کد خبر: ۱۹۰۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

کاکی بوشهر ۶ بار لرزید/ برگزاری مجلس ترحیم زلزله‌زدگان/رسیدگی ویژه به امورروانی-بهداشتی زنان

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند، این در حالی است که اعضای جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در قالب تیم‌های نیکوکاری و برای انجام کارهای فرهنگی و بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این باره نوشت: این زلزله در ساعت 07:31:33 صبح روز یکشنبه 25 فروردین 1392 در موقعیت و مرکز 28.47 شمالی و 51.81 شرقی و عمق12 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زلزله در فاصله‌ 32 کیلومتری کاکی بوشهر، 42 کیلومتری بوشکان بوشهر، 44 کیلومتری آبدان بوشهر و 803 کیلومتری تهران رخ داده است.

قبل از وقوع این زلزله، پنج زلزله دیگر به ترتیب به بزرگی 3.2، 4.0، 2.7، 2.5 و 2.6 ریشتر از ساعات اولیه بامداد یکشنبه کاکی در استان بوشهر را لرزانده بود.
هنوز خبری درباره خسارات و تلفات این زمین لرزه منتشر نشده است.
 
برگزاری مجلس ترحیم زلزله‌زدگان/رسیدگی ویژه به امورروانی-بهداشتی زنان

مهندس محمدنوید متقی، معاون امور جوانان، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از استقرار پنج کمیته تخصصی برای امداد روانی و بهداشتی زلزله‌زدگان بوشهر خبر داد و در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی جوانان این سازمان که در قالب کاروان‌های نیکوکاری راهی مناطق زلزله‌زده شده بودند، به ایسنا گفت: 25 عضو جوان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از روز پنجشنبه در قالب تیم‌های نیکوکاری و برای انجام کارهای فرهنگی و بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از ورود جوانان به منطقه پنج کمیته تخصصی در زمینه‌های مختلف تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند گفت: کمیته فرهنگی – مذهبی، وظیفه پوشش تمامی برنامه‌های مناسبتی از جمله برپایی نماز جماعت، مراسم عزاداری و مجالس ترحیم متوفیان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه جوانان در کمیته امداد و بهداشت، هر آن چیز باقی مانده از امدادرسانی را پوشش می‌دهند گفت: خروج لوازم منزل مورد نیاز زلزله‌زدگان،‌ توزیع اقلام امدادی و کمک به آواربرداری نیز از جمله وظایف این جوانان در کمیته امداد و بهداشت است.

متقی با بیان اینکه در کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، جوانان شعارنویسی و تبلیغات محیطی را بر عهده دارند، گفت: در کمیته کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی فضاهای دوستدار کودک، برپایی مهدکودک، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزش نقاشی به کودکان از جمله وظایف این کمیته است.

معاون امور جوانان استان اصفهان که وظیفه پوشش اقدامات فرهنگی و روانی منطقه زلزله‌زده «شُنبه» را بر عهده دارد، با اشاره به راه‌اندازی کمیته خواهران توانا گفت: برای نخستین بار در زمین‌لرزه بوشهر امدادرسانی به زنان و دختران به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که موضوعات مربوط به خواهران اعم از مسائل بهداشتی، روحی – روانی به صورت ویژه در دستور کار این تیم‌های توانا قرار دارد.

بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته پیگیری امور فرهنگی و بهداشت روان مردم زلزله‌زده منطقه شُنبه در اختیار جوانان استان اصفهان و پوشش روانی – بهداشتی روستاهای اطراف بر عهده جوانان خوزستانی قرار دارد.
 
ابراز همدردی شورای فرهنگی زنان با بازماندگان حادثه زلزله بوشهر

شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده ضمن عرض تسلیت با خانواده‌های بازماندگان مصیبت زلزله شهرستان دشتی استان بوشهر ابراز همدردی کرد.

به گزارش فارس، متن پیام تسلیت شورای فرهنگی- اجتماعی زنان بدین شرح است: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه غمبار از خداوند متعال برای خسارت‌دیدگان و بازماندگان این واقعه صبر و برای درگذشتگان غفران رحمات واسعه را خواستار شد. همچنین از کلیه نهادهای فعال در امور زنان و خانواده دعوت می‌نماید که هرگونه حمایت مادی و معنوی را نسبت به این عزیزان داغدار دریغ ننمایند و در این مصیبت هموطنان را یاری نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
لطفا تیتر خبرتان را تصحیح کنید به جای کلمه کاکی بنویسید شهر شنبه چون آنهائیکه مصیبت دیدند مردم شهر شنبه هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین