کد خبر: ۱۷۸۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

قلعه‌نویی: به تیم ملی فکر نمی کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر قلعه نویی در این سال ها سوژه مهمی برای رسانه ها بوده و او را باید یکی از چهره های ویژه فوتبال در سال های اخیر قلمداد کرد. او که دو بار با این سپاهان قهرمان ایران شد حالا باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد و این در حالی است که سپاهانی ها چند هفته پیش صدر جدول را به استقلال تقدیم کردند.حالا شاگردان زلاتکو کرانچار در صدد پس گرفتن صدر جدول هستند و با این حساب تیم قلعه نویی کار سختی در اصفهان دارد،البته تیم او آنقدر تجربه دارد که در اصفهان برای سپاهان دردسر درست کند.در آستانه این بازی قلعه نویی به سوالات خبرآنلیان پاسخ می دهد.او در مورد شایعه حضورش در تیم امید و بزرگسالان هم حرف های جالبی می زند.


می گویند شما یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی بزرگسالان هستید؟
من گزینه هیچ تیمی نیستم و این خبر هم صحت ندارد.در مورد تیم ملی هم نمی خواهم حرف بزنم.اگر در مورد استقلال سوالی دارید در خدمت هستم.


هر چند کفاشیان در این مورد حرفی نزده ولی حتما می دانید که او گفته شما را برای تیم امید می خواهد؟
من نه به تیم امید فکر می کنم نه بزرگسالان.ایشان به من محبت دارند و از دوستان خوب من است ولی صحبتی با من نداشتند. من الان سرمربی استقلال هستم و تمام فکرم معطوف به موفقیت این تیم است. 

اگر پیشنهاد بدهد چه تصمیمی می‌گیرید؟
وقتی پیشنهادی نشده و اتفاقی نیفتاده است نمی‌توانم حرف بزنم. در ضمن مربیان کار بلدتر و بهتر از من هم وجود دارند که کفاشیان آنها را بیاورد. من با استقلال قرارداد دارم و فقط به این تیم فکر می‌کنم. 

شاید چون در تیم ملی بزرگسالان فعالیت کرده‌اید، مربیگری در تیم امید را پسند نمی‌کنید؟
اصلا بحث این مسائل مطرح نیست و کار کردن در رده ملی افتخار است ولی من گفتم که مربیان کاربلدتری از من هستند که می‌توانند در تیم ملی فعالیت کنند. 

مثل اینکه گفته بودید از مربیگری در لیگ برتر و قهرمان شدن خسته شده اید؟
من اصلا چنین حرفی نزدم و خدا نکند کسی نفس عماره داشته باشد. ۳ بار می‌گویم من کسی نیستم، من کسی نیستم و من کسی نیستم و چه دلیلی دارد که بگویم دیگر انگیزه مربیگری در لیگ ندارم. 

یعنی در هیچ مصاحبه‌ای چنین صحبتی نکردید؟
چطور امکان دارد این حرف را بزنم در ضمن کدام مربی از به دست آوردن افتخار و قهرمانی بی‌انگیزه می‌شود. ما پارسال هم می‌توانستیم با تراکتور قهرمان شویم ولی فقط یک امتیاز کم آوردیم و امسال هم تیم خوبی داریم که می‌توانیم مدعی باشیم. این حرف‌ها اصلا پسندیده نیست و درست نیست که ذهنیت افکار عمومی نسبت به من خراب شود. شاید خیلی‌ها بگویند این چه طرز فکری است که قلعه‌نویی دارد و کنایه بزنند آن هم در شرایطی که من چنین صحبتی انجام ندادم. در ضمن متاسفم که می‌گویید قلعه‌نویی تجربه بین‌المللی ندارد. من می‌خواهم یک موضوعی را بگویم. 

چه موضوعی؟
زمانی که سرمربی تیم ملی بودم ایران در رده‌بندی فیفا تیم اول آسیا بود و سوال من این است که بعد از من کدام مربی ایران را تیم اول آسیا کرد؟ واقعا چه خصومتی با قلعه‌نویی دارید که این مسائل را عنوان می‌کنید. اگر می‌خواهید به مربی خارجی اهمیت بدهید یا تعریف کنید هیچ ایرادی ندارد ولی چرا باید مربیان ایرانی یا امیر قلعه‌نویی خراب شوند. به نظر من قلم حرمت دارد و این حرمت باید حفظ شود. ما در شرایطی به جام ملت‌های آسیا رفتیم که از کره جنوبی ۴ امتیاز گرفتیم و سوریه را در دمشق شکست دادیم. زمانی هم که قرار بود به جام ملت‌ها برویم کادرفنی هیچ قراردادی نداشت و ما با این وضعیت در تیم ملی بودیم. در جام ملت‌ها هم مقتدارانه صعود کردیم و در ضربات پنالتی به کره باختیم. 

مثل اینکه خیلی ناراحتید؟
من گفتم که اگر می‌خواهید از مربیان دیگر تعریف کنید ایرادی ندارد و این یک سلیقه فردی است ولی چرا باید امیر قلعه‌نویی خراب شود. کدام مربی بدون قرارداد در یک تیم کار می‌کند ولی من در تیم ملی این کار را انجام دادم و زمانی که سرمربی تیم ملی بودم در آسیا اول بودیم. در ضمن باید بگویم که برنامه نود مدتی پیش که مسائل آماری مربوط به تیم ملی را بررسی می‌کرد، اعلام کرد که تیم ملی در زمان مربیگری من به طور متوسط در هر بازی ۱۱/۲ امتیاز گرفته است. من که دنبال آمار نبوده‌ام و برنامه نود چنین آماری را منتشر کرد. 

راستی در مورد شکست تیم ملی صحبت کنید.
من در مورد تیم ملی حرف نمی زنم. 

حداقل در مورد فقط در مورد بازی با ازبکستان حرف بزنید.
خیر،من صحبتی در مورد تیم ملی ندارم. 

از این موضوع فاصله بگیریم.شرایط استقلال در آستانه بازی با سپاهان چطور است؟
تیم ما امسال در اکثر هفته ها به چند دسته تقسیم شد.ما خیلی روزها بدون بازیکنان ملی پوش تمرین کردیم،در خیلی از بازی ها مصدوم داشتیم و لیگ هم که دیدید چگونه تعطیل می شد.دیدید که چگونه توزی رفت و جانواریو هم از بدشانسی ما مصدوم شد.با این حال چاره ای نداشتیم و باید با همین شرایط هم کارمان را انجام می دادیم.وضعیت بدی نداریم و حداقل مشکل مالی تا حدودی برطرف شده است. 

قبول دارید رفتار جانواریو که در برزیل فوتبال بازی کرد و مصدوم شد حرفه ای نبود؟
در مورد این موضوع حتما باشگاه بررسی های لازم را انجام خواهد داد و مسئولان باشگاه با فابیو حرف می زنند ولی تنها ایراد موضوع این بود که او سر موعد برنگشت.فابیو می خواست آنجا تمرین یا بازی کند تا از شرایط مسابقه دور نشود.او اگر آماده باشد می تواند به تیم ما کمک کند. 

وضعیت بازیکنان ملی پوش استقلال چطور است؟
متاسفانه آنها را در حالی در اختیار گرفتیم که شرایط روحی خوبی ندارند. ملی پوشان استقلال از ناراحتی شکست مقابل ازبکستان چهارشنبه شب نخوابیده اند.به هر حال ما باید آنها را از لحاظ روحی آماده این بازی کنیم. 

در مورد بازی با سپاهان صحبت کنید،قبول دارید این بازی تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمانی نیم فصل و حتی قهرمانی در آخر فصل دارد؟
بله،این بازی تاثیرگذار است و شاید در همین بازی های حساس که کسب امتیاز مهم است،سرنوشت تیم ها مشخص شود.البته الان زمان زیادی تا پایان لیگ باقی مانده و به قهرمان نیم فصل هم جام نمی دهند. 

پس برای شما قهرمانی نیم فصل مهم نیست؟
مهم است،چرا مهم نباشد.ما نمی خواهیم صدر جدول را از دست بدهیم به همین دلیل باید بازی را ببریم. 

در مورد سپاهان چه نظری دارید؟
همیشه گفته ام که سپاهان به معنای واقعی یک باشگاه حرفه ای در فوتبال ایران است و من ممنون دار سپاهانی ها و مردم اصفهان هستم.باید از زحمات آقای اسلامیان تشکر کرد که یا ساختار مناسب را در باشگاه سپاهان به وجود آورد و آقایان ساکت و پورسینا هم خیلی زحمت کشیدند.الان هم آقای رحیمی مدیرعامل هستند که کارشان را به خوبی انجام می دهند و زحمات آقای سمیعی نژاد هم قابل تقدیر است.آن دو سالی که در اصفهان بودم جزو بهترین سال های دوران مربیگری ام بود و از اصفهان خاطرات شیرینی دارم.امیدوارم بازی خوب و جذابی را در اصفهان شاهد باشیم. 

فکر می‌کنید در اصفهان ۳ امتیاز را بگیرید؟
گفتم که برای ما گرفتن ۳ امتیاز بسیار مهم است و باید برای قهرمان شدن حداکثر امتیازها را بگیریم. من سال‌های خوبی را در سپاهان تجربه کردم و مردم اصفهان را دوست دارم. امیدوارم بازی جذاب و دیدنی‌ای را شاهد باشیم تا مردم از تماشای این بازی لذت ببرند.در ضمن امیدوارم هر چه زودتر ورزشگاه نقش جهان درست شود تا ۵۰ هزار تماشاگر سپاهان به استادیوم بروند. 

قول می دهید استقلال امسال قهرمان لیگ شود؟
در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست ولی ما تلاش می کنیم که قهرمان شویم و این پتانسیل را داریم. 

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد خروج نام چند بازیکن استقلال از فهرست این تیم مطرح شده است.آیا این موضوع تمرکز بازیکنان شما را به هم نمی زند؟
من کجا و در کدام مصاحبه گفتم که فلان بازیکن را نمی خواهم؟این مسائل فقط در رسانه ها مطرح می شود و من اسمی از بازیکنان استقلال نبرده ام.در ضمن تا الان هم نگفتم که چه بازیکنی را از تیم های لیگ برتری می خواهیم.این مسائل در تعطیلات نیم فصل مشخص خواهد شد. 

بحث جذب عماد رضا به کجا رسید؟
من این بازیکن را از لحاظ فنی قبول دارم ولی این مسائل به مسئولان باشگاه مربوط می شود و آنها با بازیکن مذاکره می کنند. 

حضور کاسترو در استقلال صحت دارد؟
اجازه بدهید تا نیم فصل صحبتی نکنم. 

مثل اینکه قصد جذب بازیکن اروپایی را هم دارید؟
اجازه بدهید در این مورد نیم فصل صحبت کنیم.خواهشا شما هم سوال نکنید. 

حداقل بگویید بحث حضور فرهاد مجیدی در استقلال به کجا رسید.او الان در انگلیس در کلاس های مربیگری شرکت می کند و برای خیلی ها این سوال پیش آمده که مجیدی بالاخره می خواهد مربیگری کند یا فوتبال بازی کند؟
او که الان به قول خودتان و چیزی که در روزنامه ها می نویسند،به کلاس های مربیگری رفته است و گویا قصد دارد مربیگری کند.در ضمن من یک نظری دارم و این اصلا ربطی به موضوع مجیدی ندارد.من معتقدم فوتبالیست باید در اوج از فوتبال خداحافظی کند. 

اینکه می گویند با جباری اختلاف دارید درست است؟
خیر،این موضوع صحت ندارد و من به این حرف های پوچ و کذب اهمیتی نمی دهم.جباری بازیکن بزرگی است که می خواهد به استقلال کمک کند و امیدواریم خیلی زود برگردد. 

خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین