کد خبر: ۱۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
عرصه‎ای برای فریب مردم

پایان دنیا در شب یلدا و حمله هارپ به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شایعات زیادی پیرامون به پایان رسیدن دنیا در شب یلدا مطرح شده است، مانور شبکه‎های تلویزیونی خارج از کشور بر پایان دنیا، سوء استفاده از فضای مجازی برای فریب اذهان عمومی و ارسال پیامک‎هایی مبتنی بر پایان دنیا در شب یلدا با استناد بر کتاب مایا و پیش گویی‎های نوستراداموس از جمله مباحثی است که پر بازدیدترین خبر خبرگزاری‎ها و روزنامه‎ها و داغ ترین مبحث محافل کاری، خانوادگی، دوستانه را به خود اختصاص داده است.

از جمله شایعات مطرح شده در این بازار گرمی شایعات، هم راستا دیده شدن مریخ و ماه در آسمان، آرم پپسی روی ماه، تاریکی ۳روزه خورشید و سیارک ویرانگر از جمله محتوای بی پایه و اصول این پیغام‎ها است .

در میان این پیغام‎ها مشاهده شده است که عده‎ای پایان دنیا را به پروژه هارپ ارتباط می‎دهند و معتقدند اگر دنیا به واسطه عوامل طبیعی به پایان نرسد، بدون شک هارپ که یک پروژه تحقیقاتی در آمریکا است و عده‎ای از آن به عنوان سلاح جنگ ستارگان یاد کرده‎اند، اتفاقات بزرگی را رقم می‎زند.

در این بین آگاه کردن مردم از جمله وظایفی است که بر عهده رسانه‎ها و مراکز مرتبط با این مبحث، قرار می‎گیرد.

پیش بینی تغییرات شوم برای زمین در سال ۲۰۱۲ میلادی دروغ است

مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب در اصفهان در این باره، اظهار داشت: پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگبار برای زمین در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی دروغ و بی اساس است و در قرن‎های گذشته نیز بارها سرنوشت شومی برای زمین پیش بینی شده بود.

وی تصریح کرد: برخورد نیبرو با زمین شایعه دیگری است که برخی معتقد هستند، این سیاره در مسیری واقع شده که تا سال ۲۰۱۲ به زمین اصابت می‎کند، اما این شایعه بیش نیست.

ژاله موزون افزود: اگر جرم یا سیارکی در مسیر برخورد با زمین باشد از سال‎ها قبل مدار آن را می‎توان محاسبه کرد و از طرفی جرم این اجرام آنقدر ناچیز است که بر جزر و مد هم بی‎تاثیر است.

وی ادامه داد: طوفان خورشیدی یکی از این شایعات است که به گفته شایعه پراکنان موجب خواهد شد برق تمام دنیا خاموش و نیروگاه‎ها از کار بیفتد، اما دانشمندان می‎گویند در هر ثانیه ۴ میلیون تن مواد تشکیل دهنده خورشید در فرایندهای هسته‎ای به انرژی تبدیل می‎شوند و با این حال میدان مغناطیسی زمین بخش عمده تشعشع را دفع می‎کند، و از انسان‎های کره زمین محافظت می‎کند.

مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب در اصفهان گفت: هر سال در شب یلدا زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم خط می‎شوند و تاکنون که هیچ پیامدی شومی به دنبال نداشته است.

تسخیر دنیا به وسیله هارپ یک دروغ بزرگ است

شایعه دیگری که به تازگی مطرح شده است، تسخیر دنیا توسط آمریکا به واسطه پدیده هارپ است، که البته پیرامون صحت و سقم وجود این تأسیسات آمریکایی سخنان زیادی مطرح شده است.

سایت‎های خبری متعددی موضوع هارپ را پوشش دادند و کوشیدند این موضوع را به نشانه بارزی از قدرت آمریکا تبدیل کنند.

هارپ هیچ ارتباطی با پدیده های طبیعی در ایران ندارد

یک پژوهشگر زمین شناسی و استاد مکانیک گفت: هارپ برای مطالعه بر لایه‎های مختلف زمین ساخته شده است و نمونه دیگر آن در کشور روسیه است و این پدیده به هیچ وجه ارتباطی با پدیده‎های طبیعی به وجودآمده در ایران ندارد.

وی افزود: هارپ یک پروژه تحقیقاتی است که برای بررسی و تحقیق درباره لایه آیونوسفیر و مطالعات معادن زیرزمینی با استفاده از امواج رادیویی تأسیس شده است.

مسیح بورآقا کوچک افزود: رسانه‎ها وظیفه دارند روبروی شبکه های خارجی بایستند و ابهامات مردم را روشن کنند، زیرا به وجود آمدن زمین لرزه بزرگ و پایان یافتن دنیا ارتباطی به پروژه هارپ ندارد و این شایعات ساخته اذهانی است که قصد دارند از این پروژه مردم را فریب دهند.

این زمین شناس با اشاره به اینکه، قدرت پروژه هارپ در ایجاد زمین لرزه یک دروغ است، گفت: هنگام به وجود آمدن زلزله تغییرات وسیع در اتمسفر بالای منطقه کانونی به وجود می‎آید و اغتشاشاتی را در کره یونسفر ایجاد می‎کنند، که عده‎ای این را به هارپ ارتباط می‎دهند، اما اینکه با هدایت امواج الکترومغناطیس بتوان در یک منطقه زلزله ایجاد کرد توجیه علمی ندارد.

به گزارش مهر، مرکز نجوم ادیب اصفهان در ۳۰ آذرماه ساعت ۱۹برنامه‎هایی را در جهت رفع ابهامات و شایعات پیرامون به پایان رسیدن دنیا ترتیب داده است که علاقمندان می‎توانند در این ویژه برنامه‎ها شرکت کنند و پاسخ سوالات خود را بیابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
داداش نوستراداموس اشتباه کرد باید اصلا تاریخ تعیین نمی کرد اینجوری حرفشو توده های بیشتری باور می کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
0
فردا اخر دنیاست؟
بابا اینو زودتر میگفتید
بریم یخورده حال کنیم دیگه . یکی به من بگه چکار کنیم تا بیشتر خوش بگذره
حسین نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
0
این اکاذیب رو کسانی تکرار میکنن که خدا رو قبول ندارن . خدای مهربان حتی به پیامبرش هم پایان دنیا رانگفته چه روزیه؟توکل بر خدا
رویا
|
Germany
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
0
ایا امکان اینکه زمین از حرکت بیافتد وبه دور خود یا خورشید نچرخد وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
0
علم غیب را فقط الله میداندوبس ومومن بهترین لحظه اش رسیدن به الله است ومرگ شروع حیات ابدیست واین دنیا گذرگاه است نه قرارگاه
فيلسوف ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
0
اوه اگر امشب جدي جدي دنيا تمام بشه آفتاب چجوري پيدات كنيم؟وقتي تاريك ميشه آفتاب كجا ميره؟؟ شب يلداتون پيشاپيش خجسته زياد بش فرك نكنيد هندونه را بخوريد سرد ميشه! البته اگر با اين توروم هندونه اي خريديد!!
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
0
عصر ایران درود من دیگه به سایتتون سرنمی زنم من همیشه روزنامتون رومیخرم یاازطریق اینترنت هرروز بدون استثنا می بینم ولی تابه حال یکی ازنظرامم چاپ نکردید واقعا متاسم یلدلتون مبارک بدرود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین