کد خبر: ۱۹۴۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

رتبه ششم ایران در وقوع حوادث طبیعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایرنا نوشت:

کارشناس مسئول کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیر مترقبه وزارت بهداشت، با اعلام اینکه ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی رتبه ششم دنیا را دارد، اظهارداشت: 90 درصد جمعیت کشورمان در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله و سیل قرار دارند.دکتر رضا محمدی با بیان این مطلب که ایران کشوری بلاخیز و یکی از مستعدترین کشورهای جهان در وقوع حوادث و بلایای طبیعی است، گفت: 31 مورد از 40 مورد حوادث طبیعی شناخته شده در دنیا، در ایران اتفاق می افتد.

وی از ایران به عنوان یکی از 10 کشور بلاخیز دنیا نام برد و افزود: 90 درصد جمعیت کشورمان در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله و سیل قرار دارند.

محمدی ادامه داد: ایران در آسیا چهارمین کشور و در دنیا مقام ششم را از نظر وقوع حوادث طبیعی دارد و آسیب‌ پذیری کشورمان در برابر زلزله 1000 برابر آمریکا و ژاپن است.

کارشناس مسئول کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت افزود: به منظور تدوین دستورالعملهای هماهنگی، پشتیبانی، پیگیری عملیات اجرایی کارگروه و ایجاد زیر کارگروههای تخصصی وابسته ، دبیرخانه کارگروه در وزارت بهداشت تشکیل می شود.

وی گفت: از طریق خطر زدایی و پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازتوانی (چرخه مدیریت بحران) در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی، امکان ارایه و پایداری خدمات نظام سلامت اعم از مراقبتهای بهداشتی و درمانی در سطح مطلوب و ممکن و با همکاری سازمانهای داخلی و بین‌المللی عضو و همکار و مشارکت عموم مردم فراهم می‌آید.

محمدی اظهارداشت: یکی از اهداف کلی این کارگروه آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایاست که با ارائه‌ الگویی جامع و واحد برای برنامه‌ریزی پاسخ به حوادث و بلایا در تمامی بیمارستانها و مراکز بهداشتی - درمانی کشور به منظور کاهش مرگ‌ و میر و صدمات جسمی و روانی حاصل از حوادث و بلایا در بیمارستانها یا منطقه‌ جغرافیایی مرتبط با بیمارستانها است.

وی با اعلام اینکه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه شامل 4 مرحله اصلی کاهش اثرات، آمادگی، پاسخ و توانبخشی و بازتوانی است، ادامه داد: تامین مراقبت با کیفیت مناسب برای بیماران بستری و مصدومین در زمان وقوع حوادث از دیگر اهداف این برنامه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
6
ظاهرا در همه بلایا و نکبتها در رتبه های اولیم، فساد اداری، بی کاری، کاهش ارزش پول ملی، مصرف مواد مخدر، بلایای طبیعی و ...!
حسین
|
Netherlands
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
1
راستی علت بلاهای آسمانی خوب بودن مردم ایرانه یا بد بودن؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین