کد خبر: ۱۹۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

حریق در مجتمع‌مسکونی در غرب پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع‌مسکونی 15 واحدی در غرب پایتخت خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: وقوع یک مورد حریق در ساعت 22:8 جمعه شب در بلوار فردوس شرقی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی افزود: به دنبال اطلاع از وقوع این حادثه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 80 و 98 را به همراه گروه نجات 8 و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه که یک ساختمان پنج طبقه 15 واحدی بود، اعزام کرد.

ملکی افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که در طبقه منفی 2 این ساختمان یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 کاملا شعله‌ور شده و دود غلیظ ناشی از آن به طبقات فوقانی نیز سرایت کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات اطفای حریق و نجات افراد محبوس در حادثه را به طور همزمان آغاز کرده‌اند، به ایسنا گفت: گروهی از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات فوقانی، هشت تن شامل یک مرد، دو کودک هشت ماهه و پنج ساله، یک پیرزن 80 ساله و چهار زن را از میان دود غلیظ خارج کرده و به فضای باز منتقل کردند.

وی درباره عملیات اطفای حریق در طبقه منفی 2 این ساختمان نیز اظهار کرد: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات موجود خودروی آتش‌گرفته‌ را خاموش کرده و از سرایت شعل‌های آتش به دو خودروی مجاور و همچنین حدود 10 باب انباری که در پارکینگ قرار داشت، جلوگیری کردند.

به گفته ملکی، در جریان این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز دچار مصدومیت سطحی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از اطفای حریق‌ و نجات ساکنان محبوس در میان دود، اقدام به عملیات تخلیه دود از راهروها و طبقات ساختمان کرده و در ساعت 23:46 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات اعلام و اطفای حریق در ساختمان‌ها و به ویژه مجتمع‌های مسکونی، گفت: در ساختمان‌هایی که واحدهای مسکونی زیادی دارد، باید از تجهیزات اعلام و اطفاکننده حریق نظیر آب‌افشارها (اسپیرینگ‌لر) به ویژه در مکان‌هایی که رفت‌وآمد در آن کم است،‌ مانند پارکینگ‌ها و انباری‌ها استفاده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین