کد خبر: ۱۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

احمدی نژاد: ورزشگاه نقش جهان را به سپاهان می‌فروشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح بخش‌هایی از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مردم این استان را آیینه تمام نمای خوبی‌ها و برجستگی‌های انسانی و آرمانی ملت ایران دانست و گفت: مردم اصفهان در طول تاریخ بخصوص در دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه "ملت ما هیچ گاه مجاهدتهای مردم اصفهان را فراموش نخواهد کرد"، افزود: هم‌اکنون هم مردم اصفهان در دوره ساختن کشور پیشگام و جلودار ملت ایران هستند. شما مردم اصفهان نه تنها تهدیدهای دشمنان را دور زده‌اید بلکه بر تحریم‌ها سوار شده‌اید و آن را در خدمت اهداف خود گرفته‌اید. طراحی‌های دشمنان با اراده و همت ملت ایران تبدیل به فرصت برای پیشرفت می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "دشمنان ملت ما از درک شرایط بین‌الملل و توانمندیهای ملت ما عاجز هستند"، اظهار کرد: من در دیداری که با سفرای اروپایی داشتم به آنها گفتم آمریکا پیش از انقلاب از یک حکومت طاغوتی در ایران به صورت صد در صد حمایت می‌کرد. بعد از انقلاب هم همواره علیه ما بوده است و حتی صدام را علیه ما تجهیز کرده‌اند در حالی که در آن زمان دیگر بهانه‌ای مانند موضوع هسته‌یی ایران را نداشتند. با همه اینها شکست خورده‌اند و حالا هم که بهانه یافته‌اند علیه ملت ما طراحی می‌کنند اما ملت ما که در طول تاریخ بارها با موانع سختی که روبرو بوده است توانسته به راه خود ادامه دهد. ممکن است طراحی‌های دشمنان آنها را چند قدم به جلو بیاورد. اما ملت ما با همدلی آنها را عقب می‌راند و طراحی‌های آنها را به فرصتی استثنایی برای پیشرفت تبدیل می‌کند.

احمدی‌نژاد به خشکسال‌های سالهای اخیر در اصفهان اشاره کرد و گفت: هنوز هم بخش عمده‌ای از کشاورزی اصفهان با شیوه غرق آبی آبیاری می‌شود که باید اصلاح شود و ان‌شاءالله با توکل به خدا بارش‌ها نیز بهتر خواهد شد. البته یک طرح عظیم برای انتقال آب به مناطق مرکزی از جمله اصفهان وجود دارد که بودجه خوبی هم به آن اختصاص دادیم و امیدوارم در سالهای آ‌ینده به بهره‌برداری برسد. ما حتی به دنبال استفاده از آب دریا و رساندن آن به مناطق مرکزی کشور هستیم. عملیات برای استان یزد و کرمان آغاز شده و در حال نصب آب شیرین کن برای انتقال آب خلیج فارس هستند. از دریای مازندران نیز دو خط انتقال در نظر گرفته شده است که آب را به دشتهای مرکزی ایران برساند و امیدوارم با اجرای این طرحها ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال به این مناطق انتقال یابد.

وی به دستاورد دولت نهم و دهم در افزایش تولید سیمان و فولاد اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ ما ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کردیم ولی هم‌اکنون این رقم به ۱۸ میلیون تن رسیده است همچنین ۳۲ میلیون تن سیمان تولید می‌کردیم که این رقم به ۷۶ میلیون تن رسیده است و می‌توانیم سیمان صادر کنیم.

رییس‌جمهور به بازدیدهای روز گذشته خود از ورزشگاه نقش جهان و قطار شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان ۷۵ هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد و تلاش داریم که آن را به بهره‌برداری برسانیم اما امسال از نظر بودجه در فشار هستیم. قطار شهری نیز باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد و بخش عمده‌ای از ترافیک این شهر را برطرف کند.

به گزارش ایسنا،احمدی‌نژاد به درخواست مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برای خرید ورزشگاه نقش جهان اصفهان اشاره کرد و گفت: آقای سمیع‌نژاد این درخواست را مطرح کردند و ما در جلسه هیات دولت آن را تصویب می‌کنیم و پول حاصل از آن را نیز برای اجرای پروژه‌های اصفهان تخصیص می‌دهیم و البته آ‌قای سمیع‌نژاد این اطمینان را به ما می‌دهد تا قیمت مناسب‌تری این ورزشگاه را از ما بخرد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، تندیس خواستن و توانستن توسط خانواده شهید شاهمردای و شهید شهبازی به رییس‌جمهور اهدا شد و همچنین بختیاری از کارکنان فولاد مبارکه که مدال طلای المپیاد علمی در آلمان را کسب کرده بود، مدال خود را به احمدی‌نژاد اهدا کرد.

طبق برنامه پیش‌بینی شده، رییس‌جمهور تا ساعاتی دیگر به تهران بازخواهد گشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین