کد خبر: ۱۶۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
نماینده ورزقان: فرماندار شهر "پروازی" است

اولین تیم امدادی 7 ساعت پس از زلزله به منطقه اعزام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین نیروهای امدادی حدود هفت ساعت پس از وقوع زلزله از استانداری به شهرستان ورزقان اعزام شدند و در طول این مدت، مردم به صورت خود جوش اقدام به نجات مصدومان و خروج اجساد قربانیان از زیر آوار ها کرده اند. 

الهویردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس، با اعلام این خبر به عصر ایران گفت: متاسفانه فرماندار این شهرستان "پروازی" هستند و اصلا در ورزقان حضور ندارند. به همین دلیل هم در حالیکه ساعت وقوع زلزله 16.53 دقیقه بود، ایشان حدود دو الی دو و نیم ساعت بعد از وقوع زلزله به محل فرمانداری رسیده اند و پس از آن تازه مراحل هماهنگی با مقامات استانداری آغاز شده است.

دهقانی که از محل فرمانداری ورزقان به سوالات ما پاسخ می داد با اشاره به اینکه هم اکنون هم فرماندار محترم به همراه استاندار و وزیر کشور مشغول بازدید از مناطق زلزله زده هستند تاکید کرد: "الان مردم شهر ورزقان و روستاهای اطراف با توجه به سطح وسیع تخریب ها نیاز مبرم به چادر و پتو دارند و در فرمانداری کسی پاسخگوی این نیاز نیست."

دهقانی با تاکید بر اینکه وضعیت بحرانی ورزقان توسط ستاد بحران استان مخفی نگه داشته شده بود، از اعزام اولین گروه امدادی استانداری در ساعت 12 شب به این منطقه خبر داد و گفت: "کار آوار برداری تا ساعت 4 صبح ادامه داشت و هم اکنون به لطف برادران سپاه عاشورا در این منطقه بیمارستان صحرایی بر پا شده و به لحاظ امکانات دارویی ، خون و پرستار کمبود نداریم."

به گزارش عصر ایران،دهقانی مشکل فعلی منطقه را عدم مدیریت در شرایط بحران خواند و بر نیاز مبرم به چادر و پتو تاکید کرد. وی میزان تخریب در روستا ها را بین بیست الی صد در صد و میزان تخریب در شهر ورزقان را تا 70 درصد اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین