کد خبر: ۱۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۱

تصاویر ریزش دو ساختمان مسکونی در نیاوران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: سامانه ۱۲۵ در ساعت ۴:۵۰ صبح روز چهارشنبه در جریان وقوع یک مورد حادثه ترکیدگی لوله اصلی و آب گرفتگی در شمال پایتخت قرار گرفت که پس از اطلاع آن به ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه ۶ و ۶۴ به همراه گروه نجات این دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدنند. 

به گفته او پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشخص شد که ترکیدگی لوله اصلی آب در این خیابان سبب نفوذ آب به تعدادی از ساختمان‌های محله شده که از این میان دو ساختمان سه و پنج طبقه نیز تخریب شده‌اند. دو زن نیز در جریان این حادثه در ساختمان سه طبقه محبوس شده بودند. 

او گفت: آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و در مرحله نخست دو زن را از ساختمان خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این حادثه معابر این محله نیز دچار آب گرفتگی شده بود، گفت: آتش‌نشانان و عوامل گروه‌های نجات، پس از نجات این دو زن، اقدام به خارج کردن آب از ساختمان‌های منطقه و همچنین معابر کردند و پس از ایمن‌سازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند.

پایگاه خبری ۱۲۵ در این باره نوشت: ترکیدگی لوله اصلی آب ساختمان ۳ طبقه را در نیاوران تخریب کرد و موجب تخلیه ۵۰ واحد مسکونی در نیاوران شد. 

در پی تماس ساکنان یک ساختمان با سامانه ۱۲۵ و ابراز نگرانی و اضطراب از ریزش ساختمان و نشست زمین در خیابان نیاوران، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، کوچه مرجان، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، نیروهای عملیات ۴ ایستگاه ۶۴، ۶ و دو گروه امداد و نجات این ایستگاه ها را ساعت ۴:۵۰ بامداد امروز چهارشنبه به محل حادثه اعزام کرد. 

بر اساس گزارش این حادثه، با ترکیدگی لوله اصلی آب در خیابان نیاوران بخشی از کوچه مرجان نشست کرده و طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه نیز تخریب شده است و دو زن نیز در زیر آوار گرفتار شده بودند که بلافاصله توسط نجاتگران آتش نشانی از زیر آوار بیرون کشیده شده و تحویل امدادگران اورژانس شدند. 

در این حادثه همچنین ۳ طبقه دیگر ساختمان در حال ریزش است و به ساختمان ۵ طبقه مجاور این ملک نیز خساراتی وارد شده است که نیروهای عملیات آتش نشانی برای ایمن سازی و جلوگیری از خطرات دیگر، به تخلیه ساختمان و انتقال ساکنان به بیرون اقدام کرده اند که ۵۰ واحد مسکونی و ۱۵۰نفراز ساکنان محل را ترک و در خارج از ساختمان به سر می برند. 

همچنین نیروهای اداره آب و فاضلاب در حال تعمیر این خط لوله آب هستند.
عکسها: ایسنا، پایگاه خبری ۱۲۵

{$old_album_182946}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
2
سلام ، از روایات قدیمی است ، که آخر تهران در فاضلاب فرو
می رود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
سلام :
ببینید که در بهترین جاهای ایران و پایتخت ، وضعیت ساختمانها و ساخت و سازها و لوله کشی های آب و گاز ، چقدر بدون هماهنگی و غیر اصولی بوده که این وضع پیش آمده ، وای به روستاها و شهرهای کوچک و مناطق زلزله زده که می خواهند به این صورت خانه سازی و هماهنگی در تمامی کارها بکنند .
ریشه بیشتر کارها ، غیر اصولی و غیرتخصصی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
اصلا در ایران پیشگیری معنی نداره!
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
خسارت را کدام ارگان گردن میگیرد . با یک ترکیدگی لوله این اتفاق افتاده وای به روزی که زلزله بشه.
....؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
این که یه کوچه بود 150 نفرو اواره کرد اگه کل تهران زلزله بیاد چی می شه؟
gholam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
واقعا" جاي تشکر داره از مسئولين محترم سازمان آب !
vahid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
1
سلام
منزل دختر دایی من بوده 1 روز با شوهرش تو کما بودن منصور صادقی و خانمش هم محمدی هست اسم هاشون هیچ خسارت جانی نداشته نوشتن خنده داره 1 روز تو کما باشی بدنت داغون بشه از شکستگی و زخم بعد بگن هیچی نشده بعضی جاها نوشتن سازمان آب هشدار داده ولی همش چرت و ÷رت بیش نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین