کد خبر: ۱۸۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷

خوردن ماهی شور و دودی ممنوع!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: به هیچ وجه مصرف ماهی دودی و شور را توصیه نمی‌کنم.

دکتر علی معافی بشری با اشاره به اینکه تعداد زیادی مکان‌های زیرزمینی برای دودی کردن و شور کردن ماهی در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر فقط دو سایت از اداره کل دامپزشکی گیلان مجوز دودی کردن و شور کردن ماهی را اخذ کرده‌اند و بقیه مکان‌ها غیر مجاز و غیر بهداشتی هستند.

وی افزود: بارها و بارها برای جمع آوری ماهی‌های دودی و شور در بازار رشت به دلیل مضر بودن آنها اقدام شده، اما نتیجه‌ای نگرفتیم و دوباره فروشندگان این محصولات، بساط خود را پهن می‌کنند.

دکتر بشری با بیان این مطلب که اغلب ماهی‌هایی که به صورت تازه فروخته نمی‌شوند و بر روی دست فروشندگان می‌مانند برای شور کردن و دودی کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: به همین دلیل است که استفاده از این ماهی‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از نمک زیاد و چو‌ب‌های نا‌معلوم برای دودی کردن از جمله دلایلی است که خاصیت سرطانی به ماهی‌های شور و دودی می‌دهند.

به گزارش ایسنا،مدیر‌کل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: تنها راه از بین بردن بساط فروش ماهی‌های شور و دودی این است که مردم از خرید آن‌ها خودداری کنند تا به تدریج مصرف این محصولات از سفره گیلانی‌ها برچیده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
سلام ، سوره مطففین ( متقلبان ) ، در قرآن ، تقلب را به ما مردم ، گوشزد کرده و عواقب آن را برای ما گفته است .
درحال حاضر متقلبان ، ظرفهای مواد غذایی را طوری می سازند که از زیر برآمدگی داشته باشد و جای کمتری از مواد در آن جا بگیرد . همین ماهی گندیده ها را دودی می کنند و به خورد مردم میدهند ، در هر کاری تقلب بیداد می کند .
باید خطهای قرآن را با طلا نوشت و در هر خانه ای آویزان کرد ،
ولی افسوس که کمتر صدایی برای امر به معروف و نهی از منکرات ، از کسی بیرون می آید .
منکرات این جامعه ، اختلاس ها ، دزدی از بیت المال ، احتکارها ، تقلب ها ، رانت خواری ها ، گرانفروشی ها ، دلالی ها ، قاچاق مواد مخدر و دهها منکرات اجتماعی دیگر .........
که در مملکت بیداد می کنند و کاری ازدست کسی برنمی آید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
این روزا اگه ماهی رو همین الان از رودخونه بگیری بیاری تهرون خودبخود دودی میشه!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین