کد خبر: ۱۷۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

اردبیل، در معرض بلایای سیل و زلزله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «علی اسلامی» در نشست هم‌اندیشی مدیران و مسوولان حوزه‌ی امداد‌رسانی و کمک به حادثه‌دیدگان حوادث غیر‌مترقبه در اردبیل با اشاره به وجود ۳۴۰۰ کیلومتر رودخانه در استان اظهار کرد: ۱۹۷۱ کیلومتر آن با هدف ساماندهی مطالعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ کیلومتر از این رودخانه‌ها ساماندهی شدند، بر روی ۶۰ کیلومتر از این رودخانه اصلاح هدایت آب‌ انجام شد و ۱۳۵۳ کیلومتر از رودخانه در حال مطالعه و بررسی است.

مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: این استان را از طرفی گسل‌های «بزغوش» و از طرفی گسل «دشت مغان» و «اردبیل» و «ماسوله» و «رودبار» تهدید می‌کند که باید اقدامات پیشگیرانه برای کاهش میزان آسیب‌ها و تلفات زلزله انجام داد.

به گفته‌ی اسلامی، در استان اردبیل ۱۰۸۱ گسل زلزله وجود دارد که ۵۶ مورد از این گسل‌ها بسیار خطرناک هستند.

وی با اشاره به پراکنش وقوع سیل در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان گرمی، مشگین‌شهر و خلخال یادآور شد: این سه شهر به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم وقوع سیل در استان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری اردبیل، مدیرکل بحران استان اردبیل در پایان از تشکیل ستاد بیمه در جهاد کشاورزی برای افزایش پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی خبر داد و گفت: مهلت ۱۵ آبان ماه برای پوشش بیمه‌ای محصولات تمدید شد و تا پایان این ماه کشاورزان فرصت دارند نسبت به پوشش بیمه‌ای محصولاتشان اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین