کد خبر: ۱۶۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: این روزها خاطرات و روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در فهرست پرفروش ترین ها است؛ جدیدترین عنوان این مجموعه یعنی «بازسازی و سازندگی» نیز بیشترین فروش را داشته است؛ خاطراتی که با آلبوم عکس و اسنادی از سال سرنوشت ساز 68، علاوه بر بازخوانی تاریخی آن ایام نوعی بازخوانی رفتاری مسئولان نظام در آن سالها و در مواجهه با بحران هاست. از عزل قائم مقام رهبری تا رحلت حضرت امام(ره) و انتصاب ایت الله خامنه ای...و تغییر دولت و مجلس و...

تصاویر منتشر شده در حاشیه این خبر مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران و تحلیف وی در مجلس شورای اسلامی را نشان می دهد.

در یادداشت مربوط به روز 5شنبه 12مرداد و روز تنفیذ ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 68 می خوانیم:

«تا ساعت هشت و نیم در خانه بودم. در گزارش ها بوی درگیری نظامی به خاطر تهدید جان گروگان های آمریکایی در منطقه به مشام می رسد. ناوگان جنگی آمریکا مامور مدیترانه و خلیج فارس شده اند.

به بیت امام و سپس به حسینیه جماران برای مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری رفتم. جلسه باشکوهی بود. گزارش وزیر کشور و شورای نگهبان و حکم آیت الله خامنه ای توسط احمد آقا خوانده شد. سپس من صحبت کردم و سپس آیت الله خامنه ای. از صبح دچار التهاب معده و تب بودم. تا عصر استراحت کردم ، حالم بهتر شد. شب به خاطر مهمان های فراوان از بستگان نتوانستم استراحت کنم. حاجیه والده هم از مشهد برگشته اند و فردا عازم نوق اند. به خاطر شلوغی خانه نماندند و به منزل اخوی محند رفتند.»

در پاورقی این صفحه بخشی از حکم رهبر انقلاب برای تنفیذ ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی آمده است: «خدا را شکر که اراده و رأی ملت عزیز، بار سنگین امانت و مسئولیت الهی را بر دوش توانای مردی بزرگ از فرزندان اسلام و حوارییّن امام عظیم الشان(قدس سره)، عالمی مجاهد و فقیهی اسلام شناس و سیاستمداری هوشمند و مدیری دردآشنا و دلسوز قرار داد. شخصیتی که پرونده‌ تلاشش در راه خدا و مجاهدتش برای حاکمیت دین و اعلای کلمه اسلام، حتی پیش از نخستین روزهای شروع نهضت آغاز شده و سرگذشت رنجها و سختی ها و فعالیتهای کم نظیر را در خود گنجانیده است. چهره‌ موجهی که به برکت حرکت در صراط مستقیم انقلاب، همواره امین امام(قدس سره) و محبوب امت بوده و ان شاءاللَّه از این پس نیز خواهد بود...»

به گزارش خبرآنلاین، ساکنان تهران برای تهیه این کتاب خواندنی و مستند و سایر کتب مجموعه روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پست می توانند این رمان را سفارش بدهند.

{$old_album_166269}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
3
2
ای کاش قدر این نعمت بزرگ را میدانستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
1
2
فقط یادش بخیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین