کد خبر: ۱۹۰۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸

اعلام نرخ جدید طرح ترافیک روزانه و هفتگی

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران افزود: با توجه به این تنوع در مجوزها، شهروندان محترم می بایست حتماٌ برنامه ریزی کنند که دقیقاٌ در چه مقطع زمانی قصد ورود به محدوده را دارند و بر اساس آن نسبت به خرید کارت پرداخت مناسب و ثبت اطلاعات خود در سیستم اقدام نمایند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت:با توجه به مصوبه شورای شهر تهران ،از امروز عرضه مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک با شکل جدید و نرخ های مصوب جدید عرضه می شود.

حجت الله بهروز مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران ضمن اعلام این خبر افزود: سال 1391 تجربه بسیار خوب و مثبتی در ارائه مجوزهای روزانه و هفتگی و استقبال قابل ملاحظه ای از سوی شهروندان را به همراه داشت که علاوه بر تشویق و ترغیب شورای محترم عالی ترافیک و شورای محترم اسلامی شهر تهران به افزایش سهم مجوزهای روزانه و هفتگی از کل مجوزهای قابل عرضه طبق قانون، از 10 هزار مجوز به 15 هزار مجوز در روز، سرآغاز بسیار خوبی برای استفاده از خدمات الکترونیک با استفاده از تلفن همراه در چارچوب نظام مدیریت هوشمند محدوده طرح ترافیک شد.
 

بهروز افزود: در سال 92 با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، و به منظور توزیع بهتر سفرهای شهری به منطقه مرکزی شهر عوارض مجوزهای روزانه بر اساس زمان استفاده مصوب شده است به این ترتیب که آن دسته از شهروندانی که تمایل به ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک در کل ساعات یک روز را دارند باید معادل 180 هزار ریال عوارض روزانه پرداخت کرده و آن دسته از شهروندانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت 10 صبح را دارند می توانند با پرداخت 132 هزار ریال عوارض مربوطه و ثبت پلاک خودروی خود در سیستم و اخذ تأییدیه ثبت وارد محدوده شوند، ضمن آنکه عوارض مجوزهای هفتگی ورود به محدوده طرح معادل 792 هزار ریال تعیین شده است.

بهروز در ادامه در خصوص روش ارائه مجوزهای روزانه و هفتگی افزود: همانند سال گذشته در حال حاضر دو امکان برای شهروندان برای پرداخت عوارض و اخذ مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده است. روش اول روش پرداخت اینترنتی است که طی آن شهروندان می توانند با مراجعه به پورتال شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir و ورود به قسمت پرداخت عوارض روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک از طریق ثبت مشخصات خودرو و انتخاب روز و هفته مورد نظر جهت تهیه مجوز و در سیستم جدید انتخاب نوع مجوز روزانه (ورود در تمام روز و یا ورود پس از ساعت 10 صبح) و یا هفتگی و در قدم آخر پرداخت از طریق درگاه بانکداری الکترونیک با استفاده از کارتهای شتابی مجوز مورد نظر خود را تهیه و تصویری از رسید مجوز را جهت همراه داشتن و شاید ارائه به مأموران میدانی پلیس راهنمایی و رانندگی چاپ کنند.
 

وی تصریح کرد: اما روش دوم که از اواخر سال 1390 به عنوان شیوه جدید ارائه خدمات پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت، عرضه میدانی کارتهای پرداخت عوارض روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک در مبادی ورودی محدوده طرح و محدوده زوج و فرد و ایجاد امکان ثبت اطلاعات خودرو از طریق سامانه پیامک 20001888 است که کما فی السابق عرضه به ادامه سرویس در سال 92 ادامه خواهد داد. تغییر به وجود آمده با توجه به تنوع مجوزهای روزانه در سال 92 این است که کارتهای پرداخت عوارض در مبادی عرضه به دو رنگ سبز و آبی و با دو نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران عرضه خواهند شد. کارت های سبز رنگ به مبلغ 180 هزار ریال ویژه ثبت پلاک و اخذ مجوز برای کل روز و کارتهای آبی رنگ به قیمت 132 هزار ریال جهت ثبت پلاک و ورود به محدوده طرح ترافیک فقط و فقط از بعد از ساعت 10 صبح طراحی شده اند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران افزود: با توجه به این تنوع در مجوزها، شهروندان محترم می بایست حتماٌ برنامه ریزی کنند که دقیقاٌ در چه مقطع زمانی قصد ورود به محدوده را دارند و بر اساس آن نسبت به خرید کارت پرداخت مناسب و ثبت اطلاعات خود در سیستم اقدام نمایند. با توجه به این مسئله حتی در خصوص آن دسته از شهروندانی که از مجوزهای با نرخ عوارض کمتر ویژه ورود بعد از ساعت 10 استفاده نموده اند و به اشتباه پیش از ساعت 10 از یکی از ورودی های محدوده وارد طرح شده اند هم بدون تبعیض جریمه اعمال خواهد شد و عوارض پرداخت شده آنها نیز غیر قابل عودت خواهد بود فلذا از این پس شهروندان می بایست حتماٌ به ساعت ورود خود به محدوده طرح دقت نموده و نوع مجوز مناسب برای آن مقطع زمانی را تهیه فرمایند.
 

به گزارش شبستان،بهروز در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تصریح اعتبار کارتهای پرداخت عوارض روزانه سال 91 تا پایان اسفند ماه سال 91، بنا بر نظر مقام محترم معاونت حمل و نقل و ترافیک امکان استفاده از کارتهای پرداخت عوارض روزانه سال 91 تا روز پنج شنبه مورخ 22 فروردین 91 تمدید شد لیکن از روز شنبه 24 فروردین تنها امکان ثبت پلاک و ورود به محدوده طرح ترافیک با استفاده از یکی از دو نوع مجوز روزانه مصوب سال 92 وجود خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
1
17
قصدتان درآمد است یا خدمت
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
7
دوست عزيز شما دراين سالها آيا خدمت ديده ايد ازاينها......؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین