کد خبر: ۱۹۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
اداره کل زندان های تهران:

بازداشتگاه 'سروش ۱۱۱' همان کهریزک نیست

اداره کل زندان های استان تهران، بیانیه ای منتشر کرده است که در آن به برخی سخنان حیدری فر، یکی از متهمان دادگاه کهریزک پاسخ داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: متن این بیانیه که پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران منتشر کرده است، به شرح زیر است:

به گزارش خبرآنلاین، در پی انتشار مطلبی در روزنامه خورشید در ارتباط با دادگاه متهمان کهریزک با عنوان سروش 111 همان کهریزک است،ضمن تکذیب این موضوع خاطر نشان می سازد یکی از متهمان پرونده بر خلاف نظر دادگاه محترم مبنی بر غیرعلنی بودن محکمه به صورت گزینشی و کوتاه برخی از مکاتبات موجود در دادستانی وقت را با قصد تحریف حقیقت منتشر نموده است که ضروریست جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این باره ارائه شود.


1- پس از وقایع سال 88 و نظر شورای عالی امنیت ملی بنای غیراستاندارد بازداشتگاه کهریزک تخریب و بازداشتگاه سروش 111 توسط نیروی انتظامی با رعایت موارد مورد نظر و تحت نظارت سازمان زندانها ساخته شد و مسئول مربوطه طی ابلاغ شماره 20587/2/205 مورخه 21/11/88 از سوی این اداره کل مشغول بکار شده است. به عنوان بازداشتگاه جدیدالتاسیس در زمره مراکز تحت نظارت سازمان زندانها قرار گرفته است و محل مذکور هیچ ارتباطی با بازداشتگاه کهریزک سابق ندارد. لذا همان کهریزک سابق نیست.


2- مدیرکل زندانهای استان تهران بعنوان مطلع به {جلسه اخیر} فراخوانده شده بود و بر اساس درخواست دادگاه توضیحاتی را ارایه نموده است و لیکن آقای حیدری فرد "از متهمان پرونده کهریزک" بر خلاف نظر دادگاه محترم مبنی بر غیر علنی بودن محکمه ،به صورت گزینشی و کوتاه برخی مکاتبات موجود در دادستانی وقت تهران را منتشر نموده و در این رابطه ادعاهایی را مطرح نموده است. در حالی که در اسناد منتشر شده تصریح شده است چنانچه اشکالات موجود در محل مذکور بر طرف گردد به عنوان بازداشتگاه تحت نظارت سازمان قرار خواهد گرفت که متاسفانه هیچ گاه اشکالات مرتفع نگردید و مکاتبات بعدی این اداره کل که آقای حیدری فرد از ارائه آن احتناب نموده است به این موضوع صراحتا اشاره شده است و بر همین اساس تحت نظارت این اداره کل نیز قرار نگرفته و موید این ادعا عدم صدور ابلاغ برای مسئول بازداشتگاه مذکور از سوی این اداره کل در آن مقطع زمانی می باشد که در مکاتبات متعدد از سوی این اداره کل و سازمان زندانها تصریح گردیده است و اسناد مربوطه از ابتدا تا انتها در اختیار دادگاه محترم قرار داده شده است.


3- این اداره کل با احترام و تبعیت از نظر دادگاه محترم در خصوص عدم افشای مطالب عنوان شده در جلسه محاکمه از بیان جزییات دیگر خودداری می کند و لیکن در صورت صلاحدید دادگاه محترم اسناد مربوطه از طریق جراید در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
5
کهریزک با تجدید بنا شده سروش 111 ، یعنی یک عدد بالاتر از 110 و هرکسی نیاز به امداد داشته باشد شماره تلفن فرشته آسمانی 111 را می گیرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
7
خر همون خره فقط پالونش عوض شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
6
آقایون محترم نام گذار : نام زندان رو نباید سروش گذاشت . آخه مکان زندان کجا با نام سروش سنخیت داره ؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین