کد خبر: ۱۹۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

واکنش زاکانی به اظهارات تند احمدی نژاد

افرادی که داعیه مبارزه با مبارزه با مفاسد را دارند باید در درجه اول خود و نزدیکانش سالم و پاکدست باشند و از برخوردهای عوام فریبانه و شعاری اجتناب کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فردی که برخی اطرافیانش غرق در فساد هستند نمی تواند مدعی مبارزه با مفاسد باشد
علیرضا زاکانی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط برخی افراد به شعاری برای انحراف افکار عمومی تبدیل شده است گفت: کسانی که ادعای مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارند باید این موضوع را از نزدیکانشان آغاز کنند.
 
علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات روز گذشته احمدی نژاد گفت: فردی که برخی اطرافیان و نزدیکانش غرق در فسادهای مالی و اقتصادی هستند نمی تواند مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.
 
وی با اشاره به پرونده های اختلاس 3 هزار میلیاردی، بیمه ایران و چندین  پرونده اقتصادی بزرگ دیگر که بنا به ملاحظاتی هنوز رسانه ای نشده است گفت: متاسفانه متهمان این پرونده ها جزء حلقه معتمدین رئیس جمهور هستند و آقای احمدی نژاد آنها را خط قرمز خود می داند.
 
وی همچنین به آفتهای مبارزه شعاری با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در 24 سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی از سوی دولتها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت نگرفته و صرفا به برخورد شعاری و تبلیغی بی اثر بسنده شده است.
 
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم،  با یاداوری پرونده هایی نظیر مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست جاسبی گفت: در آن زمان که مدیریت وقت دانشگاه آزاد بخشهایی از قوای سه گانه کشور و افراد صاحب نفوذ را وامدار خود کرده بود و شبکه شبهه مافیایی به راه انداخته بود بسیاری از افراد، حاضر به همراهی برای اصلاح و ریشه کن کردن این فساد بزرگ نبودند اما زمانی که ماهیت تخلفات و مفاسد مدیریت وقت دانشگاه آزاد مشخص شد، آقای احمدی نژاد با ورود به موضوع سعی در بهره برداری تبلیغاتی از این پرونده کرد و بعدا نیز در اقدام کاملا متضاد تلاش نمود رئیس معزول دانشگاه آزاد را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آورد.
 
وی همچنین با یاداوری ادعاي رئیس جمهور درباره ليست كذايي 300 نفره مفسدان اقتصادي كه هيچ وقت نشانه اي از آن نداد، گفت: افرادی که داعیه مبارزه با مبارزه با مفاسد را دارند باید در درجه اول خود و نزدیکانش سالم و پاکدست باشند و از برخوردهای عوام فریبانه و شعاری اجتناب کنند.
 
زاکانی در ادامه به بیان خاطره ای از حضورش در جلسه هیات دولت در کسوت نمایندگی مردم در مجلس هفتم پرداخت و افزود:  در یکی از جلسات اولین سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد در واکنش به ساخت و ساز غیر قانونی ویلاهایی در حاشیه رودخانه به آقای پورمحمدی وزیر کشور وقت دستور داد این ساختمانهایی که برخلاف قانون ساخته شده اند باید امشب تخریب شود من در جلسه از آقای احمدی نژاد خواهش کردم به جای تخریب یک شبه این ویلاها  با اندکی تحقیق ببینند کدام یک از این ویلاها مربوط به مسئولین و یا نزدیکان مسئولین است. یک روز صبر کنند تا تحقیق کنند و بعد از آگاهی از این مسئله بروند سراغ مالکی که بواسطه نزدیکی به مسئولین از همه قوی تر است فقط کافی است یک خط به دیوار آن ساختمان بکشند در آن صورت همه حساب خود را خواهند کشید چرا که می گویند به جای برخورد شعاری آنها از خودشان شروع کرده اند.
 
به گزارش مهر،زاکانی در پایان افزود: مبارزه با مفاسد نیازمند برخورد سیستمی و اطلاعات شفاف در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی است و چنانچه فضا و قوانین مبهم و غیرشفاف باشد زمینه سوء استفاده فرصت طلبان محقق خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
مسافر تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
59
آقای زاکانی خود کرده را تدبیر نیست راهی ندارید جز عذرخواهی از ملت ایران به خاطر تحمیل احمدی نژاد به آن ها
مجتبی فرزند شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
10
سلام اقای ذکایی شما داخل مجلس چرا قانون درست نوشته نشد این مملکت مملکت خوبی بهتر از همه مردم خوبی داره ولی مسولین اجرایی روح داری دارند و حرف از قانون میزنند اگر یک روز مانند چین بی دین شدیم که مسولی خطا کرد باش برخورد کنند استفاه بده میشه این کشور ساخت اول خود مسولین خطا دارند نه مردم
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
25
آقای زاکانی این هموم حاج محمود 4 سال پیش یادتون که نرفته؟ امروز دیروز فردا!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
14
زاكاني عزيز شما كه متخصص پزشكي هسته اي هستيد چرا در زمينه تخصص خودتان فعاليت نمي كنيد بخدا اين دنيا ارزش اين همه اجحاف به منتخب يك ملت بزرگ را ندارد و شما در قيامت چه پاسخي براي اقدامات خود خواهيد داشت. شما كه نه تجربه اي داريد و نه مخ رياضي گونه، لطفا به پزشكي هسته اي برسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ساده ای مگه سر کلاس رفته که بدونه پزشکی هسته ای چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
17
برخی فکرمی کنند فقط احمدی نژاد دراین باب مقصره
شما که مؤمن هستی بروزیارت عاشورا رابخون ببین کیا درخون حسین ابن علی شریکند
آِا فقط اون لشکر یا همه کسانی که به نوعی حمایت کردند حتی آنان که برایشان اسب را لگام زدند؟

بله کاندید ریاست جمهوری!!! باید ژست اپوزیسیون بگیره اما نه کسی که درهمه جرمهاشریکه
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
14
ساده لوحان فریب خورده ، ایشان اینقدر در طول تاریخ انقلاب در صدد ورود به عرصه قدرت تلاش کرد و شما ها هم میدان را برایش باز کردید ؛ آقای زاکانی مگر شما در شورای نگهبان از سال 78 به بعد رفت و آمد نداشتی چرا در مورد ایشان تحقیق نکردید بگذارید جواب را بدهم : هر کسی با ایشان برای ورود به عرصه قدرت مخالفت می کرد مورد شماتت و نهایتا برچسب ضد ولایت فقیه به آن می زدید و می زدند آنهم به کسانی که بار ها و بارها در بوته آزمایش سربلند بیرون آمده بودند شما آنان را به ایشان فروختید ،حالا نوش دارو .... البته نوش داروی هم نیست مملکت و مردم در رنج و عذاب قرار گرفته اند لطفا شهامت داشته باشید و از مردم معذرت خواهی کنید ودر درگاه خداوند توبه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
8
اقای زاکانی مردم فریب حرفهای شما را نمیخورن .شما خود طرفدار سر سخت احمدی نژاد بود .حالا شدید منقد اونم دم انتخابات. ما هم باورمون شد. شما که تو رسانه ملی در حد جان از احمدی نژاد دفاع میکردید . ببین اقا زاکانی خیالتو راحت کنم من اگه خاتمی نیاد مطمن باش که به مشایی رای میدهم چون لااقل احمدی سر حرف خودش وایستاده مثل شما نفاق نداره .لااقل جلو شما وایستاده .
ناشناس
|
India
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
5
اقای زاکانی در کشور اسلامی قانون برای همه یکی است. شاید برای بالا دستیها استثنا وجود دارد ما خبر نداریم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین