کد خبر: ۱۹۴۳۳۷
تعداد نظرات: ۱۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

زیبا کلام:آمدن هاشمی مثل زلزله‌ای برای اردوگاه اصولگرایان بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مثلث نوشت:

دکتر محمد‌صادق زیبا‌کلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با نشریه مثلث، تغییر آرایش انتخاباتی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب را پس از ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی تشریح کرد.

نظر شما با آمدن هاشمی آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان در رقابت سیاسی پیش‌‌رو چه تغییری می‌کند؟
نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی خواهد بود و دست‌کم بخشی از حملات سنگین اصولگرایان که از اواسط هفته پیش علیه آقای هاشمی آغاز شده، به علت نگرانی از حضور او بود. اصولگرایان به ویژه جریانات رادیکال خیلی از آقای اسفندیار رحیم مشایی یا سایر نامزد‌های اصلاح‌طلب نگرانی نداشتند چون به فرض که یکی از میان آنها بتواند پیروز انتخابات شود و دولت تشکیل دهد، اصولگرایان خیلی راحت او را مهار می‌کنند و اجازه هیچ تغییر و تحولی به او نمی‌دهند اما اگر آقای هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور شود اصولگرایان به این سادگی نمی‌توانند حریف او شوند؛ بنابراین خیلی از آمدن او نگران هستند.

آمدن آقای هاشمی رفسنجانی چه تغییری در وضعیت آرایش انتخاباتی اصولگرایان به وجود می‌آورد؟
آمدن آقای هاشمی مثل زلزله‌ای برای اردوگاه اصولگرایان بود، چون باعث شد آنها دچار مشکلات عدیده‌ای شوند. اصولگرایان می‌دانند آقایان دکتر ولایتی، حداد عادل، حجت‌الاسلام ابوترابی، منوچهر متکی، سعید جلیلی، زاکانی و باقری لنکرانی شانس چندانی در برابر آقای هاشمی رفسنجانی ندارند.

آیا اصولگرایان برای ایستادن مقابل هاشمی می‌تواند با این تعدد نامزدی که دارند در نهایت روی یک گزینه حداکثری به توافق برسند؟
سقف رای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پنج تا هفت میلیون است. حالا می‌توانند این میزان رأی را میان 20 نامزد تقسیم کنند یا آنکه آرای یاد شده را به سوی یک نامزد همانند آقای ولایتی یا آقای سعید جلیلی هدایت کنند، بنابراین اصلاً و ابداً هیچ شانسی در مقابل هاشمی رفسنجانی ندارند. به نظرم با آمدن آقای هاشمی رفسنجانی، اصولگرایان به احتمال خیلی زیاد سر وقت قالیباف می‌روند تا او را مقابل هاشمی قرار دهند، چون او ضمن داشتن پنج تا هفت میلیون رأی جریان اصولگرایی، به دلیل سابقه موفق اجرایی و مدیریتی و متفاوت بودن از نظر سیاسی با آقای ولایتی، حداد عادل و سعید جلیلی می‌تواند مقداری هم آرای اصلاح‌طلبان را به خود جلب کند.  به‌هرحال قدرت رای آوری آقای قالیباف برای اصولگرایان خیلی بیشتر از آقای ولایتی، حداد عادل و جلیلی است و به نظر من حمایت اصولگرایان از او باعث می‌شود نزدیک به 10 میلیون رای بیاورد، البته از نظر اصولگرایان آقای قالیباف در کنار این حسن، دو ایراد اساسی و بنیادی هم دارد؛ اول آنکه او خیلی بیشتر از آقای جلیلی، ولایتی، متکی و حداد عادل مستقل است و جریان اصولگرا خیلی با این مساله راحت نیست. دوم آنکه آقای قالیباف در چند سالی که شهردار تهران بود با یک سری مدیران بسیار موفق، توانمند و قوی از نظر اجرایی کار کرده و اگر رئیس‌جمهور شود این مدیران امور اجرایی کشور را به دست می‌گیرند و از توان مدیریتی خود برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده می‌کنند. اما نکته مهم اینجاست که اغلب این مدیران تکنوکرات هستند و طیف ارزشی جریان اصولگرا اصلاً طیف ارزشی در اردوگاه اصولگرایان اقلیتی بیشتر نیستند و خیلی‌هاشان هم در جبهه پایداری حضور دارند؛ اما همین طیف درصدی از پنج تا هفت میلیون رای جریان اصولگرا را هدایت می‌کند ضمن آنکه آنها از نظر تشکیلاتی فوق‌العاده نیرومند هستند و سازمان یافته عمل می‌کنند.

آیا اصولگرایان می‌توانند روی حمایت از آقای جلیلی برای ایستادن جلوی آقای هاشمی به اجماع برسند؟

بعید می‌دانم چون در نظر سنجی‌ها آرای آقای ولایتی بالاتر است، مگر آنکه آقای ولایتی به نفع آقای هاشمی کنار برود؛ در آن صورت شرایط برای اجماع اصولگرایان روی جلیلی فراهم می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد. اصولگرایان جلیلی را نماد انقلاب، اسلام، مردمسالار دینی و حامی مستضعفین معرفی می‌کنند و همان واقعه سال 84 که برای احمدی‌نژاد رخ داد درباره آقای جلیلی تکرار می‌شود.

با آمدن هاشمی انتخابات را چند قطبی می‌بینید؟

انتخابات اگر سه قطبی نشود، قطعاً دو قطبی خواهد شد. چون اکثریت اصولگرایان در مقابل هاشمی قرار می‌گیرند. اصولگرایان از طرفداران آیت‌الله مصباح و جبهه پایداری گرفته تا میانه‌رو‌ها و بخشی از سنتی‌ها و حتی جریان موسوم به دولت به‌رغم همه اختلافاتی که با اصولگرایان دارند در نقطه دشمنی و ضدیت آقای هاشمی رفسنجانی با هم مشترکند. بنابراین ممکن است مثل انتخابات سال 84 آمدن آقای هاشمی سبب شود که همه جناح راست در برابر ایشان متحد شود.

یعنی شما می‌گویید با حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، جریان دولت و اصولگرایان به‌هم می‌پیوندند؟
اگر گزینه آقای احمدی‌نژاد رد صلاحیت شود، در آن صورت جریان دولت، طرفداران آیت‌الله مصباح، جبهه پایداری و همه طیف‌های مخالف آقای هاشمی همه به هم متصل می‌شوند و زیر یک بیرق می‌روند تا داستان سال 1384 را دوباره تکرار کنند.

انتخابات یک مرحله‌ای خواهد بود یا دو مرحله‌ای؟
اگر اتحاد میان همه طیف‌های اصولگرا اتفاق بیفتد، آقای هاشمی به احتمال زیاد در دور دوم نامزد اصولگرایان را شکست می‌دهد، اما نباید فراموش کرد که پیوند دولت با طیف‌های جریان اصولگرا در حرف ساده است چون وقتی به صورت جزء به جزء بررسی شود این سوال پیش می‌آید که فی‌المثل آقای احمدی‌نژاد چگونه ممکن است حاضر شود از آقای قالیباف حمایت کند، این اتفاق خیلی ثقیل و بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه اصولگرایان نامزد دیگری به جز آقای قالیباف نداشته باشند. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که اصولگرایان و جریان دولت روی حمایت از آقای سعید جلیلی به توافق برسند. اما در این حالت آقای قالیباف حاضر نخواهد شد از آقای سعید جلیلی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند. به علاوه تمام این جریانات هم که در حمایت از آقای جلیلی یا آقای ولایتی دست به دست دهند، باز معلوم نیست بتوانند رای جمع کنند و آقای هاشمی رفسنجانی را در انتخابات شکست دهند. بنابراین نامزدی آقای هاشمی معضلات و دردسر‌های زیادی برای اصولگرایان به‌وجود می‌آورد، چون اگر رئیس‌جمهور شود آنها نمی‌توانند به راحتی او را فلج کنند و به حاشیه برانند و آقای هاشمی می‌تواند خیلی کار‌ها را انجام دهد و خیلی از جاهایی را که اصولگرایان ظرف این هشت سال گرفته‌اند از آنان باز پس بگیرد.

اگر نامزد حداکثری دولت نتواند به میدان بیاید و فرد دیگری جایگزین او شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر آقای احمدی‌نژاد نتواند کارت ورود برای مشایی بگیرد یا به اصولگرایان می‌پیوندد – البته در صورتی که قالیباف نامزد آنها نباشد – یا یک نامزد دیگر معرفی می‌کند. اگر حالت دوم اتفاق بیفتد باید گفت هر کسی به جز رحیم مشایی نامزد دولت شود شانس پیروزی‌اش به‌طور مشخص سقوط می‌کند، به عبارت دیگر میزان رای آوری هر فردی غیر از  مشایی برای جریان دولت خیلی بیشتر از آرای اصولگرایان نیست. یعنی سقف رای‌آوری نامزد دولت غیر از مشایی پنج تا شش میلیون است، یعنی آن نامزد‌شانسی نخواهد داشت و هاشمی در همان دور اول هم اصولگرایان و هم نامزد آقای احمدی‌نژاد را شکست می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
18
465
شاید احتمالا هم همه گرد حداد عادل جمع می شوند!!! اما در سال 84 فاکتور مردم هم دخیل بود و عده ای متاسفانه تحت تاثیر تبلیغات و شایعه پراکنی های طرفداران احمدی نژاد به او رای دادند سال 84 زودباوری ما مردم باعث شد احمدی نژاد نامی رای بیاورد و این بار ما مردم فریب آنها را نخواهیم خوزد تا هاشمی انتخاب بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
ای آقا؛ مگر تو این ملت عجیب و غریب رو نمی شناسی جانم؟! واقعا سخن آقای زیباکلام سنجیده است. این آقایان با عوامفریبی همین جناب جلیلی رو می آورند و سر دست بلند می کنندهمچون پیراهن عثمان و می گویند این آقا حامی مستضعفین است و چنان است و چنان و در مقابل هاشمی بلندش می کنند. بازهم توکل بر خدا. من ناامید نیستم. تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
فرق من با شما این است که هنوز به مردم کشورم احترام می گذارم و فکر نمی کنم که مردم کشورم احمق هستند و یا آلزایمر دارند به امید خدا چشم هایشان این دفعه باز است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
احمدی نژاد از لحاظ اقتصادی خیلی خوب کار کرد
حالا برای یه قشری از جامعه بد بود اما برای همه بد نبود .
در ضمن بیشتر بالا شهری های و استاد دانشگاه ها و شهری ها به احمدی نژاد رای دادند در صورتی که روصتایی ها به موسوی رای دادند
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
همون روصتایی ها که تو می گی
احمد
| Germany |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
حضرت آقای زیباکلام. استاد گرامی
اگر اینطور است که می فرمایید، چرا سال 88 این اتفاق نیافتاد؟
مجری انتخابات 88 که دولت اصلاحات بود و فرض تقلب به هر صورت باطل است!
چه می شود که از آن واقعیات به این نتایج می رسید؟
نتیجه انتخابات مجلس و لقب «آقاسی» را کجای تحلیلتان قرار می دهید؟
نوشته های شما قبلا فضایی بود، الان تخیلی شده است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
17
482
هاشمی رای اوله
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
حرفت کاملا متین هست
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
انشاالله رای همه رای اولی ها هم رای شون هاشمی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
صنار بده آش به همين خيال باش
آرا مستضعفين از آن احمدي نژاد و مشايي است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پس خدارو شکر که همه حداقل 45تومنه رو میگیرن و مستضعف نیستن که یه وقت مستضعفی پیدا بشه و بیاد به مشایی رعی بده
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هاشمی زلزله ویران کن هر چه وله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
7
283
البته مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. این حربه احمدی نزاد در 84 برای الان تکراری است. پس 84 تکرار نمی شود. لذا باید به فکر حربه دیگری باشند.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
بورکن یکبار که هیچ! 23بار دیگه ام ما ایرانی ها گزیده بشیم باز ظرفیتمون برای گزش بالاست!حالا تا روزهای اخر صبر کنید معنی حرف منو میفهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
13
237
هر جبهه ای هر سازی بخواهد بزند مردم دیگر به ساز آنها نمی رقصند و انتخاب مردم هاشمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
اتفاقا مشکل اینجا است که عده کثیری از مردم دیگر نمی خواهند برقصند و سازش هم مهم نیست چه ساز هاشمی و چه ساز کس دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بانظر دوستی که گفتن شاید اصلا عده ای نخوان برقصن خیلی موافقم. چونکه دیگه رقصمون نمیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یکاری کن رقصمون بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
11
132
فقط هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
مشایی ام کم طرفدار نداره...دم انتخابات که ساندیس گرون شد میفهمی
احسان
|
Germany
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
12
142
همه دوستان و آشنایانم همه یک صدا "زنده باد هاشمی" میگویند

او ایثار کرد
به امید پیروزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
68
138
حضور آقای هاشمی مانند حضور آقای میر حسین موسوی نقش کاتالیزور برای انتخابات را دارد وبا این شرایط می خواهند در انتخابات هیجان ایجاد کرده ومردم را پای صندوق بیاورند ولی مردم هوشیار دیگر گول نخواهند خورد .مطمئن باشید مانند سال 84 رئیس جمهور از قبل انتصاب شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
این را خوب آمدی، ما به هیچ وجه پای صندوقها نمی آییم!
saeid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
دقیقاً فقط می خواهند تنور انتخابات روشن باشد که جلوی دیگر کشورها به دولت رسمیت بدهند.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
منم همین فکر را تقریبا دارم. و قصد نداشتم به هیچ عنوان در انتخابات شرکت کنم.
ولی از اونجاکه آیت الله با وجود تمامی توهین ها و اهانتها در این چند سال به خود و خانواده شان و در این شرایط سنی صرفا به خاطر مردم و نجات کشور آمدند، بر خودم لازم می دانم به تلافی این بزرگواری و فداکاری در انتخابات شرکت کنم و به ایشان رأی دهم تا تودهنی ای به خیلی ها هم باشد.
...
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
شاید...
ولی به پاس لطف آیت الله هاشمی و به احترام ایشان در انتخابات شرکت می کنم
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خواهش میکنم اینجوری القا نکنید اخه با شرکت نکردنتون تو انتخابات چی ثابت میشه غیر از اینکه حق خودتون رو برای انتخاب از دست میدید ایا یادتون رفته که سال 84 به دلیل شرکت نسبتا کمرنگ مردم در دور دوم انتخابات اقای احمدی نژاد رای اورد شرکت نکردن در انتخابات یک اشتباه بزرگ است فرصت را از دست ندهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من بهتون قول می دم کسی که فکرش را نمی کنید رئیس جمهور میشه ، حالا کیه؟ آقای باقری لنکرانی . چرا ؟ چون مصباح پشتش هست مثل سال 84 که احمدی الکی الکی رئیس جمهور شد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یکی از افراد فامیل تمام سال های قبل به قول خودش افتخار می کرد که هیچ وقت انگشتش جوهری نشده امسال هم رای نمی دهد اما من فکر می کنم آنهایی که رای نمی دهند به همان اندازه ی اصولگراها در ایجاد این وضعی که در آن هستیم سهیم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
کاتالیزور برای واکنشی که انجام نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
6
64
انتخابات 3 قطبیه : 1. کاندیدای اصلاح طلبان ( هاشمی ) . 2. کاندیدای دولت ( مشایی ) 3 . کاندیدای اصول گرا ( قالیباف )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مطمئن باش یک قطب با مغناطیس بالا جلیلی خواهد بود . شک نکن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
لطفا افرادی که اظهار نظر میکنند اول کمی مطالعه کنند
سوال : اصلا ما کلا چند قطب در دنیا داریم ؟؟؟؟؟
جواب : دو قطب
نتیجه : پس این سه قطب رو از کجا آوردید ؟؟؟؟
مجید جان دلبندم به این حالت میگن چند ضلعی یکمی ریاضیت رو قوی کن
پاپون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
16
89
درود بر زیباکلام متفکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
نام خانوادگی ایشان به ناحق زیبا کلام شده است. زشت کلام پرادعا بیشتر برازنده ایشان است !!
فارسیانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
1
70
با احترام به نظر جناب دکتر زیباکلام عزیز. جناب زیباکلام خیلی از تحلیل گران مردم و تمایل آنها را در محاسبات و تحلیل خود حساب نمیکنند چون لازمه تحلیل درست (تر) اینست که در میان مردم و با وضع اقتصادی شبیه مردم زندگی کنند . بنظر من این تورم وحشتناک جای هیچ حمایتی از دولت را نمیدهد . این گرانی با هیچ مبلغ یارانه ای قابل ترمیم نیست . از آنگذشته قسمت عمده تورم و گرانی بخاطر عدم نظارت (مناسب) نهادهای مربوطه است و مردم هم دقیقا این را متوجه میشوند . لذا دل خوشی از سیاستهای اقتصادی فعلی ندارند.
در پایان آرزو میکنم که خدا بهترین مصلحت را برای مردم ایران مقدر بفرماید .در قرآن کریم میفرماید "ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیروا بانفسهم" . بنظر آثار تغییر مشهود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اقا شما با سوادی می فهمی تورم یعنی چی. من با جفت چشای خودم دیدم که خیلیا نمی فهمن.فقط چشمشون به همون چندرغازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
عزیزم اشتباه را خود احمدی نژاد کرد! اگر با کمک بهمنی به ارزش پول ملی گند نمی زد و اگر در این یک سال آخر این گرانی بی حد و حصر را ایجاد نمی کرد که تا جیب خود و اطارافیانش را برای شرکت در انتخابات پر کند بله حرف شما درست بود برای خیلی ها این انتخابات علی السویه بود
الان هم مردم توده ی مردم برای مطالبات اقتصادی در این انتخابات شرکت می کنند چیزی که همیشه مشکل کشور ما بوده یعنی برای کسی مهم نیست که بریزند توی خانه و دیش ماهواره پایین بیاورند یا اینترنت را فیلتر کنند یا روزنامه را ببندند و کتاب را از نمایشگاه جمع کنند یا یک عده ی دیگر در زندان بپوسند اما به هر حال به خاطر دزدی های این جماعت اخیر آن چندر غاز کفاف خرج ومخارج خیلی ها نمی دهد و آنها میایند در انتخابات شرکت می کنند و باید از ظرفیت این جماعت درست استفاده کرد
چون این مردم خاطرات مناسبتری از دوران هاشمی دارند خیلی احتمال دارد که علی رغم این که باز هم پخش شبنامه ها توسط دولتی ها شروع شده به هاشمی رای بدهند
کسانی هم که از طبقات روشنفکر طرفدار هاشمی هستند بهتر است به این مسءله توجه داشته باشند که برای مردم ایران آزادی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در درجه ی ان ام اهمیت است و اگر قیمت ها کنترل شود و ارزش پول ملی بالا برود از نظر مردم کافی است متاسفانه
هاشمي طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
13
88
قاليباف اسلحه چي بوده و قباي نيروي انتظامي را به تن داشته و مكر شهرداري چي ها را در مشت دارد و قابل اعتماد و اعتنا نيست.فقط پرسنل شهرداري كه از الان خودشان را در كسوت فرماندار و استاندار و....ميبينندو قند توي دلشون آب ميشه به او راي ميدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اشتباهی منفی دادم
مهدی آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
3
59
مردم میهن عزیزمان ایران زمین استوارنسبت به سالهای پیش آگاه تر و داناتر شدهاند.مسیر روشن و هموار است. ایران پس از این همه نور و شادی است.دولت امید و راستگویان در راه است.
هاشمی خوش آمدی
اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
8
59
من نمی دونم کی به مشایی رأی میده که آقای زیباکلام میفرمایند 5 ، 6 میلیون رأی میاره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
خیلی ها که هنوز خاطرات هاشمی یادشون هست، خیلی ها که می دونن برنامه آینده چجوری باشه، البته اگه کسی یادش بیاد که سردار سازندگی چطور پروژه ها رو افتتاح کرد، و خیلی اتفاق های دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خوب افراد زیادی حاضرند برای یک تراول50 تومنی خودفروشی کنند رای فروشی که سختتر از خود فروشی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
84
15
همین طوری برای خودشون می برن و میدوزن. فلانی 6 میلیون فلانی 10 میلیون. ما که تو شهرستانیم می گم مردم هیچ اقبالی به هاشمی ندارن.
پاسخ ها
نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
فقط شما که تو شهرستان نیستی ما هم تو شهرستانیم اینجا همه با هاشمی رفسنجانی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
منم شهرستانی ام و با نظر این دوست عزیزمون موافقم. متاسفانه اینجاها چهره هاشمی خیلی تخریب شده. ایشون خیلی باید رو رای این قشر کار کنه تا موفقیتش حاصل بشه. وقتی به سطوح پایین جامعه میرسیم تغییر نظرشون خیلی سخت میشه. چون سطح سواد عامه و تعداد روشنفکران کاهش پیدا می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
تو شهر ما و روستاهای اطراف اکثریت قاطع طرفدار هاشمی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اما شهر ما ویران گشته و دیگر کسی بازی بلد نیست
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
9
82
آقای هاشمی امتحانش رو پس داده امیدوارم مردم ما به حافظه تاریخی شون رجوع کنن و فریب امثال جلیلی رو نخورن..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
من هیچ جوری با جلیلی موافق نیستم، اما هر جور به حافظم فشار میارم، چیزی از قبولی هاشمی یادم نمیاد
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
9
74
رای ما سردار سازندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اقا قراره بعد این همه خفت که در دوره محمود کشیدیم کمی زندگی کنیم نیازی به سازندگی نیست فقط اکبر کاری کنه انقدر تنمون نلرزه
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دوست عزیز فکر کنم مشکل ذهنی داری پس /یا اینکه سنت اجازه نمیده که چیزی یادت بیاد از بزرگتزت بپرس عزیزم بهت میگه هاشمی چیکارها برای ایران عزیز کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
60
16
همیشه عکس تحلیل زیباکلام اتفاق می افتد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
مثلا وقتی گفت هاشمی میاد عکسش اتفاق افتاد؟
دور باطل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
چشم بسته غیب گفتن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مثل همون تحلیلی که گفت هاشمی دقیقه نود ثبت نام می کند
ton
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
9
62
فقط هاشمی.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
6
52
اعتبار بین المللی، اعتبار در کشورهای اسلامی، اعتبار در بین ایرانیان داخل و خارج از کشور حتی مخالفین، دور اندیشی، اقتصاد دانی، سیاستمداری، عمل گرایی، اجتهاد و ... تنها بخش هایی از توانایی های آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
45
11
این دور اندیشی و سیاستمداری چرا در دوره ریاست جمهوری قبلی هاشمی نبود نکنه جدیدا کسب کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
آره، بعضیا یادشون رفته، فکر میکنن هاشمی قدیس هست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
ما هم که طرفداری میکنیم یادمون از دوره قبل هاشمی نرفته است ولی شما ببینید اون موقع با اون حجم سنگین کارهای مانده برزمین تعداد زیادی مجروح جنگ و خانواده های شهدا و..... هرکس بود والله بهتر از هاشمی نبودش نمیگیم هاشمی نمره اش 100 است ولی کمی انصاف داشته باشید هاشمی پیش خارجی گردن کج میکرد وام میگرفت تا کار سازندگی لنگ نمونه البته زیاد به ازادی بیان برای ملت پایبند نبود ولی در دولت همین هاشمی مجله گل اقائی بود که از صدر تا ذیل دولت هاشمی را نقد میکرد انهم با کاریکاتور
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
6
44
باید از احمدی نژاد 2 ترسید
معرفی میکنم سعید جلیلی
کاندیدای سپاه و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر من مشایی از همه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
عزیزم کاندیدای سپاه قالیبافه و می بینید که رای هم میاره!!!!
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
قدیس نیست اما از این عزرائیل که بهتره.امسال این عزائیل ها الان تو انتخابات زیاده فقط کافیه برین و یه سر به زندگی نامشون بزنید.مثلا کهریزک را کی افتتاح کرد؟کی نامه تهدید امیز در کوی دانشگاه برای خاتمی زد؟دوستان عزیز برین و اینارو در بیارین ببینین چی بود الکی هم جبهه مخالف هاشمی نگیرین الان این بهترین گزینه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خوب اگه بخوان تقلب کنن ممکنه قالیباف رو اعلام کنن ولی مطمئن باشید رأی اول برای هاشمیه
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
5
24
چنان تبلیغاتی روی جلیلی براه بیفتد و بیندازند که آن سرش ناپیدا ناپیدا ناپیدا....
(جلیلی = احمدینژاد 48) میخوان اونو رییس کنند کی گفتم، دیگه بقیه همه جز هاشمی خودشونو خسته میکنند البته اگر از تجارب قبلی به نحو احسن استفاده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
این نظر دوستمون به نظرم بسیار مهمه و اصلاحا و کارگزاران باید بهش توجه کنند! امیدوارم ماجرای ۸۴ دیگر تکرار نشود! دست کم امیدوارم مردم آنقدر فکر کنند که اگر آقای جلیلی رئیس جمهور شود (با همه احترام برای ایشان) چه سابقه ای در مسائل اقتصادی دارند و چگونه قرار است از کشور را از بحران کنونی خارج کنند چرا که ایشان به جز سمت ریاست شورای عالی امنیت ملی هیچ فعالیت سیاسی دیگری نداشته اند و به هیچ روی سابقه مدیریت کلان ندارند که نیاز اساسی کنونی کشور برای برون رفت از بحران است!
با امید به پیروزی آیت الله هاشمی!
از مدرسه علمیه مروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
3
38
هاشمی ضربه فنی میکنه
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
البته شب با فانوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هاشمی پیر مرد نازنین عرصه خردورزی است سیاستمداری او برهمه روشن است خدایش نگاهبانش باشد و دشمنش عاقل گردد ان شا الله
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
40
من هم شهرستانی عشایر و روستائی ام البته بزرگواران امدن صحبت کردن گفتند عشایر غیور ودلاور هستند ما هم پشت سر شان البته در بین خودمان گفتیم زمان انتخابات ما عشایر چقدر خوبیم اما بعد از انتخابات کسی خبری از ما نمی گیرد .خلاصه سرتان را درد نیاورم ما مردم به سردار سازندگی رای می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
لاقل زمان انتخابات شما را تحویل میگیرند
ava
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
سرت سبز و دلت خوش باد جاوید
mehr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
26
انکه پیروز است...
هاشمی،،،مرد میدان های دیروزاست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
26
این نظر دکتر زیبا کلام دقیق و درست است که جبهه اصول گرا احمدی نژادی ها و تمام اونهایی که سنگ ولایت را به سینه می زنند در مقابل هاشمی جبهه واحدی هستند. بنابر این جلیلی، ولابتی، قالیباف یا هر کس دیکری اکر از طرف آنها کاندید شود و رویش توافق کنند هیچ فرقی با هم ندارند. هر کسی غیر از هاشمی بیاید سپاه بر او سوار بوده و توسن قدرت را برای همیشه در قبضه خود در آورده و به اسم دفاع مقدس و شهدا بر همه مسائل کشور دست درازی خواهد کرد همانگونه که الان بسیاری از مشکلات کشور از همین ناحیه است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
33
0
یا ایمصاحبه جعلی است یا زیبا کلام دچار فرموشی شدند
خدایا شکر که دشمنان اسلام وانقلاب روبه روزماهیتشانروشن می شود
البته این طیف آدمها ازشروع انقلاب امام دلخوش به حوادث بودند که مکرخدا بالاترین است
انشا الله شیعه در مقابل دجال زمان اعم فری ماسونها یهودیان شیطان پرستان وعوامل خود باخته داخلی پیروز است
یا حسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
امیر عزیز از خدا بترسیم و اینقدر خودمان را همه چیز دان ندونیم و نظرات سیاسی خودمون رو به خدا و پیغمبر نسبت ندهیم باور کنید این رفتارها مردم را از دین خدا منزجر می کند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
32
0
یا ایمصاحبه جعلی است یا زیبا کلام دچار فرموشی شدند
خدایا شکر که دشمنان اسلام وانقلاب روبه روزماهیتشانروشن می شود
البته این طیف آدمها ازشروع انقلاب امام دلخوش به حوادث بودند که مکرخدا بالاترین است
انشا الله شیعه در مقابل دجال زمان اعم فری ماسونها یهودیان شیطان پرستان وعوامل خود باخته داخلی پیروز است
یا حسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
این رفیقمون چی میگه !!!
بنده خدا حالش خوش نیس
هاشمی
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
25
اگر کسی به آینده فکر بکنه و دنبال ارزشهاش باشه هیچ گزینه ای به جز هاشمی وجود نداره.بقیه آقایون چقدر میتونن به درد مردم بخورند ...اصولگرایان هدفشون چی است...
بابا شمل
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
20
راي ما فقط هاشمي بقيه طرز فكرشان تيپشان قيافشان به حرفها نميخوره به باباشمل اعتمادكنيد
هموطنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
17
هنوز تا لحظه آخر تصمیمم برای رای دادن معلوم نیست .اما یک چیزی که مسلم است اینست که با رای ندادن ما مردم کشور دودستی به جناح تندرو تحویل میشود وسالهای بعدی هم درکشورسختی و وخامت و حتی جنگ خواهیم داشت!
تنها نگرانی من اینست که اگر رای بدم ، رای من دزدیده نمیشه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
15
یکی به من بگه دشمنای هاشمی الان دارن چه نقشه هایی می کشند؟
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یداله فوق ایدیهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دشمنان هاشمی چون از خودشان چیزی ندارند در این فکر هستنددوباره دست در جیب هاشمی بکنند وبگویند هاشمی عجب چیزی داردمردم
وحید از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
14
من یه اهل سنت هستم
یکی یگه پس ما چی؟
22میلیون رای بدون هیچ چشم داشتی
کی با مایه؟
با تشکر
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شما باید رای بدی چون قدرت دست ..... هاست!
افشین
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
27
با سلام به نظر من مردم ایران هیچ وقت به یک نظامی رای نخواهند داد مخصوصآ بعداز واقایع 88 و آن خشونت بی حد وحصری که پاسداران و امثال آقای قالیباف و محسن رضایی با بچه های بی گناه آنها کردند در خیابان ودر زندانها (کهریزک)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
واقعا مگه فراموش کردید چی بر سرمون آوردن؟؟؟
یعنی باز هم حاضرید ملعبه دست اینا بشید؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
برادر عیز پاسداران بدنیستند اینها بودند که از مملکت وناموس من وتودفاع کردند که امروز این قدر راحت حرف می زنیم مشکل آن است که توصیه های امام راحل راگوش نکردیم امام راحل ورودکلیه نظامیان را به عرصه سیاسی ممنوع کردند چون فساد آوراست وامروز شاهد آن هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
به گفته محسن رضایی در مناظرات تلوزیونی 88 سپاه از همان اول در سیاست دخالت می کرد مثلا در عزل و نصب فرمانداران در زمان دولت موقت و ...
التقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
9
رای ما فقط اوسا اسدی مدافع افسانه ای فوتبال که در بازی با زاپن گلی به عابدزاده زد که هنوزم که هنوزه هیچ کسی نتوانسته تکرارش کند زنده باد استاد اسدی بعدش گل محمدی هم خیلی سولاخ بود تو دفاع
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یخ کنی!!
moj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
20
رای به نظامیان یعنی دادن جواز حضور بیشتر آنها در سیاست و فرهنگ و اقتصاد و ورزش و از بین رفتن عقل گرایی و ایجاد تحجر و رکود در تمام سطوح فکری جامعه به خواب رفته ما.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
نمیشه کسی که در ارگانی نظامی مدتی خدمت کرده باشد او را متحجر مخالف عقلانیت و... به حساب آورد چون چنین پست هایی هم چنین معیار هایی رو می طلبد لذا جنابعالی توان تشخیص ویژگی های افراد را نداری.این افراد لیاقت های خود را در تمام عرصه ها به اثبات رسانده اند و جای کمویرن گمانه زنی ها باقی نمی ماند.
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
5
به نظر من جلیلی شانس زیادی نداره. ازطرفی رئیس جمهور مطمئنه مشایی تایید صلاحیت میده وگرنه چرا این قدر خودشو کوچیک میکنه تا براش تبلیغ کنه ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
7
ای آقا هنوز نه به داره نه به بار صبر کن صلاحیت افراد مشخص بشه بعد نظر بده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
24
وحید جان اقای هاشمی با اهل سنت هست
شک نکن
بهش رای بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
21
فقط هاشمی رفسنجانی
حداقل تجربه ریاست رو داره و شاید گندی که دولت فعلی به مملکت زد رو بتونه پاک کنه.هرکسی که تازه وارد کار بشه فقط 4 سال طول میکشه ببینه محمود تو این 8 سال با ایران چه کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
17
یا به خودم رای میدم یا به یه هاشمی دیگه ولاغیر
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
9
ghasdi baraye ray dadan nadashtam ba amadane hashmi hatman ray midaham
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
16
درودبرخاتمی وهاشمی.بدون شک آنانی که بخواهنداینبارهم به اصولگرایان ودولتیان رای دهندیاکیسه شان به شدت وابسته به این دوجناح ست یادرطول این هشت سال اسف باری که گذشت کاملابدون وجودهیچگونه مشکلی دروفورنازونعمت بوده اندیابه شدت نسبت به طرفداری ازاین دوجناح متعصبندویاافرادی ساده لوح وخالی ازعلم وبینش سیاسی وفریبخورده45000تومان یارانه ایندوگرنه هرایرانی عاقل وبالغی خوب میداندکه درطول این هشت سال گذشته چه برسراین مملکت واین مردم گذشت.اینجانب به نمایندگی ازطرف قوم چندمیلیونی بلوچ وازدیارسیستان وبلوچستان حمایت همه جانبه خودراازجبهه اصلاحات وآقای هاشمی اعلام میداریم.
باریک بین
|
Germany
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
17
دوستان توجه کنند که در حال حاضر مثل دوره های قبلی نیست که رای دادن یا ندادن یا به هر کسی رای دادن، چندان تفاوتی برای ما مردم نداشته باشد . این را حداقل در انتخابات سال 88 با گوشت و پوست و استخوانمان متوجه شده ایم. این دوره ایران روی لبه ی پرتگاه هولناکی قرار گرفته که اگر در آن سقوط کند بعد از آن باید غبطه و حسرت حتی این روزهای عراق و افغانستان را خورد. شما را به خدا لااقل برای ایران بزرگمان این دفعه را انتخابی در خور انجام دهیم و سکان این کشتی بلازده را به آدمی آزموده و امتحان پس داده بدهیم .
باور کنید در حال حاضر این شخص کسی نیست جز هاشمی رفسنجانی...
باریک بین
|
Germany
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
14
دوستان توجه کنند که در حال حاضر مثل دوره های قبلی نیست که رای دادن یا ندادن یا به هر کسی رای دادن، چندان تفاوتی برای ما مردم نداشته باشد . این را حداقل در انتخابات سال 88 با گوشت و پوست و استخوانمان متوجه شده ایم. این دوره ایران روی لبه ی پرتگاه هولناکی قرار گرفته که اگر در آن سقوط کند بعد از آن باید غبطه و حسرت حتی این روزهای عراق و افغانستان را خورد. شما را به خدا لااقل برای ایران بزرگمان این دفعه را انتخابی در خور انجام دهیم و سکان این کشتی بلازده را به آدمی آزموده و امتحان پس داده بدهیم .
باور کنید در حال حاضر این شخص کسی نیست جز هاشمی رفسنجانی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
18
هاشمي تا پا د راين عرصه نهاد
زلزله در جبهه دونان فتاد
هست نهضت زنده تا هم هاشمي
زنده باشد در شگفت عالمي
راي ملت هاشمي باشد عزيز
اشک تمساح گو بريز و گو بريز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بس کنید! اینقدر آب تو آسیاب این جماعت پر از دروغ و تزویر نریزید!
این فقط یه بازی سیاسیه ماها هم صرفا وسیله ایم، همین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
16
هاشمي تا پا د راين عرصه نهاد
زلزله در جبهه دونان فتاد
هست نهضت زنده تا هم هاشمي
زنده باشد در شگفت عالمي
راي ملت هاشمي باشد عزيز
اشک تمساح گو بريز و گو بريز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
3
من مي گم شايد بهتر باشه اصولگراها دست از دشمني با دولت بردارند و بيان پشت سر مشايي ...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
0
اقا اصلا به خودت رأی بده ولی پای صندوق رأی بیا ،آمریکا و اسرائیل وانگلیس چشاشونو یکی کردن که انشالا کوربشه دارن نگامون میکنن‏(‏مرگ برضدولایت فقیه‏)‏ 
غفار شیر کوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
14
هرکسی که به این انقلاب خیانت کرده از ترس هاشمی دنبال سوراخ موش هستند.زنده باد هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
6
0
رای سفید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
8
1
اکثریت مردم ایران اسلامی فهیم هستند،قابل توجه خیلی ها.

زنده باد جبهه ی پایداری.
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
7
3
به کسی که آمریکا وغرب ازاو حمایت میکند رای نخواهیم داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
7
0
به نظرشما یه کم سنشون زیادنیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
8
زنده باد هاشمی
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
9
درشرايط فعلي بهترين گزينه براي اداره كشور هاشمي رفسنجاني است والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
7
با آمدن جلیلی کشور به کره شمالی دوم تبدیل میشه. باید نظر دنیا نسبت به جنگ طلب بودن ایران عوض بشه. اون هم با آمدن هاشمی رفسنجانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
8
هاشمي ناجي ملت است هميشه هم بوده است
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
3
0
آقای به اصطلاح تحلیلگر شما که گفتی هاشمی نمیاد.!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اتفاقا تنها کسی که اطمینان داشت هاشمی میاد دکتر زیبا کلام بودن.
عمو ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
6
اگر آنسری از هموطنان که به دلیل دلخوری نمیخواستند رای بدهند همه باهم تصمیمشان را عوض کنند قدم پیش بگذارند مرحله اول 33 میلیون رای آقای هاشمی کار را تمام میکند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
1
توکزمحنت دیگران در غمی---بنه رای خوش برهاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
2
1
سلام

من از تهران هستم به هیچ عنوان به کسی غیر هاشمی رای ندید و اگر اینکار رو انجام ندید پشیمانی شدیدی براتون داره ... رای ندادن هم اشتباهه چون باعث میشه کسایی که از وضع موجود دلخورن فقط باعث پر شدن سبد رای دولتی ها یا اصولگراها خواهند شد و والسلام
غ ازبیرجند
|
Germany
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
2
2
یادتان نرود تورم زمان هاشمی بیشتر از زمان احمدی نژاد بود ولایتی همراه ولایت خوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
2
بهترین گزینه هاشمی است ولی مشائی را دست کم نگیرید.احمدی نژاد در بین اقشار کم سواد و کم درآمد نفوذ دارد بنابراین باید فعال بود تا اینجور افراد بی تدبیر سرکار نیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
2
0
به قول سروش:
نه صادق است ونه کلامش زیباست
نانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
2
و همچنین زلزله در اردوگاه صداوسیما. دیشب میگفتن رسانه های غربی خوشحالند از کاندیداتوری هاشمی. همین یه تبلیغ منفیه واسه ایشون. البته از نظر صداسیما.
ناشتاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
1
0
تورا خدا اینقدر بفکر حزب دارو دسته نباشبدبفکر منافع ملی باشید که در ایران نایاب است میگوبنداحمدی نزاد کاری نکرد ببینید چقدر بانک وفرضالحسنه درست کرد وجیب سپاه واطرافیانش را پر کرد
الی
|
Germany
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
1
0
عزیزان فرقی نمیکنه اکبر آقا باشن یا مشایی خان فقط ایران اسلامی به دست نااهلان نباشه
همت کنین
به امید ایران اسلامی با صلابت
شاد باشین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین