کد خبر: ۱۹۰۱۸۴
تعداد نظرات: ۱۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

انتقاد شدید نماینده‌ ساری از سریال‌ پایتخت

نماینده ساری در مجلس با انتقاد شدید از آنچه تمسخر گویش مازندرانی در سریال «پایتخت» می‌نامید،گفت: سریال‌هایی نظیر «پایتخت» به تفریح سبک رسانه ملی تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) خانه ملت در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به پخش سریال «پایتخت» از رسانه ملی به شدت انتقاد کرد.
 
وی گفت: جامعه‌ای که تنها یک رسانه دارد آن هم رسانه ملی، در دو سال گذشته اتفاقاتی را تجربه کرده که به شدت تاسف و تاثربرانگیز بوده است.
 
دامادی ادامه داد: این اقدامات یعنی تمسخر لهجه مازندرانی‌ها در قالب برنامه‌ها و سریال‌هایی نظیر «پایتخت» به تفریح سبک رسانه ملی تبدیل شده است، آنهم در شرایطی که مازندران در این سال‌ها قربانی تصمیمات پایتخت نشینانی بوده که زمین‌شان را با ثروت آنچنانی غصب کرده‌اند و زحمات‌شان را به باد فنا داده‌اند، کسانی که باعث و بانی پایتخت‌اند، چه می‌دانند کار کردن در هوای شرجی و گرم مازندران آن هم در شالیزارها، چقدر طاقت‌فرساست. چون زیر کولرهایشان در ویلاهایشان نشسته‌اند و فیلمنامه تنظیم می‌کنند.
 
«دیروز آذربایجانی‌ها، امروز مازندرانی‌ها، فردا نوبت کدام قوم ایرانی است؟! یک روز برنج وارد کردند و یک روز زمین ما را در مازندران غصب کردند و ویلاسازی کردند، یک روز جنگل را نابود کردند و حالا هم رویه تمسخر پیش گرفته‌اند.»
 
نماینده مردم ساری در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کاری که این رسانه انجام داده است، علیرغم همه تذکرات، این کار را حتی استعمارگران اروپایی در کشورهای آفریقایی وقتی مشغول غارت آنها بودند، انجام ندادند؛ این همان گویشی است که مورد تمسخر قرار گرفته، همان گویش و آئینی است که اسطوره‌هایی همچون سیدمجتبی علمدار، بصیر و طوسی‌ها را پرورش داده است؛ و فراموش نشدگانی از جنس اسطوره‌ها و دلاورانی چون لشکر 25 کربلای مازندران را پرورش داده است که در ولایتمداری نمره یک آورده‌اند و حماسه خلق کرده‌اند.
 
به گزارش فارس،دامادی در خاتمه گفت: به جای ساختن فیلمنامه‌های اینچنینی، از کارگران زحمت‌کش فولاد بگوییم که حقوق شب عید خود را دریافت نکرده‌اند و فریاد من مازندرانی و این کارگران به جایی نرسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
155
98
دامادی عزیز این حرف دل منم هست سریال ابکی که جز تمسخر چیزی توش نیست این که رسانه ملی نیست رسانه میلی شده
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
فکر میکردم بعد از پخش این سریال از اینکه تا این حد افراطی به شعور و عقل یک قومی توهین شده ، اعتراضات زیادی به عمل آید .
لیکن بعد از اظهارات این نماینده ( اعتراض به لحجه که اصلا" محلی از اعراب ندارد ) دیدم اشتباه کردم و به شعور این جماعت هم هیچ توهینی نشده و خط و مشی سریال واقع گرایی کامل بوده است .
آیا اینکه نماینده شان دامادی باشد چیز خوبیست ؟ آیا اگر نماینده نداند گنج گویش ها و لحجه های هر قوم با تکرار آن حفظ می شود چیز خوبیست ؟
مازنی
| Armenia |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خانم یا آقای م !
آیا در مدرسه درس نخواندن و غلط نوشتن لهجه چیز خوبی است؟آیا نداشتن درک کافی و فکر کردن به اعتراضات زیاد تصور نابخردان نیست؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
143
85
به نظر منم فیلم جالبی نبود
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
فیلم نبود ، سریال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
مهدی دمت گرم حال کردیم
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
35
222
بابا بیخیال مسخره کردن کجا ؟؟
واژه طنزو نشنیدی؟
شما بهتر به فکر وضعیت مردم باشی اقای نماینده.
تو این اوضا سریال ساختن که مردم یه ذره از یاد بدبختیاشون بیان بیرون شما مرفح بی درد الکی وقت مجلسم میگیری به فکر مردم استانت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
به نظر مازندران رو بافلسطین اشتباه گرفته ایشون
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
نه اشتباه نگرفتم اما شمالیا از بی کاری به استان دیگه میرن!! سمنان . خراسان تهران کرج ...
هر وقت میگی چرا جا به اوون خوبی ول کردی اومدی میگن کار نیس !!!!!!!!!!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
مرفه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
87
42
دوست عزیز به نظر شما این چه طنزیه‎?‎پس اگه قرار بود طنز باشه نمیشد از هنر پیشه های بومی استفاده میکرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
تازه بیایین ببینین توی همدان مازندرانیها حکومت میکنند.بیشتر ادارات را اشغال کرده اند.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
خیلی واسم جالبه که آقای نویسنده کجای مازندران مدتی وقت گذروندن که یه همچین برداشتی از مازندران و به خصوص پیرمردای مازندران دارند!!!!!!!!!!!!!!!!
این سریال چیزی جز تمسخر نبود چطور وقتی یه مازندرانی تو ورزش و المپیاد و رتبه های یک کنکور رشته های مختلف موفق عمل می کنه اینا رو یه جورایی تو طنزشون اعمال نکردن ؟؟؟
نمی دونم چرا آقایون و خانومهایی که تهران زندگی می کنن اعتماد به نفس کاذب برترین بودن تو همه چیز رو دارن و فکر می کنن می تونن به همه ایراد بگیرن و مسخره کنن.در ضمن شخصیت پنجعلی مسخره ترین و بی معنا ترین بخش این سریال بود که واقعا شرم آور بود
رضا خواجه چرون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
14
143
اقتصاد ما خرابه شما به فکر اون باشین لطفا؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
20
172
هيچ توهيني در فيلم نشد و حتي در آن مازندراني ها مردم خوب و ساده و بي ريايي نشان داده شدند كه حق كسي را نمي خورند اهل حلال و حرام و ازدواج هستند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
سریال خوبی بود مورد توجه مردم قرارگرفت گوشش ها ز دارایی های این مرز و بوم هستند استفاده از گویش ها موجب حفظ شناسایی آن می شود
در ضمن اگر این جور این دوست نماینده ابراز میکنند زمین های تهران نیز توسط مردم تمام کشور اشغال شده و برج ساخته شده ما \س تهرانی ها هم نمیبایست به من و شما اجازه زندگی در تهران را بدهند
ما مردم یک کشوریم به جای اینکه دست به دست هم بدیم برای ساخت ایرانی آباد و مردمی ثروتمند دایم داریم انرژی خود را صرف مقابله با هم میکنیم
بنده شخصا به عنوانی یک سیرجانی مقیم تهران عرض ارادت به تمامی مردم ایران زمین در گوشه گوشه آن دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
13
92
بفکر نان باش خربزه ای است
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
خربزه آب است
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
به فكر نان باش كه خربزه گرونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
16
136
به عنوان یک مازندرانی ساکن تهران معتقدم نه تنها به مردم دیارم توهین نشد بلکه به دور از هر گونه شعار و هیاهو سادگی، صداقت، دینداری و هزاران صفت خوب مردمم به زیبایی به تصویر کشیده شد. ظاهرا آقای دامادی عزیز یا سریال را کامل ندیده اند و یا مشکلات اقتصادی امروز را و شاید هم متنی مناسب برای نطق شان پیدا نکرده اند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
13
72
سریال خوبی بود مورد توجه مردم قرارگرفت گویش ها از دارایی های این مرز و بوم هستند استفاده از گویش ها موجب حفظ و شناسایی آنها می شود
در ضمن اگر این جور این دوست نماینده ابراز میکنند زمین های تهران نیز توسط مردم تمام کشور اشغال شده و برج ساخته شده ‍پس تهرانی ها هم نمیبایست به من و شما اجازه زندگی در تهران را بدهند
ما مردم یک کشوریم به جای اینکه دست به دست هم بدیم برای ساخت ایرانی آباد و مردمی ثروتمند دایم داریم انرژی خود را صرف مقابله با هم میکنیم
بنده شخصا به عنوانی یک سیرجانی مقیم تهران عرض ارادت به تمامی مردم ایران زمین در گوشه گوشه آن دارم
اشکذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
12
111
سریال قشنگی بود .اتفاقا من با دیدن این سریال از مردم ساری خوشم آمد با آنهمه ساده زیستی و دور از تجمل ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
13
95
حساس نشو...حساس نشو!!!
حسين
|
United States of America
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
73
37
سلام
من اين سريال توهين آميز رو نديدم، ولي اون دوستاني که ميخوان به نظرات بنده امتياز منفي بدن، يا اونايي که ميگن توهيني در اون سريال نبوده، جواب منو بدند ممنون ميشم!!!
.
.
.
تو همون قسمت اوّل ، دو نقش مرد اوّل اين سريال، سر سفره شام؛ براي صدا کردن هم از اصطلاح هوي يا هاي، و پرتاب کردن پياز يا اشياء ديگري انجام ميدادند، اين عمل يعني چي؟.
.
.
.
کجاي مردم مازندران بي حرمتي سفره ميکنند، که اين سريال انجام داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
برای ساخت یک سریال طنز باید از موقیت های استفاده بشه که مردم بخندن و این به معنی مسخره کردن یک قومیت نیست . چطور وقتی خیلی از سریال هایی که لهجه تهرونی دارن رو می بینیم و میخندیم اونجا مشکلی نیست .
بهتره یک مقدار ظرفیت خودمون رو بالا ببریم و معنی طنز رو هم بهتر درک کنیم
حسين
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
دوست عزيز تهران، شهر 72 ملّته نميشه گفت صرف فارسي صحبت کردن يعني تهراني بودن.
در ضمن کجاي اين سريالهاي به قول خودتون تهراني، اومدند با پياز و تربچه و... سرسفره زدند تو سرهمديگه؟ يا همديگه رو با آدات نداي «هوي يا هاي» صدا زدند؟ مگه قوم تاتارند؟
گويا شما متوجّه معني طنز نشديد، بنده اصلاً در مورد لهجه بحثي ندارم، خب لهجه مازندراني همينه، ولي بحثم سر چندتا تکّه بود، که يکيشم بي حرمتي به سفره بود
اسد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
با آقاي حسين موافقم
در ضمن؛ دوستي که فرمودند ، موقعيت طنز بايد ايجاد کرد، بله درسته، امّا طنز داريم تا طنز، اين طنز؛ طنز سخيف محسوب ميشه!

مطمئن باشيد اگه همين سريال توسط يه کشور غربي ساخته ميشد، ايرانيان ميگفتند: غرب خواسته با اين سريال فرهنگ ايراني را خوار و ذليل کند، حتّي بحث مقدّسات را پيش ميکشيديد

مطمئن باشيد هيچوقت اين کارگردان جرات ساخت همچين سريالي را در مورد آذري ها و کردهاي محترم ندارند، چون... عاقبتش از ابتدا مشخصّه!!!
بحثه بنده هم سره لهجه نيست، ولي يه قسمتهايي واقعاً توهين آميز بود، مهمترينش همون پرتاب تکه نون و پياز به سرو کلّه هم بود.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
کسی که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودشو به خواب زده نه!توی اکثر سریال های طنز تلویزیونی این تهرانی ها هستند که سوژه طنز می باشند.حالا شما به من بگویید آیا اگر تهرانی ها هم اعتراض کنند کار درستی است!؟ آیا بی جنبه بودن کار درستی است؟!
محمدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خب اين مثل چه ربطي به بحث ما داره؟ کسي خودشو به خواب نزده :)
ما داريم ميگيم تمسخر با طنز فرق داره، در مورد تهران هم صحبت کرديم، شما سعي کن همه نظرات رو بخوني بعد اظهار فضل بفرماييد
موفّق باشيد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
4
35
خوب اگه ساده زیستی خوبه چرا همه مردم به طرف تهران میرن ایا شما حاضری بیای ساری ساده زندگی کنی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
29
سریال خوبی بود مورد توجه مردم قرارگرفت گویش ها از دارایی های این مرز و بوم هستند استفاده از گویش ها موجب حفظ و شناسایی آنها می شود
در ضمن اگر این جور این دوست نماینده ابراز میکنند زمین های تهران نیز توسط مردم تمام کشور اشغال شده و برج ساخته شده ‍پس تهرانی ها هم نمیبایست به من و شما اجازه زندگی در تهران را بدهند
ما مردم یک کشوریم به جای اینکه دست به دست هم بدیم برای ساخت ایرانی آباد و مردمی ثروتمند دایم داریم انرژی خود را صرف مقابله با هم میکنیم
بنده شخصا به عنوانی یک سیرجانی مقیم تهران عرض ارادت به تمامی مردم ایران زمین در گوشه گوشه آن دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
گویش؟؟؟ مازندرانی مثل کردی اذری و گیلکی یک زبان مستقل هستند نه گویشه و لهجه، فرهنگ لغت داره ....
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
در این سریال از زبانی مازندرانی استفاده نشده بلکه از زبان پارسی با لهجه مازندرانی استفاده شده
ارسطو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
11
59
آخ آخ آخ ! آقای دامادی ، حساس نشو ! حساس نشو !
بابک
|
France
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
11
38
یعنی ایشان انقدر دقیق هستند که به فکر نوع لهجه داخل فیلم که از قضا خیلی هم زیبا ودوست داشتنی بود ایراد دارند.بهتر است ایشان ودیگر نماینده های محترم به فکر وضعیت حقوق ملت وحق ضایع شده مرم مازندران و.... باشند .این نوع حرف زدن بیشتر شبیه تمسخر مردم وفریب انهاست.ومصداق واقعی عوام فریبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
14
40
یکی این نماینده رو بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
14
29
نماينده محترم به كار خودت برس تو را چه به اين كارها مگر تو به جاي خدمت مشغول فيلم ديدن بودي؟ نكند فيلمهاي آبكي و تور سر هم زدنهاي مزخرف را دوست داري
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
دوست عزیز بنده هم با آقای دامادی موافقم این سریال از خط قرمزهای ما گذشته و از طنز به تمسخر وارد شده که اصلا جالب نبود
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
10
42
سریال بسیار جذابی بود متشکرم اگر از هنرمندان مازندرانی بیشتری استفاده می شد بهتر بود
از اقای دامادی خواهش می کنم به فکر بیکاری جوانان وگرانی باشد نه به لهجه ولباس وارایش بازیگران در فیلمها باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
5
35
چرا از مردم ساری؟مازندران که فقط ساری نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
45
16
دیروز آذربایجانی‌ها، امروز مازندرانی‌ها، فردا نوبت کدام قوم ایرانی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
افرين بر تو
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
41
15
دیروز آذربایجانی‌ها، امروز مازندرانی‌ها، فردا نوبت کدام قوم ایرانی است؟
سيد
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
14
44
آخه پدر جان اين چه حرفيه زدي؟ خب لهجه ي قشنگي داريد ميخواين از اين به بعد بگيم سريال هاي مازني رو فرانسوي دوبله كنن و اينطوري پخش كنن كه اينطوري به لهجه شما توهين نشه، به نظر من و اكثر عزيزاني كه نظر گذاشتن هيچ گونه توهيني در كار نبوده، نماينده عزيز چشم ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد! به خدا مردم ما دغدغه هاي مهم تري دارند به معيشت مردم برسيد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
9
45
جناب اقای دامادی بجای این حرفا بفکر داماد شدن ارسطو وارسطوها دراین مملکت باش.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
ای ول، ای ول، ای ول، جیگرم حال اومد.
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
11
21
اول اینکه به نظر من سریال بدی نبود . حداقل خندیدیم
ولی
ولی چرا تو اکثر برنامه های تلویزیون فقط با لهجه مازندرانی و گیلانی شوخی میشه ؟ اگر میگید شوخیه با همه لهجه ها شوخی کنید.نه اینکه از بعضیها بترسید که مبادا شلوغ کنن
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
در همین سریال با رنگ پوست و لهجه ی جنوبی های عزیز شوخی شد ...اما خیلی با جنبه هستند.
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
10
32
اولا سریال قشنگی بود .دوما این سریال در مورد شهر علی آباد استان گلستان بود نمیدونین بدونین
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
نگین جان من هم با شما موافقم اگه جرات دارن برن لهجه ترکها رو مسخره کنن ببینن چطور کل تهرانو به هم می ریزن حالا تا تکون می خورن تو سریال هاشون مازندرانی ها رو اینجوری بی پول بیچاره راننده تاکسی یا نگهبان برج تهرانی ها و غیره نشون می دن حالا خوبه ساروی ها و بابلی ها و .. در مجموع بیشتر مازندرانی های عزیز پست ها و شغل های مهم و کلیدی رو با تلاش و تحصیلات بالا کسب کرده اند و چرا این چیزا رو با طنزشون ادغام نمی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟
تام سایر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
17
5
من ایرانی ساکن اصفهانم بزرگ شده تهران ودر تردد به رشت به قول دوست عزیزم اقای فراستی کارخانه مقوا و در بعضی از سکانسها ودیالوگها اقیانوس اطلس به معنای واقعی کلمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
10
26
بابا تند نرو ترمزو بکش سریال خوبی بود وهیچ توهینی به کسی نشد مگه شما مردمو تحریک کنی واینجوری القا کنی
احترام به پدر و ساده زیستی گویش زیبا دید مثبت به زندگی و خیلی از نکات مثبت دیگر والبته ممکن است موارد منفی داشته باشد ولی در مقابل موارد مثبت آن زیاد است .
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
9
22
آقای نماینده ،بیکاری گرفته ها!چه توهینی؟!ازیه گویش ایرانی دریک سریال استفاده شده مثل بقیه گویش ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
7
21
خب ميخواسته اول سال چيزي بگه و گرنه جز صداقت وپاكي و خونگرمي كه از حسنات مازندراني هاست چيز ديگري نبود كه توهين محسوب بشه
ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
27
این بنده خدا چقدر رو خودش فشار آورده تا امروز صبر کرده در مجلس باز بشه. این فیلم خرابه شما یه خوبشو بساز . اصلا همه کارای خوبو حرفای خوبو شما بزن به کسی بر نمیخوره .
مثبت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
21
اقا........اقا حساس نشوحساس نشو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
10
10
گویش چه ربطی داره به رفتار و حرکات هنر پیشه ما استفاده از گویش را بد نمیدانیم خیلی خوشحالیم اما خوب به فیلم دقت کنید رفتار و کردار هنر پیشه نشان دهنده چیه ایا مازندرانی این جوری رفتار میکنه دوستان چرا بجای شوخی و خنده دیگران بجای ساده زیستان از سرمایه داران تهران استفاده نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
10
آقا من اعتراض دارم چرا لهجه زن هرزه فیلم کلاه پهلوی کرمانیست چرا لهجه شخصیت مثبت را کرمانی انتخاب نکرده اید؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
5
15
به نظر من، يك نماينده بايد به فكر مشكلات و مصائب مردم باشه! والله...
فحواي كلام من اينه كه آقاي نماينده مسائل مهمتر از اين سريال هم هستش كه در موردش ابراز نگراني كني!!! آيا گير دادن به اينگونه مسائل غيرضروري كار درستي‌ست؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
20
این همه فیلمه طنز با لهجه تهرانی ساخته شده، یعنی همه ما تهرانی رو مسخره کردن؟!؟!؟!؟!؟
الکی جو گیر شده.
مثبت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
14
اقا........اقا حساس نشوحساس نشو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
19
10
دوست عزیز شما حاضری دوستت ادای پدر ویا پدر بزرگتو جلو جمع در بیار بگه طنزه میخوایم بخندیم حاضری تحمل کنی برای طنز و تفریع خیلی چیزهای دیگه وجود داره کمی فکر میخواد با ایده نوع که متاسفانه نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
7
14
اخ.اخ.اخ.....
نشستی خودت دیدی
حالشم بردی
بعد انتقاد می کنی!!!!!!!!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
9
9
طنز جای خودش را دارد ولی این سریال توهین هم دارد. به نظرم صدا و سیما نه فقط در مورد مازندرانی ها بلکه در مورد اقوام دیگر هم چنین رویه ای داشته و کلا سیاست قومی اش غلط است. حالا تهرانی باشی یا مازندرانی یا ترک فرقی نمی کند؛ یک روزی ممکن است به تو هم توهین شود
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
6
9
آقا علی آباد که مال گلستان هستتتتت.

علی آباد کتول.
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
4
11
فکر میکنم بر خلاف سریال که مازندرانی ها رو خونگرم و صمیمی و مهربون و ... جلوه داده بود , آقای نماینده اصلیتشون مازندرانی نباشه که بهشون برخورده !!!!
ارسطو داداش پرستو
|
United States of America
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
16
ما که تـــــــــــحت تــــــــــــــــــــــــاثیر این جوگیری ها قرار نمی گیریم. خیلی سریال جذابی بود. دم کارگردانش هم گرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
20
4
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به رواج تقليد لهجه‌ي اقوام ايراني تاكيد كردند كه چنانچه اين كار از باب تمسخر باشد، «حرام»است
اکنون چندین سال است که رویکرد سریالها برای خنداندن مردم با تمسخر در آمیخته است. کسی می آید دهانش را کج میکند، لباس نامرتب می پوشد، بدون این که پشت سرش را نگاه کند در مورد کسی حرف می زند که دست بر قضا آنجا حضور دارد و ... و در این میان چه کسی مضحک تر از یک شهرستانی ( مازندرانی ) که با آداب و رسوم تهران آشنا نیست؟!
چرا لهجه دیگر استانها مورد هجمه قرار نمی گیرد؟؟؟؟
llllllllllllll
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
17
آقای نماینده من به عنوان یک مازندرانی هیچ توهینی ندیدم
نترسید با این کارها نمی توانید دل منردم مازرون بخرید
..
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
6
11
در این سریال با مردم خون گرم جنوب چه از نظر رنگ پوست و چه لهجه شوخی شد اما آنها جنبه دارند.بهتره کارگردانا با بی جنبه ها شوخی نکنند.
مردی از نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
2
9
دامادی بابا قسمته میبینی
ستاره آسمون دنباله دانه همه تقصیر ره زن خاله دانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
6
22
الللللكي مييييييييگه........
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
19
5
به عنوان کسی که در ساری زندگی می کنم به مازندرانی بودنم افتخار می کنم.
این سریال رو نشانه ظلم اهالی رسانه ملی به این منطقه می دونم.
سریالی بی محتوا که فقط قواعد من در آوردی و قابل پیش بینی رو دنبال می کرد.
فیلم نامه ضعیف بر پایه ی تمسخر لهجه مازنی.
فرهنگ مازنی، شکمو بودن و ساده بودن و شلخته بودن و جو گیر بودن و مسخره بودن و مسخره حرف زدن نیست.
کافیه یه سری به ساری و شهر های دیگه مازندران بزنید.
اگر چنین سریالی (خلاف واقع) درباره قومهای دیگه ایران ساخته شه خواهیم دید که آنهایی که رگ ریشه دارن و به قوم خود افتخار می کنن چطور اعتراض و نفرین نثار آدمای دخیل در سریال و رسانه می کنن.
بازار رسانه ملی روز به روز رونقشو داره از دست میده برای حفظ رونق، رگ و ریشه ی ملت ایران رو به تمسخر گرفته.

تبرستان همیشه تبرستان است.
رگ و ریشه و تمدنی که تاریخ گواه آن است.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
اقا تو همین سریال در مورد جنوبی ا بودن اما همچین حرفایی نزدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
12
10
سریال پایتخت علیرغم اینکه سعی داشت مردم مازندران و گلستان را انسانهایی ساده، صمیمی ، قانع و باصفا نشان دهد اما در برخی کاراکترهای خود نواقصی داشت که شایسته فرهنگ غنی این دو استان نبود
مازندرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
4
16
بنده خدا باید یجوری برای دوره بعدی رای جمع کنه این هم یه روشه
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
12
7
در این سریال به لهجه مازندرانی توهین نشده بلکه شیوه فارسی صحبت کردن این هموطنان عزیز مورد تمسخر قرار گرفته است...
به عنوان یک نویسنده به صراحت بیان کنم سریال بسیار ضعیف و غیر قابل قبولی بود
از نظر داستانی دچار سرازیری و پراکندگی بود
به نظر شما به علت اینکه هموطنان غیر تهرانی (شهرستانی های عزیز) فارسی را با لحن و لهجه بومی خود صحبت کنند باید بهشون خندید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
3
9
متاسفانه ما طنز را از تمسخر تشخیص نمیدیم بقول دوست نویسنده مون فارسی صحبت کردن شهرستانی به زبان فارسی و درست ادا نکردن کلمات هم میشه طنز خوب ایا با ساخت این سریال یه هم وطن زابلی معنی کلمات مازنیو میدونه خوب اگه معنی کلمه ندونه به چی باید بخنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
6
10
ببخشید پس این همه سریال طنز تو تهران می سازند تهرانی ها باید بگن به شعور همه تهرانی ها توهین شد
بعد بگین چرا همه سریال ها را تو تهران می سازن برای اینکه هر جای دیگه بسازن صداشون در میاد که به ما توهین شد
رضا
|
Germany
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
8
3
شما همه بیکارین
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
6
10
هر چی ساختن تو این مملکت یکی از یه جا بلند شد گفت مسخرمون کردن
ول کنید بابا جون مادرتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
10
5
یه ذره از خنده بازار بهت یود.وگرنه هیچ هنری توش بکار نرفته بود.افتضاح بود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
7
11
برن خدا رو شکر کنن
آخه کی علی آباد تو ایران میشناخت
بده کل ایران شناختن که کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنجعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
7
11
الکی میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
8
12
متاسفم برای رسانه ای که اسم تمسخر لهجه های ملتش رو میذاره طنز ولی فیلمهای خارجی با ژانر کمدی بدون تمسخر لهجه کلیم بانمکه ولی توی این رسانه حتما باید لهجه ها مسخره شه که مردم بخندند بابا تو رو خدا خودتونو اصلاح کنین.
سیدرضاهاشمی از ساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
2
8
بی شک این فیلم را بدون پوئن مثبت نمی توان دید// ولی باید در نظر داشت که پایتخت2 محتوای خاصی نداشت و بیشتر جهت سرگرمی مردم ساخته شد.مردم هم بیشتر به خاطر نوع گویش از آن استقبال کردند. شما یک مفهوم خاص را در این فیلم نمی توانید پیدا کنید!
اگر ما به دنبال انتقاد از طریق طنز هستیم، می بایست قوه خلاقیت را در طنزپردازی افزایش دهیم نه با تکرار یک سری دیالوگ های تکراری با یک لحن محلی و بومی!
ای کاش مثل برره میشد و از اساس از لهجه ای استفاده میشد که وجود خارجی نداشت!
البته ما قبل از آن که لهجه های ترکی و مازنی را به سخره بگیریم،نباید فراموش کنیم که لهجه های افاغنه های ایرانی را در چندسریال پشت سرهم سوژه کرده بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
6
4
اين نماينده هم ميخواسته بگه كه منم هستم.آخه چيزي كه وجود دارد و واقعيت ديگه انتقاد داره.
هاکلبریفین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
4
حقوق برجی 10میلیون میگیره حوصلش سر میره تفریح نداره اروپا وامریکا راش نمیدن گیر میده به سریال که مثلا من تو مجلس اونقدرام که شما فکر میکنید چرت نمیزنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
7
4
يك مطلبي در جملات ايشان ديدم كه اشاره كرده بودند كه مردم از گوشه و كنار مملكت امده اند اينجا ويلا ساخته اند اولا خطه مازندران و گيلان ارث پدري شما نيست همچنان كه شما از گاز بوشهر ي ها و نفت و سوخت خوزستاني ها بهره مي بريد
پس بهتر است اين عصبيت هاي جاهلي را كنار بگذاريم اگر بچه هاي تهران هم ا نظري شبيه شما داشتم عمرا پاي امثال شما در مناطق اعيان نشين تهران و پستهاي كليدي در دستگاههاي دولتي باز مي شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
4
3
جوجه جوجه جوجه كليه داره
مازنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
5
آقای نماینده محترم به کسی یا قومی توهین نشده و به کار وکالت مردم رسیدگی کن ؟ تو حقوق می گیری به مردم خدمت کنی مثل ( بیکاری - تورم - گرانی - به قشر حقوق بگیر ....... ) نکنه به آرتیستی افتادی و جای نقی را می خوای بگیری ؟؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
5
قای نماینده بفکر تورو چهل درصدی باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
6
بفکر تورم باش نماینده محترم
محمد 8040
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
5
بهترین سریال تو عید پایتخت بود آفرین به سیروس مقدم آبادانی که از جنوب به شمال بهترین سریال میسازه ساده دلی مردم رو تو این سریال نشون داد
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
7
واقعا متاسفم که به هر چیزی که فقط کمی باعث شادی مردم میشه رو یا حرام میدوننین یا توهین.بگین مردم با این همه بدبختی که شماها براشون درست کردینو تو کاخاتون نشستین حال میکنین فقط برن بمیرن دیگه
دو روز دیگه هم بیاین بگین دسیسه آمریکا بود این سریال و اونا ساختن
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
8
آقای دامادی عزیز به عنوان یک مازندرانی گمان می کنم چون سال قبل معاون سیاسی امنیتی فعلی مازندران از این سریال انتقاد نمود شما هم بر حسب ارادت به ایشان وقت مجلس رو میگیرید برای ابراز ارادت! امیدوارم اشتباه کرده باشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
4
آخ آخ مرد حسابی مگه شما قوانینی که تصویب می کنی یا همین اعتراضی که کردی مری زیر آفتاب یا صحرای سوزان عربستان تو هم زیر همان سیتمهای خنک کننده مجلس این کارو انجام میدی پس حساس نشو
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
5
4
آقای نماینده به جای این حرفها بهتر بود تو این سالها به فکر مردم می بودین و از دولت هم به همین شکل انتقاد میکردین !!!
ستاره خاموش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
3
5
حالا همهتون گیر دادید به اینکه فیلم توهین آمیز بوده یا نه؟
چرا یکی به فکر کارگرهای کارخانه فولاد نیست؟
چرا یکی به فکر زمین های شالیکاری نیست که شده ویلا؟
ما از استان های شمالیمون خیلی چیزهای یادگار داریم
میرزا کوچک خان و خیلی دیگه از قهرمان ها رو داریم که نه فقط در دوره های گذشته بلکه در دفاع مقدرس هم خوش درخشیدند
نباید یه فیلم درست یا سریال یا هر چیز دیگه ایی در موردشون ساخته بشه
فقط باید طنز از قوم های ایران درست شه؟
که دیگران فقط بهش بخندند
ما جنوبی ها هم فقط داریم خاک می خوریم هیچکی هم به فکر نیست ولی یه ذره دود که میاد همه جا دست به کار می شن و صدا و سیما اخبار رو می ترکونه با آلودگی تهران
کتولی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
2
5
تازه موسیقی اصیل کتولی را توش بندری و شیش و هشتی گذاشتن
خیلی به من و طرفداران موسیقی اصیل و بومیمون برخورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
6
3
بسیار سریل جذاب و قشنگی بود بعد از دیدن یک مشت سریال های کره ای چرند یک سریال خوب پخش کردند دستشون درد نکنه
وحید
|
Germany
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
2
8
قسمت اخر سریال هما به ارسطو گفت بیا لباس محلی(بندرعباس)رو بپوش.ارسطو هم گفت من پتو میپوشم ولی این لباس رو تنم نمیکنم.به نظرتون توهین نبود!؟
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
3
8
من که مازنی نیستم اما زمانیکه اسم زیبای مازندران را از نام دریای مازندران حذف کردند و واژه بیگانه خزر را جایگزین کردند باید انتظار بی ادبی های اینچنینی را نیز داشت
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
7
6
من معتقد نیستم که به مازندرانی ها بی احترامی شده چون خودم مازندرانی هستم و لهجه دارم و این یه واقعیت هستش و اگه غیر این باشه مسخره هستش!!!!
مگه لهجه چیز بدی هستش؟
سعید
|
United States of America
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
6
5
تو رو خدا نیگا نماینده ملت چی میگه!
تاسف باره!
دیلمی از کتول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
4
علی آباد کتول و یا به عبارت بهتر شهرستان کتول بخشی از ولایت استرآباد کهن و گرگان کنونی است و فرهنگ غنی و موسیقی زیبا و اصیلی دارد.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
3
2
به نظر من این سریال همون سال اولی که پخش شد خوب بودواما امسال سریال جالبی نبود
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
47
3
مگه پایتخت نشینها مفت زمینا رو از دستش گرفتن/منت به پولشون /میخواستن مال نگه دار باشن هوس شهر نشینی بسرشون نزنه زمیناشونو نفروشن/
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
3
7
حرفی از گویش نیست،منظور این سریال بود مردم مازندران فرهنگ ندارن،ساده هستن،برای ساده بودن همیشه براشون مشکل پیش میاد،آخه چرا؟
فقط ای کاش مشکل از گویش بود به نظر من مصخره کردن مردم ما رو
shadmehr
|
Lithuania
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
3
5
بهتاره لحجه تهرانی با اون افه چوشه رو مسخره کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
1
8
آقای نماینده هم از اقتصاد گفت: "فریاد من و کارگرانی که حقوق نگرفتند به جایی نمیرسد"

اگر میگید طنزه، نمیدونید رسانه چیه.
تبلیغات شرکت گاز یا تبصره 13 رو چی میگید که هرچی مهندس هست تهرانی‌اند و بقیه که کم‌هوش و ناآگاهند لهجه دارند؟

شعر زیبای شهریار در مورد تمسخر اقوام، مدرکی از زمان رواج آنهاست، و تمام موضوع رو بیان میکنه. البته منظور شهریار همه تهرانیها نیستند، بلکه تمام آنهایی که موافق خواست دشمن عمل میکنند.

تو ای بیمار ِ نادانی چه هذیان و هدر گفتی / به رشتی کله ماهی خور به طوسی کله خر گفتی
قمی را بد شمردی اصفهانی را بتر گفتی / جوانمردان آذربایجان را ترک خر گفتی
تو را آتش زدند و خود بر آن آتش زدی دامن / الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من

تو اهل پایتختی باید اهل معرفت باشی / به فکر آبرو و افتخار مملکت باشی
چرا بیچاره مشدی و بی تربیت باشی / به نقص من چه خندی خود سراپا منقصت باشی
مرا این بس که میدانم تمیز دوست از دشمن / الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من

من تهرانی‌ام و میدونم که بیشتر تهرانیها حدود دو نسل قبل(یعنی زمان بابابزرگها) به تهران اومدن، و میبینم بعضی آذری‌ها درباره آذری‌ها جوک میگن، که مسلماً قصد تمسخر خودشون رو ندارن و فقط میخوان یه دقیقه بخندن.

اما رسانه فرق میکنه. صدا و سیما و ارشاد باید بفهمند که کوچکترین شبهه هم نباید باشه که خدای نکرده باعث تفرقه بشه. طوری خودشون رو به نفهمی میزنند که آدم میگه غرض دارند.

چو خواهد دشمنی بنیاد قومی را براندازد / نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد
چو تنها کرد هریک را به تنهایی بدو تازد / چنان اندازدش از پا که دیگر سر نیفرازد
تو بودی آنکه دشمن را ندانستی فریب و فن / الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من

الآن که اون کشورها با ما معارضند، چرا باید چنین فیلمها و سریالهای سخیفی پخش کنیم که فقط آدم رو غافل میکنه؟

به شهریور مه پارین که طیارات با تعجیل / فرو میریخت چون طیر ابابیلم به سر سجیل
چه گویم ای همه ساز تو بی قانون و هردمبیل / تو را یک شب نشد ساز و نوا در رادیو تعطیل
ترا تنبور و تنبک بر فلک میشد مرا شیون / الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من

چندین بار رهبر فرمودن که از وضع صدا و سیما و ارشاد راضی نیستم، اصلاح کنید. ولی آیا مسئولین اصلاح کردند؟ بلکه فقط در سخن ولایت‌پذیرند.

کنون تنها علی مانده است و حوضش چشم ما روشن! / الا تهرانیا انصاف میکن خر تویی یا من

آیا بردن نام مبارک نقی به آن صورت، آن را تخریب نمیکنه و باعث نمیشه کسی نخواد اسم بچه‌اش رو نقی بذاره؟

توهین شاهین نجفی ملعون به امام نقی(ع) بعد از قسمت اول این سریال بود. حالا وقتی از کارگردان میپرسند چرا به همون کار ادامه دادید میگه: وقتی یه احمقی یه کاری میکنه، ما نباید نشون بدیم رومون تأثیر گذاشته!!!

این یعنی چی؟ از این بدتر هم میشد چیزی که توجیه نداره رو توجیه کرد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین