کد خبر: ۱۹۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

«اردوغان» عقب‌نشینی کرد

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دیروز جمعه برای آرام کردن تظاهرات‌کنندگانی که هشت روز تمام برای برکناری او به خیابان‌های استانبول، آنکارا، ازمیر و ...آمده بودند، ادبیات تند خود علیه معترضان را تلطیف کرد و از مواضع خود عقب نشست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر ترکیه عصر دیروز سرانجام از مواضع تند خود علیه تظاهرات‌کنندگان عقب نشست و اعلام کرد حاضر است جان خود را فدای دموکراسی خواهان کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دیروز جمعه برای آرام کردن تظاهرات‌کنندگانی که هشت روز تمام برای برکناری او به خیابان‌های استانبول، آنکارا، ازمیر و ...آمده بودند، ادبیات تند خود علیه معترضان را تلطیف کرد و از مواضع خود عقب نشست.
 
این موضع‌گیری اردوغان در پی تظاهرات گسترده مخالفان و پس از انتقاد مجدد اتحادیه اروپا از سرکوب معترضان در ترکیه صورت گرفت.
 
نخست‌وزیر ترکیه عصر دیروز، پس از 8 روز اعتراض در این کشور، برای شنیدن مطالبات دموکراتیک معترضان اعلام آمادگی کرد و گفت: ما مخالف خشونت و بربریت و هرگونه اقدام تهدید‌کننده  علیه دیگران به اسم آزادی هستند. اما با سعه صدر از کسانی که می‌خواهند مطالبات دموکراتیک خود را اراده کنند، استقبال می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: من آماده‌ام تا جان خود را فدای کسانی کنم که با مطالبه‌‌ای دموکراتیک وارد میدان‌های اعتراض شده‌اند اما برخی گروه‌ها و سازمان‌های مغرض هستند که تلاش کرده و می‌کنند تا از تظاهرات‌های میدان تقسیم به نفع اهداف و منافع مشکوک خود بهره‌برداری کنند و من دلایل و مدارکی دارم که این مسئله را اثبات می‌کند.
 
نخست وزیر ترکیه این اظهارات را طی کنفرانسی که ریاست اتحادیه اروپا با همکاری آنکارا تحت عنوان «آینده مشترک میان اتحادیه اروپا و ترکیه در قبال چالش‌های جهانی» برگزار کرده بود، عنوان کرد و گفت: حزب عدالت و توسعه از همان زمانی که در سال 2001 به حکومت دست یافت، با طیف‌های مختلف جامعه با تمام سازوکارها و مناسبات در تمام سطوح و بدون هیچ‌گونه انقطاعی ارتباط گرفت و به مطالبات آنها گوش می‌داد تا به آنها پاسخ دهد.
 
به گزارش فارس،وی در ادامه گفت: نمایندگان این معترضان، زمانی که من طرح توسعه میدان «تقسیم» را اندکی پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی 2011، به پارلمان ارائه کردم و تمام جزئیات مربوط به آن را توضیح دادم، کجا بودند؟ چرا این افراد تا به امروز منتظر ماندند تا علیه این پروژه اعتراض کنند؟ آنها در اعتراض‌هایشان صادق نیستند. بلکه می‌خواهند از اعتراض‌های کنونی برای تحقق منافعشان استفاده کنند و به قدرت و حکومت دست یابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین