کد خبر: ۱۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶

تغییرات قیمت سکه و ارز لحظه‌ای شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش میدانی مهر از ارزفروشان چهارراه استانبول تا میدانی فردوسی تهران نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو در حال جمع‌آوری ارز و سکه با قیمت‌های نجومی از بازار هستند تا با توجه به کاهش عرضه ارز به بازار توسط بانک مرکزی، تعیین کننده قیمتها در بازار آزاد باشند.
حرکت خزنده این سودجویان در حالی این روزها به اوج خود رسیده است که جای خالی مسئولان نظارتی بانک مرکزی و نیروی انتظامی برای برخورد قانونی با اخلاگران بازار ارز و سکه احساس می‌شود.

ساعت 14 امروز شنبه خبرنگار مهر برای تهیه گزارش از آشفته بازار ارز و سکه مسیر چهارراه استانبول تا میدان فردوسی تهران انتخاب کرد؛ مسیری که مرکز ارزفروشان تهران است.

قدم به قدم این مسیر مملو از دلالان ارزی است و هر کدام از آنان "دلار- دلار" را زمزمه می‌کنند و نمایندگان هیچ دستگاه‌ یا نهاد نظارتی هم در بازار نیستند تا با آنان برخورد قانونی است.

اوج دلال بازی ارز و سکه به روبروی سفارت تعطیل شده انگلیس میدان منوچهری پاساژ افشار مربوط می‌شود؛ پاساژی 300 تا 400 متری که دهها دلال و بعضا وابسته به برخی صرافان در فضایی کامل متشنج درحال خرید و فروش ارز و سکه به صورت حراجی هستند؛ بدین گونه که در وسط این پاساژ بلندی وجود دارد و چندین نفر که دائما با تلفن همراه خود در حال سخن گفتن هستند، داد می‌زنند "دلار ... تومان فروش" یا "سکه ... تومان خرید"؛ یک، دو و سه و تمام، معامله انجام شد.

این روایتی از این روزهای بازار آشفته ارز و سکه است که تغییرات قیمت در آن لحظه‌ای شده؛ بازاری که سودهای بادآورده هنگفت برای سفته بازان و صرافان متخلف به دنبال شده است.

در ساعت 14 امروز شنبه در بازار تهران سکه تمام طرح جدید و قدیم به 1 میلیون و 115هزار تومان و نیم سکه به 555 هزار تومان رسید، همچنین هر ربع سکه 280 هزار تومان و هر قطعه سکه 1 گرمی نیز 155 هزار تومان است.

به گزارش مهر،همچنین هر دلار در بازار آزاد 2810 تومان، هر یورو 3630 تومان، هر پوند 4440 تومان، درهم امارات 780 تومان و دلار کانادا نیز 2800 تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1772 دلار و هر گرم طلای 18عیار نیز 112 هزار و 80 تومان قیمت دارد. جدول قیمت انواع ارز و سکه در ساعت 14 امروز شنبه به شرح ذیل است: {$old_album_173009}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
خوب دلار دلار بکنن مگه چیه ؟ چه برخوردی باید بکنند ؟ بازار یعنی عرضه و تقاضا ! آقاجون شما برو وظیفه تو انجام بده ارزش پول ملی رو ببر بالا ! دوره اقتصاد دستوری و سیاست های بسته ی کمونیستی گذشت ! بیدار شید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
این مشکل از اقتصاد بیمار کشور ناشی میشه.همه آگاه باشند این تحریمها همش برکته. این گرانیها رو در خواب میبینیم.فاصله طبقاتی هم کم شده. هر کی میگه زیاد شده داره خواب میبینه.برای شادی روح تولید صلوات. ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
این خانه از پای بست ویران است...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین