کد خبر: ۱۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
گلایه های کارگران از گرانی های ماه رمضان

چرا سبد کالا به کارگران تعلق نگرفت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هر چند هنوز با آغاز ماه مبارک رمضان، بسیاری از کارمندان موفق به دریافت این سبد کالا نشده اند اما در هر حال انتشار این خبر موجب شد تا کارگران که از زحمت کشان جامعه هستند به این موضوع که چرا دولت در بهبوهه گرانی های اخیر ، توجهی به کارگران نکرده و سبد کالا به کارگران اختصاص داده نشده ،اعتراض کنند.

کار اما به نامه نگاری به دولت هم رسیده است و طی روزهای گذشته کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اقدام به تهیه نامه ای خطاب به رئیس جمهور کردند که در قالب آن از وی خواسته شد که با وجود در نظر گرفتن سبد کالای رمضان برای کارمندان از سوی دولت، این حمایت برای کارگران نیز درنظر گرفته شود.

در متن نامه کارگران به رئیس جمهور آمده است: "احتراما با عرض تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به استحضار می رساند اهدای سبد کالای ماه مبارک رمضان به کارمندان زحمتکش کشور عزیزمان یک اقدام بسیار خوب و پسندیده است. ولی اینکه کارگران زحمتکش و تلاشگر این مرز و بوم از طرح حمایت یاد شده محروم شده اند باعث تاسف است.

همانگونه که مستحضر هستید کارگران شریف کشور در همه عرصه های انقلاب حضور چشمگیر و فعال داشته و جزو وفادارترین افراد به نظام و رهبری بوده و هرگونه فشار کار و مشکلات زندگی و بیکاری و به تعویق افتادن چندین ماهه حقوق ها و تحریم و گرانی ها را تحمل کرده و انتظار همراهی و حمایت دولتمردان را دارند.

فلذا استدعا دارد دولت محترم عدالت محور بصورت عادلانه سبد کالای ماه مبارک رمضان را برای کارگران شریف کشور نیز در نظر بگیرند تا ضمن کمک به معیشت زندگی کارگران از دعای خیر آنان نیز بهره مند گردید. قبلا از بذل توجه و مساعدت حضرتعالی تشکر می نماید."

تا به این ترتیب کارگران رسما به این اقدام دولت اعتراض کنند.گفته شده رونوشتی از این نامه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ارسال شده است .

گفتنی است بر طبق قانون کار، اختیار دادن تسهیلاتی چون سبد کالا در اختیار کارفرما است و در این خصوص برای کارفرمایان اجباری وجود ندارد و اگر درصدی از کارفرمایان در زمان های معینی از سال مانند ماه مبارک رمضان و یا عید نوروز برای حمایت از نیروی تحت پوشش خود امکاناتی از قبیل سبد کالا در نظر می گیرند، بر مبنای عرف بازار کار و نه طبق قانون است چرا که در قانون چنین مسئولیتی بر عهده کارفرمای خصوصی نیست.

شاید این ضعف قانون کار باشد که به جای نفع کاگر و کارمند، نفع کارفرما را بیشتر مورد توجه قرار داده است ، اما در هر حال با استناد به قانون کار، دولت وظیفه ای برای پرداخت سبد کالا به زیر دستان خود ندارد اما با توجه به شرایط موجود و موج گرانی های اخیر که فشار زیادی روی قشر متوسط و ضعیف وارد کرده است و از آنجایی که کارگران جزئی از همین قشر هستند، تقاضای کارگران از محمود احمدی نژاد بیراه به نظر نمی رسد.

به گزارش شفاف،هر چند کارشناسان اقتصادی معتقدند که به جای دادن سبد کالا دولت بهتر است که اوضاع بازار را کنترل کند و چلوی گرانی ها را بگیرد اما در هر حال این هدیه نیز می تواند برای بسیاری از خانواده ها درماه مبارک رمضان کارساز باشد و باید منتظر ماند و دید آیا نامه نگاری کارگران تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
سلام ، بیشترین زحمات بدنی و کاری را این قشر زحمت کش می کشند و اینطور مواقع ، با بهانه های واهی ، از دادن حق اینها صرف نظر می کنند . در هر جامعه ای ، کشاورزان و کارگران ، از اصلی ترین زحمت کشان آن جامعه می باشند و
در صورت هرگونه مزایا ، پاداش و اضافه حقوق ، باید حق این
عزیزان را همراه با بقیه اقشار مردم ، در نوبتهای اول بدهند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین