کد خبر: ۱۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸

قدیمی‌ترین فیلم هیچکاک را در اینترنت ببینید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم «سایه سفید» که قدیمی‌ترین فیلم موجود از کارهای آلفرد هیچکاک، کارگردان سرشناس سینما محسوب می‌شود، به‌مدت دوماه از سوی بنیاد ملی نگهداری فیلم آمریکا در دسترس کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد.

هیچکاک این ملودرام را که در پاریس فیلم‌برداری شده، بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی کارگردانی کرده است. او در این فیلم نقش کارگردان هنری، تدوین‌گر و فیلم‌نامه‌نویس را برعهده داشته است.

قدیمی‌ترین فیلم یافت‌شده از هیچکاک، سال گذشته در میان فیلم‌های گمنام آمریکایی در آرشیو فیلم کشور نیوزلند کشف شد. خالق «روانی» در این فیلم با «آلما رویل» که بعدها با او ازدواج کرد، همکاری داشته است. این کارگردان مشهور فیلم‌های صامت آمریکایی، سه سال پیش از ساخت این فیلم به‌عنوان طراح به دنیای سینما وارد شده بود. 



به گزارش هالیوود ریپورتر، «بتی کامپسون» بازیگری است که در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده است.

«سایه سفید» از سال گذشته تا کنون در نیویورک،‌ واشنگتن ‌و آکادمی هنرهای تصویری لس‌آنجلس نمایش ویژه داشته است، اما اکنون بنیاد ملی نگهداری فیلم آمریکا تصمیم دارد آن را به‌مدت دوماه در دسترس تمام کاربران اینترنتی قرار دهد.

به گفته‌ی رییس انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، تماشای «سایه سفید» موجب می‌شود مخاطب به استعداد طبیعی هیچکاک جوان و همچنین قدرت او در سینمای صامت پی ببرد.

هیچکاک پیشگام تکنیک‌های بدیع در ژانرهای تریلر روانی و تعلیق بود که طی شش دهه فعالیت سینمایی، بیش از ۵۰ فیلم بلند را کارگردانی کرد. او شهرت خود را به‌واسطه‌ی تبحر مثال‌زدنی‌اش در به‌کارگیری عناصر دلهره، ترس و تعلیق به‌دست آورد، چنان‌که از او به‌عنوان «استاد تعلیق» نام برده می‌شود.

هیچکاک خالق برخی از ماندگارترین آثار تاریخ سینمای جهان است که از مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به «مردی که زیاد می‌دانست»(۱۹۳۴)، «۳۹ پله»(۱۹۳۵)، «عقاب کوهستان»(۱۹۲۶)، «حلقه»(۱۹۲۷)، «همسر دهقان» (۱۹۲۸)، «قتل»(۱۹۳۰)، «ماری» (۱۹۳۱)، «غریب و غنی» (۱۹۳۱)، «مامور مخفی» (۱۹۳۶)، «آقا و خانم اسمیت»(۱۹۴۱)، «پرونده‌ بهشت» (۱۹۴۷)، «سایه‌ی یک شک» (۱۹۴۳)، «سوءظن» (۱۹۴۱)، «طلسم‌شده» (۱۹۴۵)، «بدنام»(۱۹۴۶)، «غریبه‌ها در قطار»(۱۹۵۱)، «ام را نشانه‌ی قتل بگیر»(۱۹۵۴)، «پنجره‌ی عقبی»(۱۹۵۴)، «برای گرفتن دزد»(۱۹۵۵)، «مرد عوضی»(۱۹۵۷)، «سرگیجه» (۱۹۵۸)، «شمال از شمال‌غربی»(۱۹۵۹)، «روانی»(۱۹۶۰) و «پرندگان»(۱۹۶۳) اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین