کد خبر: ۱۸۹۹۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰

کره‌شمالی خواستار تخلیه سفارت‌خانه‌های خارجی شد

خبرگزاری رسمی چین به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که وزارت‌خارجه کره شمالی از برخی کشورهای خارجی خواسته است که به دلیل حساس بودن شرایط، سفارتخانه‌های خود در پیونگ یانگ را تخلیه کنند. سفارت روسیه در پیونگ یانگ نیز تایید کرد که در این زمینه یادداشتی از وزارت خارجه کره شمالی دریافت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری آلمان، دنیس سامسونوف سخنگوی مطبوعاتی سفارت روسیه در کره شمالی، امروز به خبرگزاری اینترفکس گفت که خروج دیپلمات‌ها در پیونگ‌یانگ به دلیل خطرناک شدن وضعیت توصیه شده است. وی افزود:«ما در مرحله تعیین‌کننده‌ای قرار گرفته‌ایم.»

براساس اظهارات سامسونوف، مسکو هنوز تصمیمی برای تخلیه سفارت‌خانه خود در پیونگ‌یانگ نگرفته است، اما به دلیل این هشدار با آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی تماس تنگاتنگ دارد. همزمان سفارت‌خانه‌های بلغارستان و جمهوری چک نیز تایید کردند که نامه مربوط به تخلیه را از وزارت‌خارجه کره شمالی دریافت کرده‌اند.

احضار سفیر کره شمالی در برلین

بنابراین گزارش، برلین نیز توصیه کره شمالی در این زمینه را دریافت کرده ‌است. وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است:«امنیت و امکان کار سفارت‌خانه ما در پیونگ‌یانگ، به دلیل تنش‌های تازه به‌صورت مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

همچنین وزارت‌خارجه آلمان، با احضار سفیر کره شمالی در برلین، به تهدیدهای تازه این کشور اعتراض کرد. به دستور گیدو وستروله وزیرخارجه آلمان، به سفیر کره شمالی ابلاغ شده است که دولت آلمان تهدیدهای پیونگ‌یانگ را به هیچ‌وجه قابل پذیرش نمی‌داند. به گفته سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان، این‌کشور در مورد برخورد با تهدیدهای کره شمالی هماهنگ با شرکای بین‌المللی و اروپائی خود عمل خواهد کرد.

مقامات وزارت‌خارجه انگلیس نیز می‌گویند، نماینده دولت کره شمالی در تماسی با سفارت این کشور با لحنی معتدل‌تر پرسیده است که آیا این سفارت‌خانه تخلیه خواهد شد یا نه. خواست تخلیه به‌صورت شفاف با سفارت بریتانیا در میان گذاشته نشده، اما نسبت به نتایج تشدید تنش‌ها بر روند کار همه سفارت‌خانه‌های خارجی در پیونگ‌یانگ هشدار داده شده است.

برپایه گزارش خبرگزاری‌های غربی، در تماس‌های وزارت‌خارجه کروه شمالی با سفارت‌خانه‌های خارجی تاکید شده است که پیونگ یانگ از روز دهم آوریل امسال دیگر امنیت سفارت‌خانه‌ها را تضمین نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
1
3
بنظرم سران دول دنیاجملگی دیوانه شدن !
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
کره شمال هم جو گیر شده ها اصلا دعوا سر چیه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین