حل کرد

منشا اصلی گرانی‌ها اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی در ادامه دیدارهای خود با مراجع و علمای حوزه علمیه قم با آیت الله مقتدایی دیدار کرد. رییس مجلس در گزارشی که از تلاش​های مجلس برای حل مشکل گرانی ارائه داد، اظهار داشت: به طور حتم می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق جلوی مشکلات و گرانی‌ها را گرفت، متاسفانه منشأ اصلی گرانی‌های اخیر اجرای نادرست طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اتخاذ تدابیر نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنایع بوده است، از این‌رو باید سازوکار اجرایی را تسهیل کرد. 

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه بروز مشکلات و گرانی‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، افزود: دامداران و مرغداران از 8 ماه پیش نسبت به نبود علوفه و کنجاله هشدار داده بودند، اما به علت بی‌توجهی الان این موضوع جدی شده است. لاریجانی با تاکید بر تلاش مجلس برای بررسی و رسیدگی به موضوعات اقتصادی کشور، افزود: در چند ماه اخیر که مجلس نهم آغاز شده است، اکثر کابینه دولت اعم از وزرا و افراد دیگر در مجلس حضور یافته و گزارشی را در رابطه با اوضاع کار خود دادند.به گفته وی، گرانی و اشتغال دو مشکل اصلی کشور به شمار می‌آید، و به طور حتم توجه به تولید داخل می‌تواند این مشکلات را حل کند.

گزیده سخنان رییس مجلس را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید:· با وجود هیاهوی زیاد افرادی از بیرون و درون کشور، مجلس مستقلی با نمایندگان باتجربه و کارشناس تشکیل شد و خوشبختانه منتخبان مردم در این دوره از نظر سواد و سطح معلومات، میزان فهم و شعور، تخصص، تجربه و تحلیل در سطح بالایی قرار دارند که این موضوع موجب می‌شود که مجلس تحت تاثیر جوسازی عده‌ای قرار نگیرد.· طرح ساماندهی جهاد کشاورزی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تدوین و تصویب این طرح می‌تواند مشکلات کشور را کاهش دهد.· هم‌اکنون عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال حرف‌های جناحی هستند،ولی وجه غالب مجلس توجه به مسائل مهم و مشکلات کشور دارد.حجت‌الاسلام والمسلمین مقتدایی نیز در این دیدار با بیان اینکه در 27 استان شورا تشکیل شده است، گفت: این شوراها از علمای تراز اول و نمایندگان ولی‌فقیه تشکیل شده‌اند.رئیس اسبق حوزه‌های علمیه کل کشور با تاکید بر اینکه در هر استان باید یک مدرسه جامع علمیه تشکیل شود، گفت: تحقق این موضوع می‌تواند تفکر اسلامی را بیش از پیش در کشور نشر دهد.لاریجانی همچنین در دیداری که روز گذشته با آیت الله یزدی داشت با بیان اینکه تاکتیک و سیاست‌های کشورهای استکباری علیه ایران تغییر پیدا کرده، تصریح کرد: در 2 سال اخیر سیاست این کشورها افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به تبع آن بر مردم بوده است. 

وی با اشاره به مواضع غرب درباره سوریه نیز اظهار داشت: موضع‌گیری غربی‌ها در موضوع سوریه یک بغض قدیمی است و پیش‌بینی می‌شود که در منطقه به غیر از حوادث کنونی اتفاقات جدیدی هم به‌وجود می‌آید.

رییس مجلس صبح دیروز نیز در دیدار با آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور مشکل اقتصادی است بر حل هر چه سریعتر این مشکلات تأکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
اقای لاریجانی تمام محصولات لبنی انقدر گران شدند که دیگر درصد نمی شناسند کدام مشکل را شما حل کردید.شما بهتر است هر روز قبل از ورود به محل کار یک سری به فروشگاهای شر بزنید تا ببینید که چه مشکلی را حل کرده اید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
كدام مشكل حل شده آقاي لاريجاني از شما بعيد است اين حرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
اقای لاریجانی من امروز پنیر سفید ایرانی میهن پاکتی را 3500تومان خریدم قیمت از 2500 به 2800 وسپس به 3000 و در نهایت به 3500 رسید میشه بگوئید چطور این مشکلات را حل میکنید?
در مورد نان هم به استحضار میرسد کیفیت نان بسیار نسبت به ابتدای حذف یارانه کم شده است زمانی جلوی گرانی گرفته میشود که اولا قیمت تغییر نکند و ثانیا کیفیت پائین نیاید و ثالثا کمیت هم تغییر نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
تازه شانس آوردیم که مشکل حل شده والا همون پنیر رو بایستی 10000 تومان می خریدیم !
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
پنیر لیقوان روی قوطی اش نوشته 700 گرم ولی 620 گرم بیشتر پنیر ندارد و 10000تومان هم میفروشند به کارخانه هم زنگ میزنیم گوشی بر نمی دارند دزدی در روز روشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
اين روزا ما به چشم خودمون هم نميتونيم اعتماد كنيم همه دزد اختلاسگر قاتل
مدل جديد انگاري تو روز روشن دزدي كردن است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
آقا ميشه فكر كنيد حقوقهاي ما هم يه گرانيست بر دوش دولت
مشكل اين گراني رو هم همينجوري حل كنيد

با تشكر حقوق بگير( البته حقوق 4 ماه قبل)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
0
0
صرفا جهت اطلاع - دوغ یک ونیم لیتری 17000 تومان وپنیر420
گرمی هرگرم ده تومان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین