کد خبر: ۱۹۳۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲

گزارش لحظه به لحظه امروز

داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصوير كليه صفحات آن و 12 قطعه عكس 4*6 جديد كه در سال جاري گرفته باشند از ساعت 8 صبح لغایت 18 بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:

1- از رجال مذهبي ، سياسي . 2- ايراني الاصل . 3- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران . 4- مدير و مدبر . 5- داراي حسن سابقه و امانت و تقوي . 6- مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور.

در روز دوم ثبت‌نام تنها حسن سبحانی به عنوان داوطلب مشهور ثبت نام کرد.


مهلت ثبت‌نام داوطلبان تمدید نمی شود 8:55

حسنعلی نوری،جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده 144 نفر داوطلب ریاست‌جمهوری که طی روزهای اول و دوم ثبت‌نام کرده‌اند، به شورای نگهبان ارسال شده است.
نوری مجدداً تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تمدید نخواهد شد.

وزیر هاشمی و موسوی داوطلب انتخابات شد 9:50

محمد غرضی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمد.

سید محمد غرضی (متولد 1320 خورشیدی در اصفهان)، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی بود.


غرضی، وزیر دولت هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: ظرف 32 سال 500 بار قیمت دلار از 7 تومان تا 3560 تومان صعود و نزول داشت؛ باور مردم این است که دولت‌هایی که در دروه سازندگی روی کار آمدند دست‌شان در جیب فقرا بوده و به نفع اغنیا کار کردند و ذهنیت من این است که باید به سراغ دولتی برویم که در مقابل مردم، ضد تورم باشد.


سیدمحمدباقر خرازی ثبت‌نام کرد  10:00

سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب‌الله ایران هم برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.خزاری که همراهانش تاکید داشتند وی آیت الله است و برخی به اشتباه او را حجت الاسلام صدا می زنند، حتما رای خواهد آورد.

وی پسر آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری) است. برادر صادق سفیر سابق ایران در سازمان ملل و پاریس و برادر زاده کمال خرازی معاون و وزیر سابق امور خارجه است.


او با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در بهمن سال گذشته برنامه خود را «برگرداندن همهٔ سرزمینهای جداشده از ایران از جمله تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان) بدون یک قطره خونریزی» و رساندن دلار به هزار تومان در عرض یک سال و لغو تحریمها در چند ماه اول ریاست جمهوری اعلام کرد.

خرازی چندی پیش گفته بود که منچستر یونایتد انگلیس را می خرد و نامش را به خیبر تغییر می دهد!


فلاحیان برای انتخابات ثبت نام کرد 10:10

علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی در بدو حضور خوش و بش گرمی با خرازی انجام داد

فلاحیان در اسفندماه سال گذشته اعلام کاندیداتوری کرد. وی مهمترین برنامه‌های خود را مبارزه با گرانی و ایجاد اشتغال دانسته و گفته که "برای انتخاب مدیران دولت خود سه ملاک دانش ، تجربه و توان مدیریتی در نظر می گیرد و توجهی به گرایش‌های سیاسی ندارد.


علی فلاحیان در جمع خبرنگاران گفت: حتی به نفع هاشمی و خاتمی هم کنار نمی‌روم. علیرغم برخی تبلیغات سوء تا آخر در صحنه می‌مانم.


احمدزاده هم آمد 10:25

روح الله احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس با همراهی جمعی از مشاوران خود که همگی سینه ریز قرمز رنگ یا حسین به سینه داشتند وارد ستاد انتخابات کشور شد. وی گفت که رنگ قرمز ( رنگ انتخاباتی اش) رنگی است که خانم ها هم آن را دوست دارند! وی با نشان دادن سه انگشت به دوربین عکاس ها گفت که دلیلش این است که من نسل سومی هستم. البته وی بعد از آن نیز علامت پیروزی را به عکاسان و خبرنگاران نشان داد.

احمدزاده کرمانی در اردیبهشت 1390 با حکم محمود احمدی‏ نژاد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد اما در دیماه 1390 به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا داد و سید حسن موسوی جایگزین او شد.


احمدزاده کرمانی در جمع خبرنگاران گفت که هیچگاه نگفته درباره حاشیه‌های دولت افشاگری خواهد کرد بلکه منظور وی فقط "نقد" بوده است.


ثبت‌نام 48 نفر در روز سوم 13:15 

حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به آغاز سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز گفت: تاکنون 48 نفر از صبح امروز در انتخابات ثبت‌نام کردند.

نوری آمار 2 روز گذشته را 144 نفر عنوان کرد و گفت: اکنون مجموع آمار ثبت‌نام کنندگان، 192 نفر شده است.


رئیس سابق اورژانس هم کاندیدا شد 15:55

شهرام علمداری رئیس سابق اورژانس کشور و مشاور رئیس پدافند غیرعامل کشور عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

علمداری همچنین رئیس سابق شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

برگرفته از: مشرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین