کد خبر: ۱۹۲۰۳۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲

واکنش رسایی به یک سال و نیم زندان

مدیرمسئول «۹ دی» با تأیید خبر صدور حکم دادگاه ویژه روحانیت درباره این هفته‌نامه، گفت: این حکم بدوی است و هم بنده و هم دادستان کل دادگاه ویژه به آن اعتراض کردیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام حمید رسایی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با تأیید خبر صدور حکم دادگاه درباره هفته‌نامه «۹ دی» گفت که این حکم بدوی است.
 
وی افزود: هیئت منصفه دادگاه ویژه روحانیت بنده را از اتهامات وارده در خصوص «۹ دی» تبرئه کرده و لذا صدور مجدد رأی در این زمینه تعجب‌برانگیز است.
 
مدیرمسئول «۹ دی» گفت: بعد از تغییر و تحول در رأس دادگاه ویژه روحانیت و جابجایی رئیس و دادستان کل آن که حدود یک سال پیش به دستور مقام معظم رهبری و پس از بازرسی عملکرد مسئولان پیشین صورت گرفت، آقایان رئیسی و منتظری تغییر و تحولات بسیار خوبی در روش و منش این دادگاه ایجاد کرده‌اند.
 
رسایی ابراز عقیده کرد: حکمی که درباره بنده صادر شده، خلاف مبانی حقوقی است و منتظر تجدیدنظر در آن هستم.
 
وی این نکته را هم متذکر شد که «شنیده‌ام دادستان کل دادگاه ویژه نیز به این حکم که به نظرم برای زیر سؤال بردن عملکرد رئیس جدید دادگاه صادر شده، اعتراض کرده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تابع قانون است، خاطر نشان کرد که به حکم صادره درباره «۹ دی» اعتراض کرده و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.
 
خبرنگاری از مدیرمسئول «۹ دی» درباره شکایات مطروحه از این هفته‌نامه پرسید که رسایی پاسخ داد: یک شکایت مربوط به موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی (ره) بود که درباره نفوذ باند منتظری و اختلاف بین صحیفه امام با صحیفه نور مطالبی را در 4 شماره مطرح کرده بودیم.
 
وی افزود: آقای انصاری در دادگاه حاضر شدند و بنده نیز دفاع محکم خودم را انجام دادم؛ به طوری که 12 نفر از 13 نفر عضو این هیئت منصفه دفاع بنده را پذیرفتند و حکم تبرئه دادند.
 
حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: شکایت دیگر مربوط به آقای مظفر از هفته‌نامه بود که «۹ دی» با پذیرش اشکال وارده، اصلاحیه منتشر شده در هفته‌نامه را به دادگاه ارائه کرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هفته‌نامه «۹ دی» اشکال وارده را پذیرفته و اصلاحیه را منتشر کرده است، نمی‌دانم دلیل حکمی که برای بنده صادر شده چیست؟
 
«حکمی که برای بنده صادر شده، حتی برای کسانی که در مطبوعات پایگاه دشمن به دنبال براندازی نظام اسلامی بوده‌اند هم صادر نشده است».
 
خبرنگار دیگری از حجت‌الاسلام رسایی پرسید آیا موضع‌گیری‌های تند شما موجب شکایت از هفته‌نامه «۹ دی» نشده است که وی پاسخ داد: اگر موضع تندی اتخاذ می‌کردیم، باید افراد زیادی شکایت می‌کردند اما اینطور نبوده است.
 
خبرنگاری همچنین از رسایی درباره انتشار کاریکاتور محمد خاتمی در هفته‌نامه متبوعش پرسید که وی در پاسخ توضیح داد: طرحی که در «9 دی» منتشر شده بود پیش از «9 دی» در رسانه‌های دیگر نیز منتشر شده بود.
 
مدیرمسئول «۹ دی» ادامه داد: اگر قرار بود به خاطر این کاریکاتور با نشریه‌ای برخورد شود، باید با روزنامه‌هایی که قبل از ما آن را منتشر کرده بودند برخورد می‌شد؛ ضمن اینکه خود آقای خاتمی با این طرح یا کاریکاتور عکس یادگاری گرفته بود.
 
نماینده مردم تهران با تأیید سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سیاسی بودن برخورد با هفته‌نامه «9 دی» گفت: شنیدم آقای قاضی گفته نمی‌تواند رویکرد سیاسی هفته‌نامه «9 دی» را تحمل کند.
 
وی با تأکید بر اینکه کسی که اینطور حرف می‌زند صلاحیت قضاوت ندارد، متذکر شد: قاضی مذکور در برخی پروندهای دیگر هم جهت‌گیری‌های سیاسی خود را دخالت داده و احکام سؤال برنگیز دیگری صادر کرده که شنیدم عذرش برای حضور در جایگاه قضاوت دادگاه ویژه خواسته شده است.
 
حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه هفته‌نامه «9 دی» همچنان منتشر خواهد شد، گفت: حکمی که درباره توقیف «۹ دی» صادر شده، بدوی است و حکم حبس نیز به 10 میلیون تومان تبدیل شده که البته آن هم بدوی است.
 
خبرنگار یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب از عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پرسید، چرا به حکم صادره علیه خود اعتراض می‌کند در حالی که توقیف سهم روزنامه‌‌نگاران اصلاح‌طلب است؟
 
رسایی پاسخ داد: اینکه توقیف سهم روزنامه‌های اصلاح‌طلب است به این دلیل است که برخی خبرنگاران اصلاح‌طلب با BBC و VOA ارتباط دارند و وزیری که از این خبرنگاران حمایت می‌کرد نیز، امروز کارشناس جریان ضد انقلاب و رسانه‌های بیگانه است.
 
وی تصریح کرد: البته در این بین ممکن است برخی‌ها باشند که نخواهند یک هفته‌نامه از ارزش‌های انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی دفاع کند.
 
خبرنگاری از حجت‌الاسلام رسایی درباره اظهارات روز گذشته احمدی‌نژاد پرسید که وی در پاسخ گفت: متأسفانه مدت‌هاست که آقای احمدی‌نژاد از مسیری که روز اول با مردم شروع کرده بود، جدا شده است.
 
وی در عین حال متذکر شد: پیاده شدن ایشان از قطار سوم تیر موجب توقف این جریان نشده و جریان سوم تیر حرکت خودش را با قویت و قاطعیت ادامه می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام رسایی گفت: احمدی‌نژاد امروز شبیه چهره‌های سیاسی‌ای شده که ما از آنها انتقاد داشتیم؛ ما از رأی که سال 84 و 88 به احمدی‌نژاد داده‌ایم دفاع می‌کنیم چون ما به آن احمدی‌نژاد رای داده‌ایم نه این احمدی‌نژاد.
 
وی متذکر شد: «امروز احمدی‌نژاد حرف‌هایی را می‌زند که اصلاح‌طلبان در گذشته می‌زدند».
 
این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه هیچ‌کس سر احمدی‌نژاد را زیر آب نمی‌کند مگر اینکه خودش این کار را بکند، گفت: یک‌بار در جلسه خصوصی آقای احمدی‌نژاد گفت علیه من بولتن می‌نویسند که به او گفتم آیا در گذشته و در دولت نهم بولتن نمی‌نوشتند و بولتن‌سازان نبودند؟
 
رسایی با انتقاد از اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه نمی‌‌گذارند او کار کند، تصریح کرد: این حرف‌ها را در گذشته آقای خاتمی می‌زد و آنقدر آن را تکرار کرده بود مردم در عرف به او خالی‌بند گفتند.
 
وی ادامه داد: بهتر است این حرف‌ها از سوی آقای احمدی‌نژاد زده نشود؛ چرا که مردم آگاه هستند و مسائل را به خوبی درک می‌کنند.
 
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که در سال 84 و 88 به آن احمدی‌نژاد رأی داده‌ایم، خاطر نشان کرد: احمدی‌نژاد بر خلاف اصلاح‌طلبان قرار بود جریان عدالت‌محوری را دنبال و گفتمان انقلاب را اجرا کند.
 
حجت‌الاسلام رسایی در واکنش به نظر خبرنگار اصلاح‌طلبی که می‌گفت از حرف‌های احمدی‌نژاد بوی تهدید به مشام می رسد، گفت: بنده چنین احساسی ندارم چرا که هیچ‌کسی نمی‌تواند نظام را تهدید کند.
 
وی افزود: در دوران اصلاحات نمایندگان مجلس ششم حرف‌های تندتری از احمدی‌نژاد را می‌گفتند اما هیچ‌کاری نتوانستند بکنند؛ لذا حرف‌های غیر اخلاقی هیچ تاثیری نخواهد داشت جز اینکه مدعیان دروغین را رسوا کند.
 
رسایی تصریح کرد: اینکه آقای احمدی‌نژاد می‌گوید از این و آن پرونده دارد درست نیست، چرا که اگر این ادعا درست بود، باید این اسناد و مداراک را از طرق قانونی پیگیری می‌کرد.
 
«چطور آقای احمدی‌نژاد در این ۸ سال مدعی بود نتوانسته‌اند مسیر او را تغییر دهند و سرش را زیر آب کنند اما چه شده عده‌ای امروز می‌توانند سر او را زیر آب کنند؟ این نشانگر تغییر احمدی‌نژاد است».
 
به گزارش فارس،نماینده اصولگرای تهران در پایان با بیان اینکه برخی می‌خواهند القا کنند کاهش فاصله حکومت و مردم، عدالت، مقابله با اشرافی ‌گری در ابتدا درست نبوده است، گفت: ما در آن دوره به شاخص‌ها رأی دادیم و اکنون هم از رأی خود دفاع می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
salman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
45
این اقا بخدا حرمت لباس رسول الله ص را خدشه دار کرده " بعضی وقتها ادبیات صحبت کردن ایشان را میبینم و میشنوم و طرز بیان مطالب و نحوه برخورد این مستطاب را میبینم " خدا شاهده اول بحال افرادی که به وی اجازه حضور در مجلس دادند افسوس میخورم " در وهله دوم فکر میکنم اگر ایشان به حرفه کاسبی و تجارت میرفت " خیلی بیشتر ترقی میکرد . وای بر ما که رسایی نماینده ملت ما باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
نماتنده ما نیست ...
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
26
آقای رسایی خاتمی کبیر خالی بند نبود ولی شما که خود را وکیل الدوله میدانید و به همه توهین و افترا می بندید برای ملت ارزشتان از ... هم کمتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
7
مگر آقای رسائی به مبانی حقوقی اعتقاد دارد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
6
دوره تو هم بسر خواهد رسید وتاریخ مصرف تو تمام می شود وبه ... تاریخ سپرده می شوید ومظلومان سربر می اورند
کرمانشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
1
این بابا اصلا تاریخ مصرف نداره که تموم بشه.از همون اول تموم شده بود حالا کم آورده گیر میده به خاتمی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین