کد خبر: ۱۹۴۶۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

گزیده اخبار اتخاباتی 25 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به دكتر روحاني

روحانی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان:

ام‌‌الامراض اقتصاد کشور، دولتی بودن است
دکتر حسن روحانی در ابتدای سفر به زنجان در بهشت معصومه (س) و گلزار شهدای این شهر حضور یافت و بر سر مزار شهیدان علی‌اکبر و علی‌اصغر نقدی و سایر شهدای دوران دفاع مقدس قرائت فاتحه کرد. وی سپس به جمع امام جمعه زنجان شیخ‌علی خاتمی و علمای زنجان رفت. امام جمعه زنجان ضمن خیر مقدم به دکتر روحانی و هئیت همراه گفت باید همه تلاش کنیم تا در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی را خلق کنیم.  دکتر روحانی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) و رحلت آیت ا... زین‌الدین حسینی زنجانی به اهمیت موضوع انتخابات و ضرورت شرکت فعال مردم اشاره کرد و گفت این انتخابات برای مردم ایران و منطقه دارای آثار فوق‌العاده است و برای حضور شکوهمند مردم باید همه تلاش کنیم. دکتر روحانی در ادامه در نشست هم‌اندیشی با صنعت‌گران و فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شرکت کرد.  

روحانی با اشاره به اینکه با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 نور امیدی در دل مردم بوجود آمد، افزود: مقام معظم رهبری آن زمان فرمودند سیاست‌های کلی اصل 44 یک انقلاب اقتصادی است.

باید به مردم و بخش خصوصی اعتماد کنیم و زمینه را برای فعالیت و رشد آنها محیا نماییم. از مالکیت مهم‌تر مدیریت است و متأسفانه در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که تصدی‌گری از حالت دولتی به شبه‌دولتی تبدیل شده است.  وی با بیان اینکه دنیای اقتصاد بدون رقابت آزاد و سالم پیشرفت نمی‌کند، گفت: باید انحصارها را از بین ببریم. یکی از عوامل گرانی همین عدم رقابت آزاد و فعال است. افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی از دلایل دیگر تورم است. اقتصاد اسلامی، اقتصاد آزاد و عادلانه است. اقتصاد دولتی صرفاً برای شرایط ویژه و اضطرار است. بخش خصوص برای سرمایه‌گذاری امنیت و سود عادلانه می‌خواهد. اگر موانع را برداریم و پایه‌ها را تقویت کنیم بخش خصوصی استقبال می‌کند. دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد. 

وی با انتقاد از شیوه سفرهای استانی دولت گفت: ای کاش یکی از این سفرهای استانی به گمرکات کشور انجام می‌شد و موانع ترخیص کالاهای وارداتی از بین می‌رفت و گمرک به یک انبار بزرگ تبدیل نمی‌شد. ای کاش یکی از سفرهای استانی هم به پارسه جنوبی می‌بود که امروز شاهدیم قطر دو برابر سهم ایران از منابع گاز و نفت بهره‌برداری می‌کند. نباید افتتاح و شروع بهره‌برداری از پروژها به خاطر سفر استانی ماه‌ها در انتظار بماند و مردم مجبور باشند چند ماه صبر کنند تا سفر استانی انجام شود و پروژه به بهره‌برداری برسد.
 
 اخبار انتخابات:

هاشمی رفسنجانی در دومین بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرد:

بر سلامت کامل هزینه‌های انتخاباتی تاکید دارم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدور دومین بیانیه انتخاباتی خود، بر لزوم پرهیز از تخریب رقبا و احترام به همه سلایق تاکید کرد و گفت: توهین و تهمت را حرکتی ضدانسانی، غیراسلامی و به دور از فرهنگ و تمدن ایران و مغایر با باورهای دینی و اخلاقی و اندیشه‌های اعتدال علوی می‌دانم.این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "تأکید بر سلامت کامل هزینه‌های انتخاباتی دارم" بر ضرورت پرهیز از اسراف در هزینه‌های تبلیغاتی تاکید کرد و افزود: مبادا در راستای کارهای تبلیغاتی، با راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی نامناسب با مقررات و شرع و با ایجاد آلودگی‌های صوتی و تصویری مغایر با شئونات اسلامی، مزاحمتی برای آسایش و آرامش مردم ایجاد نماییم و اگر غیر از این باشد، مطمئناً از ما نیست.

-متکی: دولت‌های هاشمی و خاتمی هم کاندیدا داشتند
-باقری لنکرانی:برخورد با فساد را اصل می‌دانیم

-امید سلطانیه به پیشرفت در مذاکرت با آژانس

-عارف: مردم فردی را انتخاب کنند که قرابت نزدیک‌تری با گفتمان اصلاح‌طلبی دارد

-حداد عادل: همه کسانیکه پشت "موسوی" بودند امروز پشت "هاشمی‌"‌اند

-واعظ زاده: نباید بین رهبر و رییس‌جمهور زاویه‌ای باشد/آینده رالابی‌های قدرت و ثروت نمی‌سازد

-سبحانی :منطق حکم می‌کند که هر کشوری با هویت خودش شناخته شود

-مصباح یزدی: حضور نداشتن در انتخابات خیانت به اسلام است

-اکبر اعلمی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله مصباح‌یزدی رییس مرکز آموزشی پژوهشی قم نامه نوشت.

-احمدزاده‌کرمانی: برخی کاندیداها در دهه‌های آخر عمر خود هوس دولت‌سازی کرده‌ا‌ند

-بوالحسن نواب: جامعه به هاشمی نظر مثبت دارد/ احمدی نژاد امروز خودش قربانی تندروی است
 
-مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور اظهار نظر غیر واقع مبنی بر «تماس تلفنی احمدی نژاد با خاتمی و هاشمی» برای تعویق انتخابات را قویا تکذیب کرد.

-زاکانی: سال ۷۱ بودجه‌ خرید باتوم و سپر تصویب شد چون می گفتند باید هزاران کشته بدهیم  
-حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه ای تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای به وحدت رسیدن
اصولگرایان انجام خواهیم داد و گزینه نهایی اصولگرایان را تبلیغ خواهیم کرد.

-شریعتمداری: هاشمی گفت فعلاً کسی به نفعم انصراف ندهد

-حدادعادل: نگفته ایم به نفع جلیلی کنار می رویم

-پورمحمدی:برخی به دنبال آن هستند بگویند در انتخابات تقلب و تخلف می‌شود/ آقای ابوترابی فرد از طریق تفاهم و گذشت انتخاب شد

-انصراف قطعی ۶ کاندیدای ریاست‌جمهور/ خلیلیان هم ‌انصراف داده است

-صالحی: وزارت خارجه درباره انتخابات اظهارنظر نمی‌کند

-ولایتی: هر روز به تشکیل دولت اصولگرا امیدوارتر می‌شویم

-شجونی:مشایی می‌خواهد انقلاب را به دست آمریکا بدهد

-کامران دانشجو: کاندیداتوری مشایی مدنظر دولت نیست

سرلشکر صفوی: قانون اساسی مدیریت راهبردی مقابله با دشمنان را به رهبرانقلاب واگذار کرده است

-سفرهای ناطق برای تبلیغات هاشمی تکذیب شد

محسن رضایی: چرا به نفع هاشمی کنار بروم؟ /تنها پیروز انتخابات ۸۸ من بودم/ نگران شکل‌گیری منازعه جدید هستم

-مظاهری: امکان ندارد به نفع هاشمی رفسنجانی کنار بروم

-متکی: خاتمی و هاشمی هم در پایان دولتشان کاندیدای انتخاباتی داشتند، اما کاندیداهای آنها رای نیاورد/ تابع اجماع اصولگرایان هستم

-سحاق جهانگیری رسماً رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی شد

-سلیمی‌نمین: ظاهرا خیلی وقت است که رییس جمهور مرخصی گرفتهاند / تصور نمی‌کنم اصولگرایان لااقل در دور اول انتخابات پشت هاشمی قرار گیرند

 
اخبار داخلی 

آیت الله یزدی:
رهبری تنها هستند و دوستان نزدیکشان شمشیر را از رو بستند
عضو فقهاي شورای نگهبان قانون اساسي، با بیان اینکه باید برای حفظ نظام اسلامی دعا کرد، گفت: امروز رهبری تنها هستند و دوستان نزدیکشان شمشیر را از رو بستند.وي در ادامه عنوان کرد: اکثر پست‌ها و سمت‌ها انسان را دچار پشیمانی می‌کنند به عنوان مثال همین الان ما در شورای نگهبان مصیبت بزرگی داریم و بین خدا و دنیا گیر افتاده‌ایم و باید مراقب باشیم تا در سن 80 سالگی خدا و آخرتمان را به دنیا نفروشیم.عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه اعتکاف گذشته از رنگ و بوی فردی، امروز حالت اجتماعی به خود گرفته است افزود: معتکفین باید در روزها اعتکاف به نظام و رهبری دعا کنند.
 
سعید قاسمی:مجلس برای ریاست جمهوری خطوط قرمز مشخص کند
سردار سعید قاسمی، شب گذشته 23 اردیبهشت ماه در مراسم مدافعان حرم با بیان اینکه مجلس باید برای ریاست جمهوری خطوط قرمز مشخص کند، گفت: حرف و حدیثهای تند یا کند در خصوص مواضع کلیدی و استراتژی نظام جمهوری اسلامی در حد و قواره فرمانده کل قواست.
 
-لاریجانی: مسلمانان خاورمیانه آزاد را ایجاد خواهند کرد
 
اخبار خارجی 

امیر عبدالهیان معاون وزیر خارجه کشورمان درباره اظهارات اوباما درباره تایید حضور گروه‌های مرتبط با القاعده در سوریه و این که آمریکا و انگلیس برای رسیدن به سوریه بدون بشار اسد تلاش می‌کنند گفت: اوباما نمی‌تواند به جای مردم فهیم سوریه برای آینده این کشور تصمیم بگیرد.

-وزیر خارجه کشورمان نسبت به ایجاد خلاء سیاسی در سوریه یا تجزیه این کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد که اگر چنین اتفاقی بیفتند تبعات منفی آن دامن سراسر منطقه را خواهد گرفت.
- عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات اخیر مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی درباره‌ برنامه‌ هسته‌یی کشورمان و اینکه فشارهای بیشتری به ایران مطرح شود را دلسرد کننده خواند.
 
¬-سرویس‌های امنیتی روسیه از دستگیری یکی از دیپلمات‌های آمریکا در این کشور به اتهام جاسوسی در حین ارتکاب جرم خبر دادند.
-دو تن از وزیران کابینه پاکستان از واگذاری قدرت به دولت منتخب در دوم ژوئن (12 خرداد ماه) خبر دادند.
-در پی آنکه دادستانی کل عراق با توجه به "خالی بودن" منصب ریاست جمهوری و بیماری جلال طالبانی خواهان انتخاب رئیس‌جمهور جدید برای کشور شد، کمیسیون حقوقی در پارلمان عراق با درخواست دادستانی کل مخالفت کرد.
-آسوشیتدپرس اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا به طور پنهانی دو ماه مکالمات تلفنی انجام شده در این خبرگزاری را شنود کرده و فهرست تماس‌های تلفنی این خبرگزاری را به دست آورده است.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
امید
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
2
63
اقای حداد دیگه حرف از فتنه اینا نزن الان که .. معلوم شد فتنه گر اصلی خودتانید و اقای موسوی همه این انحرافات را پیش بینی کرده بود!! به شما پیشنهاد میکنم اگه نمیتونید عادل باشی لااقل فامیلی عوض کن
سرباز انقلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
30
اگه كارخانه لاستيك دنا(بريجستون) رو با چندر غاز اونم اقساطى به من ميدادند، منم الآن با اومدن هاشمى خواب از چشام ميپريد!
بعدش هاشمى دوست واقعى رهبر رو دشمن از رو شمشير بسته معرفى ميكردم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
24
حداد تازه از خواب بیدار شده مگه شک داری موسوس هم رای بالاتری نسبت به احمدی داشت هاشمی از اونم بیشتر داره اگه بزارن از صندوق واقعیت بیرون بیاد
عاطفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
2
22
ایشالله به کوری چششششششششم همه بدخواهان هاشمی رییس جمهوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
5
7
انقلاب با هاشمی و رهبری زنده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین