کد خبر: ۱۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹

جزئیات سابقه و فعالیت "هایپر استار" در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهره طبیب زاده با اشاره به تذکر کتبی‌اش به وزیر اقتصاد، درباره علت صدور مجوز و راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای "هایپر استار" با سرمایه گذاری اسرائیل در تهران و شهرهای بزرگ کشور، اظهار داشت: شرکت های زنجیره‌ای هایپراستار یک شرکت فرانسوی است و این شرکت تحت عنوان شرکت زنجیره ای کارفور carrfour در فرانسه فعالیت می کند که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فروش کالاها اسرائیلی در جهان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: به دلیل اینکه این شرکت هویت مشخص داشت بنابراین نمی توانست با این هویت وارد ایران شود و سرمایه گذاری کند؛ بنابراین با برند شرکت های زنجیره ای هایپر استار وارد ایران شد.

تحریم کالاهای شرکت کارفور از سوی مسلمانان و مسیحیان فرانسه

وی در مورد شرکت زنجیره ای کارفور گفت: این شرکت شناخته شده ای در اروپا است به شکلی که در جریان جنگ غزه تقریباً مسلمانان فرانسه و حتی خیلی از مسیحی ها نیز کالاهای این شرکت را تحریم کرده بودند؛ چرا که استنباط شان این بود که کالاهای اسرائیلی که در این شرکت فروخته می شود منافعش در جیب صهیونیست ها می رود و این منافع را بر علیه مردم غزه به کار می برد.

طبیب زاده، با بیان اینکه ۲۵ درصد از شرکت کارفور توسط یک شرکت اسرائیلی به نام کور(KOOR)خریداری شده، افزود: این شرکت همچنین در نظر دارد در آینده نزدیک تمامی سهم شرکت کارفور را خریداری کند؛ بنابراین تمام منافعش به جیب صهیونیست ها خواهد رفت.

وی، گفت: در مهرماه سال ۸۸ در حضور بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد این شرکت در تهران راه اندازی شد اما آنچه که حائز اهمیت است این است که توافقشان این بود که طی ۱۰سال حداقل ۳۵۰ میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کنند که این یعنی حداقل ۱۰ فروشگاه زنجیره ای هایپر استار دیگر دایر شود.

عضو جبهه پایداری، درباره شهرهایی که شرکت های زنجیره ای هایپر استار قرار است در آنها دایر شود، گفت: در شیراز، اصفهان و مشهد قراراست این فروشگاه ها راه اندازی شود، در اصفهان زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در حال آماده سازی است، در مشهد می خواهند در زمینی ۲ برابر فروشگاه هایپر استار تهران بگیرند و در شیراز هم فروشگاهی بزرگتر از تهران می خواهند فروشگاه بزنند.

وی یاداور شد: با سازمان سرمایه گذاری کمک های اقتصادی ایران و شهرداری تهران وارد مذاکره شدند و زمین این فروشگاه ها را شهرداری داده و قرارداد دو ساله به آنها بسته است.

این نماینده مجلس، با اعلام این خبر که مدیرعامل فعلی شرکت کارفور یکی از مدیران ارشد شرکت صهیونیستی نستله بوده است، گفت: اولین سرمایه گذار هایپر استار در ایران از مدیران ارشد شرکت نستله بوده است که الان مدیرعامل شرکت کارفور است و از طریق یک رابط کره ای و اماراتی در ایران سرمایه گذاری کرده است؛ چرا که فرانسه در ماجرای انرژی هسته ای ایران نقش خیلی منفی داشت بنابراین نمی توانست به عنوان یک فرانسوی در ایران سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اهداف رئیسی شرکت هایپر استار مارک کوروین از دایر کردن این فروشگاه ها در ایران گفت: مدیرعامل فعلی هایپر استار گفته است که یکی از اهداف ما در ایران این است که فروشگاه های زنجیره ای وابسته به دولت، شهرداری و ارتش (شهروند، رفاه و اتکا) را به ضعیف ترین وضعیت ممکن برسانیم.

طبیب زاده، با بیان اینکه شرکت کارفور در جریان جنگ غزه و به دلیل تحریمی که مردم اروپا بر روی آن اعمال کردند ورشکست شد، گفت: همین موضوع باعث شد آنان با نام و برند دیگری وارد کشورهای اسلامی می شوند و با دایر کردن شرکت های زنجیره ای منافع خود را تامین می کنند.

به گزارش مهر،وی با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد باید در مورد به قراردادش با شرکت هایپر استار توضیح دهد، تاکید کرد: وزیر اقتصاد باید توضیح دهد که آیا اطلاعات من درست است یا خیر؟ اگر درست است چرا با چنین شرکتی قرارداد بسته و اگر هم این اظهارات درست نیست کلاً شرکت های زنجیره ای هایپر استار آمریکایی است و در هر حالتی وجود این شرکت ها در ایران کار غلط و باطلی است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: معاون سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد مقصر اصلی این جریان است و ما از وزیر اقتصاد توضیح می خواهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
برو یه فکر به حال نمایندگیت کن
برو کلاهت رو قاض کن ببین تو این مدت چکار کردی؟
تو الان اومدی این کشف (کشک) رو انجام دادی؟همه خواب بودن و تو بیدار؟؟
چرا تو جاهاید یگه خوابت رفته بود و صدایی ازت در نمیامد؟
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
دیگه این همه صغری و کبری چیدن نداره. یه دفه بگید میخوام جمعش کنیم و خلاص ...... جمله آخرش خیلی باحاله: اگر این شرکته اسرائیلی نیست پس حتما امریکاییه و باید تعطیل بشه.
بابا جان مگه فقط اسرائیل و امریکا دارن تو کشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنن بقیه کشورها چی؟ ؟؟؟؟
البته با اومدن هایپراستار بازار شهروند و رفاه کساد شده اینطوری میخوان از تولید ملی حمایت کنن .............
بازم باید بریم جنسای بنجل شهروند و رفاه رو بخریم .........
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
این اطلاعات کذب محض است
بهتر است یک سفر کوتاه به استانبول دبی و اربیل جمهوری عراق بزنند و ببینند که چطور اجناس غیر اسراییلی بفروش میرسد

اگر توانایی دیدن یک امکانات مناسب در شهر یا کشورمان را نداری لطفا چشماتو ببند کاری به بقیه نداشته باش خانم از ناکجاآباد آمده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
این بدبخت خودش هم شک داره اطلاعاتش درست باشه!!
حاج خانوم کار مهمتر نبود انجام بدی؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
1
من هایپرستار رو به رفاه ترجیح میدم , هایپر استار اصفهان انصافا با همون قیمت اجناس با کیفیتری رو میده و استفبال فوق العاده ای هم ازش شده . من به شخصه خرید هم نداشته باشم دیدن اون مکان شیک رو از دست نمیدم . شما برو به جا این چرندیات ببین تو این دوره نمایندگیت چکار کردی فقط بلدید به آسمون و زمین گیر بدید ! واقعا واسه شما و کسایی که بت رای دادن متاسفم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
آخه دکان خیلی ها تخته شده با هایپراستار . باید هم بهش وصله بزنن تا ببندنش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
توی تیتر خبر از قول این نماینده!!! گفتید "یکی از اهداف ما در ایران این است که فروشگاه های زنجیره ای وابسته به دولت، شهرداری و ارتش را به ضعیف ترین وضعیت ممکن برسانیم." مگه این هدف و گفتنش جرمه اصلا ما هدفمون در تیم متبوعمون در لیگ اینه که به همه تیم های دولتی و غیر دولتی در هر بازی 10 تا گل بزنیم و...اگه با رعایت قوانین عادلانه و جوانمردانه اینکار رو بکنه که خیلی هم عالیه اصلا در راستای اصل 44 یعنی کمتر شدن تصدیگری دولت داره حرکت میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
اگه می توانید با فعلیت های سالم اقتصادی انها را ورشکسته کنید بیائید کمی منطقی باشید همه چیز را با انگ اسرائیل و امریکا نبندید فکری به حال اقتصاد ور شکسته خود بکنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین