کد خبر: ۱۹۱۰۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

سقوط جرثقیل 180 تنی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

وی در مورد میزان آسیب جرثقیل 180 تنی ورزشگاه بیان داشت: جرثقیل 180 تنی هم در این حادثه آسیب دیده و چپ کرده و دکل آن از بین رفته و تا زمانیکه این جرثقیل دوباره نصب نشود، نمی‌توان در مورد میزان خسارت آن اظهار نظر کرد اما بدون شک دکل آن به صورت کامل آسیب دیده و له شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اثر سقوط جرثقیل سنگین وزن ورزشگاه نقش‌جهان و تاور موجود در این ورزشگاه، بخشی از سازه ورزشگاه آسیب دید.
 
به گزارش مهر، در شرایطی که روند ساخت ورزشگاه نقش‌جهان زیر نظر مدیران شرکت توسعه و همچنین مدیران استان اصفهان قرار گرفته، پنجشنبه هفته گذشته اتفاقات ناگواری در ورزشگاه نقش‌جهان رخ داد که باعث آسیب دیدن بخشی از سازه ورزشگاه نقش‌جهان شد.

در اثر حادثه چندتن از کارگران نیز مصدوم شده اند.



این در شرایطی است که به نظر می‌رسد عدم رعایت ایمنی و بی‌توجهی به مسائل ایمنی باعث آسیب دیدن این دو کارگر شده است.

طبق اعلام یک منبع آگاه در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور این اتفاق پنجشنبه گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان رخ داده است.

وی افزود: پنجشنبه اتفاقاتی در ورزشگاه نقش‌جهان رخ داد و متاسفانه این اتفاقات شرایط کارگاه‌ها را برای ما دچار مشکل کرد اما در تلاش هستیم که این مسئله خیلی زود رفع شود و مشکلات برطرف شود. حال آقای مهاجر، رئیس شرکت تاقدیساز و پیمانکار پروژه بهتر از قبل است و اگرچه او در ابتدا به خاطر شوک این اتفاق در بیمارستان بستری شد اما حالا شرایط او نسبتا خوب است. در آن لحظه شوکی به مهندس مهاجر وارد شد اما او بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر بهتر است و احتمالا فردا در جلسه‌ای که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند، فعلا دادگاه، اداره‌کار و بیمه مشغول تحقیق در این زمینه هستند تا مقصر مشخص شود.

آسیب وارد شده به سازه ورزشگاه نقش‌جهان اندک است

این منبع آگاه در مورد میزان خسارت وارد شده به سازه ورزشگاه اضافه کرد: خود سازه ورزشگاه بسیار اندک آسیب دید و برخی از قسمت‌های جرثقیل به سازه بالا برخورد کرده که آسیب بسیار اندکی به سازه ورزشگاه نقش‌جهان وارد کرد اما از این اتفاق خود پروژه هم متوقف نشده بلکه بخشی از پروژه که اتفاق در آنجا رخ داده سکته کرده تا کارهای قانونی و گزارشات انجام شود و کسی نزدیک به این صحنه نشود و گرنه بقیه کارگاه مشغول فعالیت است.

دکل جرثقیل 180 تنی از بین رفت

وی در مورد میزان آسیب جرثقیل 180 تنی ورزشگاه بیان داشت: جرثقیل 180 تنی هم در این حادثه آسیب دیده و چپ کرده و دکل آن از بین رفته و تا زمانیکه این جرثقیل دوباره نصب نشود، نمی‌توان در مورد میزان خسارت آن اظهار نظر کرد اما بدون شک دکل آن به صورت کامل آسیب دیده و له شده است.  دو قاچ کناری ساختمان vip به دلیل برخورد جرثقیل آسیب دیده اما سایر بخش‌ها آسیبی ندیده و کارگاه‌های ساخت ورزشگاه نقش‌جهان مشغول هستند و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است و کار کارگاه همچنان جلو می‌رود.

 در این رابطه اخبار تائید نشده ای وجود دارد که دو نفر از کارگرانی که در صدد جابجا کردن و باز کردن "تاور کرین" مستقر در ورزشگاه که برای جابجا کردن سازه‌های فلزی استفاده می‌شود، بودند، در اثر سقوط این دستگاه دچار حادثه شده و پس از آن فوت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
یک اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
19
این چه حرفیه؟ یعنی دو نفر فوت کردن و خبرش را مخفی نگه داشتن؟ واقعا جان انسانها اینقدر بی ارزش شده؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
2
9
اینم از شانس ما اصفهانیاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
4
فکر کنم ورزشگاه رفت برای سال 1404
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
0
متاسفانه دو نفر کارگری که در بالای جرثقیل بودند فوت کردند. علاوه بر آن، به ساختمان تشریفات استادیوم آسیب جدی وارد شده چون این ساختمان برای تحمل چنین ضربه ای طراحی نشده بوده. به علاوه، یک ساختمان اداری یک طبقه در مجاورت بدنه اصلی استادیوم هم بر اثر افتادن جرثقیلها بر رویش تخریب شد. دو عدد از تیرهایی که روی اسکلت اصلی استادیوم قرار دارند بر اثر شدت ضربه منحرف شده و باید پیاده شوند. مجموعا حدود یک میلیارد تومن خسارت جانی و مالی وارد شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین