کد خبر: ۱۸۰۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۴

سخنان صریح نقویان درباره احمدی نژاد:پسر من برایش کتک خورد ولی...

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فردا نوشت: آنچه می خوانید مشروح سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نقویان است كه در شب پنجم ماه محرم در مسجد جامع جماران ایراد شده است. سخنرانی كه «متفاوت» است و قابل تامل. متن كامل این سخنان از نظرتان می گذرد.

***
یك طلبه‌ای تازه سر از تخم درآمده‌ای، به استادش گفت: «استاد من این قرآن را می‌خوانم، اما مطلب خیلی خاصی ندارد؛ خیلی ساده‌ است و چندتا داستان دارد و دستورات از جمله غیبت نكنید و دروغ نگویید. خب معمولاً خودمان این چیزها را می‌دانیم و كتاب خیلی پیچیده و مهمی نیست.» این طلبه‌ها اول كار كه كله‌هاشان بوی قرمه سبزی می‌دهد فكر می‌كنند مثلاً تا مقام علامه طباطبایی این‌قدر راه مانده(!)، این‌جور هستند. استاد آن طلبه یك لیوان به او داد و گفت: این لیوان را بردار و آن را پر از آب كن. طلبه رفت و استادش گفت: شیر را تا آخر باز كن! (شیر ۲ اینچ بود) وقتی باز كرد آب فواره زد. هرچی لیوان را زیر آب می‌گرفت، آب بیرون می‌ریخت و دو سومش به بیرون ریخته می‌شد (بلكه هم سه سومش). به استاد گفت: این لیوان، آبی داخلش نمی‌ماند. استاد گفت: چرا؟ آبی نیست؟ گفت: نه. فشارش خیلی زیاد است. استاد گفت حالا دیدی. این قرآن فشار مطالبش خیلی زیاد است و تو هم ظرفت كوچك است و آب كمی ته ظرف وجودت می‌ماند؛ ظرف را بزرگ كن! كشتی تایتانیك بیاور، زیر این شیر باز كن. یك قطره‌اش بیرون نمی‌ریزد. شاگرد گفت: من فهمیدم! عجب مثالی زدید.


به همین دلیل خداوند به انبیا می‌گوید: خُذالكِتابَ بِقُوه. محكم بگیرید. اگر شل بگیرید سفت می‌خورید. تازه خدا به انبیا می‌فرماید خُذالكِتابَ بِقُوه؛ ما كه وضع‌مان مشخص است!


دیدن فرشته ممكن و میسر است. شما یك قوه و قدرتی بیار، ما نشان می‌دهیم. حضرت موسی كلیم كه پیغمبر اولوالعزم بود گفت: «خدا می‌خواهم ببینمت». خدا گفت: «مرا می‌خواهی ببینی. نمی‌توانی مرا ببینی». موسی گفت: «چرا می‌توانم؟». پس خدا گفت: باشد؛ موسی آماده باشد. فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَى صَعِقًا. گفت یك پرتویی می‌آید ببین. (آن پرتو را) زد به كوه. كوه متلاشی شد؛ و موسی افتاد و غش كرد. وقتی به هوش آمد گیج شده بود. خداوند به او گفت: «دیگر از این تقاضاها نكن موسی. و الا جواب لَنتَرانی می‌شنوی.»


فَلَما ذَهَبَ أنْ اِبْراهیمِ رُعْ. وقتی هول و هراس جناب ابراهیم از این مهمانان عجیب و غریب فرو نشست وَ جاءَت البُشرا و به او بشارتی دادند و دلش روشن شد و خدا فرزند دیگری به او عنایت كرد و لبخندی زد. یُجادِلونا فی القُوم لوط. در این شرایط جناب ابراهیم(ع) با خدا در مورد قوم لوط دست به یقه شده است. قرآن می‌فرماید (ابراهیم) با ما مجادله می‌كند كه خدایا برای چه می‌خواهی قوم لوط را از بین ببری؟! قبل از این‌كه خدا جواب حضرت ابراهیم را بدهد، به قول ما طلبه‌ها یك جمله معترضه می‌آید «إِنَّ إِبْرَاهِیمَ لَحَلِیمٌ أَوَّاهٌ مُّنِیبٌ» این آیه به خاطر این بود كه فردا یك عده‌ای به خیابان‌ها نریزند و بگویند مرگ بر ابراهیم! یعنی ای ابراهیم تو به خدا نامه می‌نویسی! آیا نمی‌شود یك نامه به محضر مبارك رهبری نوشت و گفت كه به برخی مسائل انتقادهایی داریم؟ طبق این آیه می‌شود؛ اما طبق ذهن بعضی‌ها نمی‌شود! طبق ذهن بسته و كم بصیرت و كم مطالعه و كم صبر و كم تحمل و متحجر بعضی‌ها نمی شود!

قرآن می‌‌فرماید كه پیغمبر ما كه بنده ماست؛ به من خدا اعتراض كرده. اما خداوند گفت شعار ندهید و نعوذبالله شعار «مرگ بر ابراهیم» ندهید! ابراهیم بنده خوب ماست: «إنَّ اِبراهیمَ لَحلیمُ اَبوابُ مُنیبْ» و به درگاه ما استغثاثه دارد. یعنی خداوند او را تبرئه كرد تا شخصی به جناب حضرت ابراهیم(ع) تعدی نكند و كاسه داغ‌تر از آش نشود. بعد از نزول این آیه، سپس جواب ابراهیم را می‌دهد.


عمل نكردن صدا و سیما به دستور رهبری


سه چهار روز قبل از ماه مبارك جلسه‌ای به اتفاق برخی از دوستان روحانی در برنامه «سمت خدا» كه ظهرها از شبكه ۳ پخش می‌شود، مهمان رهبری بودیم؛ برنامه‌ای كه به خصوص میان خواهران خیلی مشتری داشت. البته برنامه‌های ما باید در همین زمان‌ها پخش شود ساعت نه و ده شب كه همه نشسته‌اند باید برنامه مهران مدیری، لعیا خانم، نیكی خانم و... ببیند!


ما را كه به خدمت رهبر معظم بردند عوامل برنامه بودند و رئیس وقت شبكه هم بود كه بعداً عذرش را خواستند. بعضی از مسئولین محترم بیت هم تشریف داشتند. نوبت عرایض بنده كه شد، گفتم: آقا این صدا و سیما و این رادیو و تلویزیون مثل عصای حضرت موسی(ع) است؛ قدرت دارد ولی فعلاً به عنوان چوب دستی از آن استفاده می‌كنند. دلیلش هم این است كه بسیاری از كسانی كه بر اریكه این دستگاه عجیب و غریب و ساحری تكیه زده‌اند این كاره نیستند و با رانت سر كار آمده‌اند. دلیلش این است كه این حضرت مستدام ضرغامی بارها با هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها جلسه گذاشته است. در حالی كه این رسانه، اگر رسانه دینی است به تعبیر آن امام بزرگوار كه فرمود «باید دانشگاه باشد» یك بار با ما كارشناسان مذهبی جلسه نگذاشته است. من ۱۵ سال است كه در این دستگاه رفت و آمد می‌كنم. آقا فرمودند «كه شما وقت نگرفتید.» دیگر من خجالت كشیدم بگویم، ما كه نباید وقت بگیریم آنها باید از ما وقت بگیرند. مگر من مشتاق هستم كه در تلویزیون سخنرانی كنم؟ كه بریم پشت دفتر آقا بنشینیم كه فكر كنند كه من حتماً پولی یا پست و مقامی می‌خواهم. بعد در آنجا مدیر گروه معارف بود برای صحبت كردن اجازه گرفت و گفت كه آقا كتباً هم وقت گرفتیم به ما وقت ندادند. (با این حرف) دیگر ایشان مطلبی نفرمودند.


من در ادامه عرایضم در آن دیدار گفتم، امام فرمود: «میزان رای ملت است» ده‌ها هزار پیامك از مردم وجود دارد كه گفتند این برنامه را در ساعت ۹ و ۱۰ شب پخش كنید، حرف‌های خوبی زده می‌شود... در ساعتی باشد كه همسرمان و بچه‌هامان در منزل هستند و بتوانند این برنامه را ببینند. چرا یك بعدازظهر پخش می‌شود؟ این هم رأی ملت؟! ولی آقایان می‌گویند كه نه! شب باید سریال و فوتبال پخش شود و برنامه‌های مذهبی كه خود مردم هم می‌خواهند نباید پخش كنیم كه در همین هنگام آقا به آقای حسین محمدی گفتند « آقای محمدی به آقای ضرغامی بگویید كه چرا این برنامه را در شب پخش نمی‌كنند و من این برنامه را دیده ام؛ برنامه خوبی است». اما شما دیده‌اید از ماه رمضان تا حالا كسانی كه سنگ ولایت به سینه می‌زنند و می‌گویند «ما همه سرباز تواییم» این برنامه را شب پخش كرده باشند؟ این دستور ولایت و این دستور رهبر معظم! دیگر در جلسه حضور داشتم و نقل مستقیم است كه می‌گویم.


در نظر نگرفتن مصلحت ملت، در عزل و نصب ها


اینكه می‌گویم حقه‌بازی می‌كنیم دلیل دارم؛ خانمی نامه نوشته كه شما در سخنرانی دیشب گفتید كه رئیس جمهور دارد خیانت می‌كند. من چنین جمله‌ای نگفتم و نوار سخنرانی دیشب خودم را سه مرتبه گوش كردم و همچین حرفی در آن نبود. دین و انصاف چیز خوبی است؛ تقوا چیز خوبی است و حرفی كه دیشب من زده‌ام را دارید تحریف می‌كنید. خواهرم! برادرم! اگر یك ماه دیگر از سخنرانیم بگذارد یك كلاغ چهل كلاغ می‌كنید! آن‌وقت می‌گویید كه من در مجلس فحش خواهر و مادر به رئیس‌جمهور دادم! وقتی نیم ساعت سخنرانی من، صحبت‌هایم تحریف می‌شود، بعد از دو روز حتماً چیزهایی دیگر هم به آن اضافه می‌شود؛ لذا كسی هم كه نبوده، باور می‌كند. قسم هم می‌توانیم بخوریم وقتی باب خلاف‌گویی باز می‌شود، این حرف‌ها هم زده می شود. بنده آن‌قدر شجاعت دارم كه وقتی حرفی میزنم پایش بیستم و از عرایضم دفاع كنم و به عنوان یك شهروند و دوستدار این انقلاب كه جان و خون دادیم وقتی حرفی می‌زنم، پایش بایستم و از عرایضم دفاع كنم؛ «دامن دوست به صد خون دل افتاد به دست، به فسوسی كه كند خصم رها نتواند كرد».


آیا باید هر كسی بر هر اریكه‌ای تكیه بزند و به نام ملت هر كاری دلش خواست انجام بدهد؟ تازه اگر بنای گوش دادن به فرمایشات رهبر معظم باشد كه آقا اول خصوصی نوشتند كه به فلان آدم فلان مسئولیت را ندهید. كسی گوش نداد. دوباره مجبور شدند رسمی از صدا و سیما مطلب خود را بگویند، بعد كه آن شخص را گذاشتند برای یك مقام بزرگ‌تر و بالاتر! بعداز آن این همه تغییر مدیریت برای چه؟ این مدیریت را برداریم، كس دیگر را بگذاریم.


در این چند ساله دانشگاه‌ ما ۵ تا رییس عوض كرده است. الان پیشرفت‌های دنیا یكی از عللش ثبات مدیریت است. من بارها به مسئولین بلندپایه گفتم كه آرزو می‌كنم سه، چهار تا از رئیس‌جمهورهای آینده به تعبیر حضرت امام «مسلسل» با یكدیگر عهد برادری و اخوت ببندند و بگویند كه ما دو سه وزیر را عوض نمی‌كنیم و وزیری كه امروز می‌آید ۲۰سال در این كشور وزارت كند، از الان بشینید برای ۲۰ سال بعد؛ برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی كند. چون این‌قدر این آموزش و پرورش ریشه‌ای و مهم و اثرگذار است. وزیری كه نمی‌داند فردا صبح هست یا نیست، آقای رئیس قصد عزل كردن او را دارد یا نه، چه برنامه‌ریزی می‌تواند بكند؟! امنیت دومین اصل روانشناسی امروز دنیاست. آبراهام مازلو می‌فرماید: «كه نیازهای آدمی پنج طبقه دارد. نیاز اول كه نیازهای فیزیولوژیك و پایه‌ای است و طبقه دوم نیاز به امنیت است.» الان من و شما وقتی می‌توانیم سخن بگوییم و سخن بشنویم و آرام باشیم كه فضا امن باشد. الان بگویند كه احتمالاً اینجا بمب گذاشتند و امنیت فیزیكی نباشد از همه زودتر بنده فرار می‌كنم! امنیت اجتماعی، امنیت صنفی، امنیت خانوادگی، امنیت شغلی.


اگر یك شوهر هر روز سه مرتبه به زنش بگوید كه من طلاقت می‌دهم این زن دست و دلش به كار می‌رود؟ به یك كارمندی هر روز گفته شود كه فردا اخراجت می‌كنیم، این كارمند می‌تواند كار كند؟ یك زنی هر روز به شوهرش بگوید كه من بالاخره ازت طلاق می‌گیرم این مرد می‌تواند دیگر دلبستگی به خانه و خانواده پیدا كند؟ آن مسئول بیچاره كه هر لحظه دلش می‌لرزد كه نكند كسی از ما سعایت كرده و حرفی زده باشد. باید اختیار داد!


شخصی بدون نظر من رفته جایی و وسط مذاكره دیپلماتیك او را عزل كنند گور پدر حكمت این ملت، هر چه می‌خواهند پشت سر ما بگویند، بگویند؛ چون بنده دلم خواسته، شما حق نداری دلت بخواهد! (این كارها) به حكمت و عزت این ملت نیست؛ به مصلحت این ملت نیست. بعد هم بگوییم هیچ كس هم حق اعتراض و انتقاد نداشته باشد! پسر من برای رأی آوردن این شخص كتك خورده، من هم به همین آدم رأی دادم. در آن روز وظیفه آن بود و امروز وظیفه این است.


امیرالمؤمنین(ع) بعضی‌ها را خودش نصب می‌كرد، خودش هم عزل می‌كرد. از او می‌پرسیدند كه «آقا چرا عزل كردی؟» می‌فرمود: «در آن زمان آدم خوبی بود، و امروز خبر آوردند كه دارد خراب می‌كند.» عزل‌های علی‌(ع) را ببینید. ما كه ادعا داریم حكومت چنین و چنانی داریم هر كسی كه عزل كرده، در همان عزل‌نامه دلیلش را نوشته. عثمان بن حنین، محمدبن ابكر ... تو را به این دلیل عزل كردم. اگر مردیم دلیل عزل‌هایمان را بنویسیم ببینیم چقدرش راست است و چقدر از روی هوی و هوس است و چقدر برای عزت و حكمت این ملت است؟ اگر كسی توانست شخصی را كه عزل می‌كند، دلیل عزلش را بنویسد، مردم به او تبریك می‌گویند. اما اینكه بگوییم «دلم خواسته» این چنین نباید باشد. مگر این كشور دل بخواه است؟! اصول دارد، روش دارد، اشارات و تنبیهات دارد. یك قوانینی بر این كشور حاكم است؛ دنیا هم دل بخواه كار نمی‌كند. این‌جوری نیست كه رئیس جمهور هر كسی را كه دلش خواست عوض كند، باید به حكمت ملت كار كرد. باید گوش به فرمان رهبر داد. رهبر هم چاره ندارد و می‌گوید كه مملكت را بهم نریزید. بین بد و بدتر كه گیر می‌كند می‌گوید كه فعلاً بد را داشته باشیم گرفتار بدتر نشویم.


در سی ساله انقلاب همیشه برهه حساس بوده!


رهبر هم نمی‌گوید كه حرفی زده نشود. نامه‌پراكنی‌هایی كه شد و رئیس محترم قوه قضاییه نوشت كه «داستان تو داستان غاصبی كه همه اموال مردم را می‌گیرد و اگر آمد و مالش را خواست می‌گویی كه چرا به اموال سلطان تعدی می‌كنید؟» خب این حرف خیلی بزرگ است. آقا هم در سخنان‌شان فرمودند كه «این نامه‌ها اشكالی ندارد و چیزی نیست.» رد نفرمودند. اما (سخن آخر ایشان) یعنی حواستان جمع باشد؛ خیالبافی ممنوع! من آدمی هستم كه در دومین دوره صدارت حضرت آقای هاشمی رفسنجانی یك سخنرانی انتقادی در مسجدالرسول میدان رسالت انجام دادم كه وسط سخنرانی كسی آمد و در گوش من گفت: «حاج‌آقا سخنرانی‌تان دارد ضبط می‌شود». پای منبر گفتم كه آقا می‌فرمایند «سخنرانی‌تان ضبط می‌شود» و گفتم: «مردم! اگر من دارم اشتباهی می‌كنم بگویید كه شیخ ساكت باش و بی‌خود نگو! حرف نامربوط نزن و اگر درست می‌گویم كه گوش بدهید». ما انقلاب كردیم كه بتوانیم حرف بزنیم و انتقاد كنیم و الا انتقاد اعلی‌حضرتی كه قبلا هم بود و لازم نبود كه خون بدهیم تا دوباره برسیم سر جای اولمان!


در آن زمان هم زبان من دراز بود و كسی فكر نمی‌كند كه الان زبانم تیز است. نه! آنچه كه می‌فهمیم حق است و دلیل داریم و در پیشگاه خداوند باید جواب دهیم، پایش می‌ایستیم تا پای جان! در آن جایی كه می‌بینیم به سمت انحراف می‌رود،حرف می زنیم. امام در وصیت‌نامه مقدسش فرمود ملت اگر روزی دیدید كه مسئولین هم كج می‌روند خودتان وظیفه دارید كه جلوی اینان بایستید. دستور امام است! نگفته كه هر كاری كردند ملت چیزی نباید بگوید. همچنین دستوری ندادند. در مقابل ظلم ایستادن این‌گونه نیست كه اگر امریكا ظلم می‌كرد داد بزنید اگر در داخل ظلم دید، حرف نزنید. ظلم، ظلم است و فرقی نمی‌كند. امام در آن سخنرانی می‌فرماید: «امریكا بدتر از شوروی، شوروی بدتر از انگلیس، و همه بدتر از بدتر» وقتی قرار است ظلمی را انسان تحمل نكند چه ظلم داخلی باشد، چه خارجی؛ باید بگوید. ظلم داخلی از این جهت كه خودی است ساكت‌تریم. آنجا كه پای دشمن خارجی می‌شود حرفی نمی‌زنیم و می‌گوییم كه ما مملكت‌مان را دوست داریم و هیچ‌وقت نمی‌رویم با بی‌بی‌سی علیه جناح مقابل مصاحبه كنیم. اگر كسی با بی‌بی‌سی مصاحبه كرد، بله این كار او ایراد دارد. چون اون دشمن همه است. اما بین خودمان هم چیزی نگوییم؟


بنده دارم سیگار می‌كشم. پسر من كه همدیگر را دوست داریم و گوش و پوست و استخوانش از من است باید بگوید : «باباجون این ریه شما الان یك پنجمش مال خودتت است و چهار پنجمش برای مادر و من و بقیه برادر و خواهران؛ می‌شود خواهش كنم كه شما در آن چهار پنجم ما دود نكنی و در آن یك پنجم مخصوص خودت دود بریزی؟!» اگر پسر من چنین حرفی زد من باید تنبیه‌اش كنم؟ نه! خوب گفته است. به خاطر صلاح من و آرامش خانواده گفته است: «كُلُكم رأع و كُلُكُمْ المسئول». پیغمبر(ص) فرموده: «همه مسئولیم».


اگر كسی بگوید كه الان وقتش نیست، حرفی است كه من نمی‌فهمم! شما یك وقتی تعیین كنید. در سی ساله انقلاب همیشه برهه حساس بوده و شما یك برهه در این سی ساله نشان بدهید كه حساس نبوده باشد! سخنرانی حضرت امام را كه پخش می‌كند می‌گوید: كه «در این موقعیت حساس كنونی،...» همیشه حساس بوده! تازه آدم عاقل هر چقدر كه می‌رود جلو، باید زود آفت‌یابی كند و راه برون‌رفت از مشكلات را بسنجد و به قول اطبا پاتولوژی كند؛ به قول جامعه‌شناسان آسیب‌شناسی كند. دیر كه بشود و مسیر را كج برویم، راه برگشتی نمی‌ماند.


چرا در تهران ۳۸ درصد مردم در انتخاب مشاركت كردند؟


در انتخابات مجلس قبل خود آقایان آمار دادند كه در شهری مثل تهران ۴۰-۳۸ درصد مردم شركت كردند. آمارهای دیگر كمتر هم هست. در ایام انتخابات از رهبری خرج می‌كنید. در كانال‌های مختلف، ۲۴ ساعته در ایام انتخابات تبلیغات می‌كنید، چرا ۳۸ درصد در انتخابات شركت كردند؟ همه ضد انقلاب شدند؟ آن ۵۰ و اندی درصد چه كسانی هستند؟ ملت نیستند؟ موقع انتخابات كه می‌شود دختر سربرهنه را هم نشان می‌دهید كه قبول داریمش، انتخابات كه بسته شد دوربین دوباره به سمت خانم چادری می‌رود! این حقه‌بازی‌ها چیست؟! اگر او مال این انقلاب و این نظام است بعد از انتخابات هم شهروند ماست و جزو ملت ماست اگر نیست، پس رأیش را هم نمی‌خواهیم. ملت می‌فهمند؛ عقل دارند و تحلیل می‌كنند.


این دردهای بی‌درمان اقتصادی، هست. یك عده‌ای سیرند و عده‌ای خودفروشی می‌كنند. باید انتقاد كرد؛ منتها انتقاد دلسوزانه و به جا و به وقت. حتی می‌شود طبق این آیات قرآن( كه گفته شد) به رهبری نامه نوشت؛ این ضدیت با ولایت فقیه نیست؛ این پیشرفت نظام و دلسوزی مردم است. اگر كسی ضد این نظام باشد كاری ندارد! می‌گوید بعداً انفجار درونی كه رخ داد نشان‌تان می‌دهیم.


شاه آمده بود و كنار مجسمه ایستاده بود و می‌گفت كه «كورش آسوده بخواب كه ما بیداریم.» شاه كه داشت فرار می‌كرد كسی آمد و گفت اجازه هست من چیزی بگویم؟ گفت: بگو. گفت: به اعلی حضرت پدر نمی‌شد دروغ گفت به شما هم نمی‌شد راست گفت كه كار به اینجا رسید. خدا نكند كه جمهوری اسلامی به وضع دومی مبتلا شود كه نشود راست گفت و همه متملق و چاپلوس باشند و بگوییم آسوده باشید؛ همه جوانان انقلابی‌اند و همه دخترانان اینچنین‌اند! مملكت همه گوش به فرمانند؛ این‌جوری نیست! ما داریم می‌بینیم. یك آخوند و طلبه بیچاره سر خیابان ایستاده و تاكسی سوارش نمی‌كند. یكی، دو تا، پنج تا نیست. بنده گاو پیشانی سفیدم و مردم می‌شناسند و احترام می‌كنند و محبت دارند و من خجالت‌زده الطاف و رهین مهربانی‌های مردم هستیم. اما یك طلبه عادی ایستاده برای گرفتن تاكسی؛ مسافر در تاكسی می‌گوید كه این طلبه را سوار نكن؛ آخوند سوار نكن، من كرایه‌اش را می‌دهم. همانی كه می‌گوید سوار نكن، گاهی می‌بینیم مسلمان است و سینه‌زن حضرت اباعبدالله(ع) و نمازخوان است. بنده در اروپا در همین ماه مبارك می‌رفتم در خیابان دو زن بی‌حجاب داشتند از پیاده‌رو می‌رفتند آن‌قدر حرف‌شان را بلند گفتند كه من شنیدم، گفتند: «این حاج آقا نقویان است كه صحبت می‌كند. خوب حرف می‌زند» این زن بی‌حجاب در اروپا با بودن ۱۵۰۰ كانال ماهواره، این را می‌گوید! این باور این مردم است.


اما اگر یك روزی رسید كه خدای ناكرده مردم به این نتیجه برسند كه نه، مثل اینكه یك جور دیگر است، آن روز، روز سختی خواهد بود و آن وقت همه توی سر هم می‌زنند كه ای كاش انتقادی می‌كردیم و یا دادی می‌زدیم تا درست می‌شد. و كار به اینجا نمی‌كشید. منتها آن روز می‌شود نوشدارو بعد از مرگ سهراب؛ «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ بی‌وفا حالا كه من افتاده‌ام از پا چرا؟ نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی؟ سنگ‌دل این زودتر می‌خواستی حالا چرا؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
23
سلام ،
از میان حرفهای ایشان ، این را متوجه شدم که :
باید فرهنگ پیشنهادات و انتقادات سازنده را در جامعه خود و در بین مسئولین و تمامی مردم ، خیلی خیلی قوی کرده و اینکه هرکسی بتواند به طور آزادانه صحبت کرده و پیشنهادات سازنده بدهد .
هرگونه دستمال چاپلوسی ، رنگ ، ریا ، تزویر را همه مردم و مسئولین دورانداخته و با صداقت و شفافیت صحبت کنیم .
ولی حاجی آقا ، خیلی ها که درست صحبت کردند و فقط نظر دادند ،
.... !!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
2
37
حاج آقا قربان حرف حساب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
5
13
باز نزدیک انتخابات شدیم و باز از آن حرفها!
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
17
جانا سخن از زبان ماکه هیچ از از انتظارشهداودل وجان دلسوزان میگوئی اما کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
7
11
واقعا امروز مملکت همش شده چاپلوسی وتملق.آقای نقویان عزیز شما اصولگراها هم کم مقصرنیستین واقع آقای احمدی نژاد تا قبل رئیس جمهور شدن کدام سمت حساس را داشت که شما همش میگفتین ایشون یه فرد به شدت ولایی هستن انصاف داشته باشین وبرای1بارهم شده ازین نظر خاتمی واحمدی نژاد رو باهم قیاس کنین.
ali
|
Japan
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
9
کاش بزرگان گوش شنوا داشته باشند....
ایرانی ولایت مدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
3
21
خدا پدرت را بیامرزد اقای نقویان حرفهای نگفته دل ما را میزنی
ولی حیف که کسی نیست گوش کند.
خدا شما و امثال شما را برای این مملکت و نظام حفظ کند.
امین
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
22
20
با سلام
بنده خدا آقاي خاتمي و اکثر اصلاح طلبان مظلوم سال هاست اين دردها را بيان ميکنند ولي تا حرفي زدند و يا ميزنند سريع بهشون حمله ميکنند و برچسب هاي نچسب بهشون ميزنند. يکي از همين حمله کنندگان آقاي نقويان !!!!
خداوند بصيرت دهد و بر بصيرتم بيافزايد انشاالله.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
16
12
با سلام
بنده خدا آقاي خاتمي و اکثر اصلاح طلبان مظلوم سال هاست اين دردها را بيان ميکنند ولي تا حرفي زدند و يا ميزنند سريع بهشون حمله ميکنند و برچسب هاي نچسب بهشون ميزنند. يکي از همين حمله کنندگان آقاي نقويان !!!!
خداوند بصيرت دهد و بر بصيرتم بيافزايد انشاالله.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
11
14
اگر ده ها هزار نفر خواستند که برنامه شما شبها پخش شود میلیونها نفر هم نمی خواهند مرد شب خسته وکوفته میان خونه میخواهند استراحت کنند وفیلم وسریال ببینند حوصله موعظه و نصیحت ندارند همان ظهر خوب است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
0
8
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه البته به جايي نرسد فرياد است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
3
4
باز نزدیک انتخاباته ریاکاری وفریب شروع شد .اما بازم حرف خوب خوبه دیگه هر موقع که زده بشه اما ممکنه همان نوشدارو پس از مرگ بشه .راستی حرف سیاسی ممنوع .تجمع بیش از دو نفر ممنوع .اصلا دست تو دماغ کردن ممنوع و...................... گرفتی موضوع را
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
9
1
ایشان همان معجزه هزاره سوم متملقین هستند؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
1
4
فایل صوتیش تو سایت جماران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
7
3
چرا همه شما خیلی دیر متوجه می شوید چرا این حرف ها را حالا می زنید چرا 3 یا چهارسال پیش نزدید بخدا در روز قیامت شما نمی توانید جواب گو باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
5
4
حرفای خوبیه ولی چرا این حرفهای خوب وقت انتخابات زده میشن؟آقای نقویان به قول خودتون مردم ما میفهمن و تحلیل میکنن این شرایطو.پس بی خیال شو و حرفی که بهش اعتقاد نداری رو به زبون نیار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
2
1
آنهائی که گوش شنواندارند بزرگ نیستند.
زمردیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
4
4
حالا تازه رسیده اید به حرف اصلاح طلبان آن هم بعد از7 سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
5
2
با سلام
بنده نظر شما را رویت و قرائت نمودم
اما لازم دانستم این را بیان نمایم که سوگند یاد کردن به این راحتی نیست
لذا از همین رو به شما توصیه می نمایم که در این رابطه مطلع و تحقیق نمائید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
6
2
خدا نگذرد از كساني كه اين اوضاع آشفته را ايجاد كردند و باعث شدند شما به امثال خاتمي كه به فكر استحاله نظام هستند رجوع كنيد . به قول مثل معروف ، آب كه سربالا ميره قورباغه هم ابوعطا ميخونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
5
2
مجموعا حرفهای خوبی زده(بجز دو سه مورد) اما ایکاش فرصتی می شد به تک تک این حرفها جوابی و اشاره ای داده می شد ولی بنده فقط به یکی از اینها اشاره می کنم امیدوارم سایت آفتاب اگر انتقاد پذیر است آنرا منعکس کند حرف بی ادبانه و خلاف شرع و مصلحت هم نخواهم گفت انشاء الله.آقای نقویان بدان و یقین داشته باش حکومت علی حکومت علی بود چون می شد به نفر اول بصورت مستقیم و صریح بدون ترس (حتی بی ادبانه.که ما میگوییم بهتر است انتقاد مودبانه باشد) انتقاد کرد ایشان هم تا حد امکان جواب می داد هرگاه حکومت ما همچین فضایی ایجاد کرد همه چیز به مرور درست می شود ولا غیر با انتقاد از رئیس جمهوری که حالا از چشم افتاده و .... هیچ چیزی درست نخواهد شد که قسم میخورم این انتقادها از آن تملق های 3 سال قبل مخربتر است چون عمدتا به قصد تقرب به....است
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
2
2
آبراهام مازلو می‌فرماید: «كه نیازهای آدمی پنج طبقه دارد. نیاز اول كه نیازهای فیزیولوژیك و پایه‌ای است و طبقه دوم نیاز به امنیت است.»
میشه نیاز فیزیولوژیک رو معنی کنید؟
مگه این غیر از نیازهای اولیه انسانه؟ آیا نیازهای اولیه مون تو این مملکت تامین شده که ایشون از نیاز به امنیت سخن میگند؟
نیازهای اولیه همون نیاز به هوا ، خوراک ، آب ، نیاز جنسی، مسکن ... هست که یه نفر کارمند اگه 70 سال عمر کنه باید 100 سالشو دنبال نیازهای فیزیولوژیک خودش بدو بدو کنه و هزار جور وام و ربا بگیره !!!
در یه قسمت که ایشون از خدا و حضرت ابراهیم سخن میگفتن و بعد یه مثال آوردن جا داشت بگن "نعوذ بالله"
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
1
2
ظاهر امر چنین برمیآید که کلمات زیبا است صداقت . شفافیت .شهامت.وخیلی کلمات دیگر اما بصیرت را خوردیم زیرک بودن را از یاد برده ایم این اشخاص که در راس امور هستند از دیدگاه ماکیاولیسمی صحبت میکنند هدف وسیله را توجیه میکند خود شما به این رئیس جمهور فعلی رای دادید این نشانه چیست برو خوب فکر کن اول نقادی رااز خودت شروع کن وقتی فرا قانونی جز قانون شد حال پسر پیامبر فرقی نمیکند دیگر دلیل نمی خواهد حکمت و آیین نمی خواهد خداوند جهان را بر اساس قانون بالغه آفرید شما به اشخاصی تکیه میکنید که فرا قانون هستند آیا این اشخاص به ظاهر مردود شما از جانب چه کسی به این جاه و مقام رسیده هر زمان قانون در کشور به بلوغ رسید ومردم به بلوغ فکری رسیدند آن زمان کشور در پی حقیقت خواهد بود وگرنه دعوی حضرتعالی جنگ سر لحاف ملا است وگرنه من من منیت است خوب فکر کن حاجی آقا!!!
پتروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
5
3
چی شده اقای حاجی ؟؟/؟/ حالا یادتون اومده که همه شهروند این مرز و بوم هستیم // بالاخره این هم یک حقه جدید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
4
5
«آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
بی‌وفا حالا كه من افتاده‌ام از پا چرا؟
نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی؟
سنگ‌دل این زودتر می‌خواستی حالا چرا؟»
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
1
9
جناب اقای نقویان با همه ارادتی که خدمت جنابعالی دارم وسعی می کنم تمام سخنرانی های شما را مطالعه ودنبال کنم عرض میکنم این انتقاد برشما و دیگر کسانی که خود را اصولگرا معرفی میکنند وارد است ودرکجروی ها ،بی عدالتی ها ، ظلمها ، و.....رخ داده دردودوره ریاست جمهوری اخیر شریک هستید .
زیرا اگر درهنگام تبلیغات انتخاباتی گذشته زمانی که کاندیدا ی نزدیک به شمادر مناظرات ودرحضور میلیونها بیننده شروع میکر د به غیبت کردن و تهمت زدن و... برخلاف شرع مقدس واخلاق و قانون به دلیل عدم رعایت اصول اخلاق اسلامی رد صلاحیت می شد کار خود شما و جامعه ما به اینجا نمی رسید . البته باید از انتقادات منصفانه شما تشکر کنیم زیرا هستند کسانی که منافع شخصی و ... به انها اجازه پذیرفتن سخن حق نمی دهد .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
4
0
استحاله یک حکم شرعی است وبوسیله آن نجس پاک می شود(مسئله195رساله امام خمینی)
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
2
3
آقا محمد سلام
خفته را ميشه بيدار کرد ولي اوني که خودشو زده به خواب رو اصلا نميشه !
برادر لطفا بيدار شو
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
6
5
آقای نقویان گفتند من به ایشون رای دادم چون اونروز وظیفه آن بود و آمروز وظیفه این؟ من معنی این سخن رو نمیفهمم شاید ایشون منظورشون اینه که اگر اونروز تاکتیک رای به احمدی نژاد بود امروز تاکتیک انتقاد از ایشونه که در نتیجه معلوم میشه این حرفها از سر خیرخواهی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
4
مثبت اشتباهی
رضا
|
Germany
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
7
3
مخالفت شما با احمدینژاد موافقت ما با او و موافقت شما با او مخالفت ما با اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
0
4
ایول
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
3
1
دادا من خوب ایشان رو میشناسم چی شد برگشت ایشان و کریمی رو که به اون یارو علامه گفت؟؟؟؟
ناشناس
|
Kuwait
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
1
1
فهمیدم که توی این مملکت به هیچ وجه نمیشه انتقاد و اعتراضی کرد
من اینقدر
ندا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
3
1
درود بر جناب نقویان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
3
3
استاد دانشمندیکی از مفاخر بزرگ و از حامیان ارزشمند دولت تدبیر و امید هستد. لطفا علیه ایشان ... پراکنی نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
3
1
همه مردم حامی شما هستند تا از حق حرف میزنی خداوند اصحاب کهف شما را حفظ کند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
صحبتهای آقای نقویان را خوب گوش دهید تا خوب بفهمید بعد انتقاد کنید
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
سلام
بنظرم حرف ها تا حدودی صحیح اما تند بود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
به نظرم در این مباحث منیت حاج آقا نقویان بی داد میکنه، خیلی خودشونو بزرگ میبینن
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
تو این مملکت ازبس هر کی هرکی شده ادم گمراه میشه ونمیدونه حرفه چه کسی باید باور کرد شاید اخر زمان شده خدایا خودت به دادمان برس ما که زورمان به کسی نمی رسه
محسن
|
Germany
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
سرنوشت امت ها را خداوند در دست خودشان قرار داده شناساندن مسئولین مفسد وبدون ملاحظه عقوبت کردن انها راه درست شدن کشور است
اطلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
درود وسلام بر تو مرد بزرگ سلا متي شما را از صميم قلب ارزو ميكنم
اطلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
درود وسلام بر تو مرد بزرگ سلا متي شما را از صميم قلب ارزو ميكنم
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خدمت آقای نقویان عرض ادب و احترام بخشی از حرفهای دل مردم را گفتید اما واقعا من که خودم در زمان انقلاب شعار میدادم در منزل شرمنده جوان هایم هستم چون متاسفانه برخی طوری رفتار کرده آمد که زبانم کوتاه است چون فساد در تمام ادارات و شهر بیداد می‌کند
مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
نظرات همه را دیدم
ولی دندانم جگرم را تکه تکه میکند از ابلهان که هیچ نمی دانند
کسی در این مسائل نظر بدهد که لااقل چله ی تزکیه نفس را گذرانده باشد .
والسلام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین