کد خبر: ۱۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹

جزئیات جدید از نامه مرسی به رهبر معظم انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیمروز: جزئیات جدیدی از از نامه محمد مرسی رئیس جمهور انقلاب مصر كه برای اولین بار توسط یك روزنامه لبنانی فاش شده بود به دست آمده است.

روزنامه السفیر لبنان روز سه شنبه در گزارشی اعلام كرده بود: در حالی كه رئیس جمهور مصر برای انجام نخستین دیدارش از تركیه پس از انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، دیدار روز گذشته فرستاده مرسی با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بسیار قابل توجه است.

در این دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر نامه ای از مرسی را به رهبر ایران تحویل داد كه گفته می شود به اوضاع سوریه و روابط دوجانبه تهران و قاهره مرتبط بوده است.

خبرنگار نیمروز اما به جزئیات جدیدی از این نامه دست یافته است. مرسی كه به گفته خود این نامه را برای جبران عدم دیدار با رهبر انقلاب در سفر كوتاه خود به تهران نگاشته است به مطالب مختلفی از جمله روابط جدید ایران و مصر پس از انقلاب، حمایت ایران از انقلاب مصر و هم چنین موضوع سوریه پرداخته است.

اولین رئیس جمهور پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، در این نامه ابتدا به دلیل عدم امكان دیدار با رهبر انقلاب از ایشان عذرخواهی كرده و تاكید كرده است علت عدم دیدار به هیچ وجه بی احترامی به رهبر و حكومت ایران نبوده است.

مرسی در این نامه یكی از دلایل كوتاه بودن سفر خود به تهران و عدم امكان برقراری دیدار و گفتگو با مقامات عالی رتبه ایران را مشكلات داخلی و حساسیت برخی جریانات تندرو و باقیمانده های حكومت مبارك در حاكمیت جدید مصر عنوان كرده و تاكید كرده است احیای روابط دو كشور در شرایط كنونی از حساسیت ویزه ای برخوردار است و باید با دقت و طمانینه لازم صورت پذیرد.

رئیس جمهور مصر هم چنین حساسیت ویژه آمریكا و برخی از كشورهای حوزه خلیج فارس را عامل دیگری بر سر راه احیای روابط ایران و مصر عنوان كرده كه به گفته وی نیاز به توجه دو طرف در برقراری آرام و بدون عجله روابط دارد.

مرسی مشكلات جسمی و بیماری خود را عامل سوم كوتاه شدن سفر عنوان كرده است.

گفتنی است كه پیش از نیر برخی رسانه ها، عدم دیدار مرسی با رهبر معظم انقلاب را به دلیل شكاف میان تهران و قاهره و همچینن اختلافات مرسی با ایران عنوان كرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین