کد خبر: ۱۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

بازیگر آمریکایی به تهدید اوباما با سم متهم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایسنا نوشت:

یک بازیگر زن تگزاسی که نامه‌های آلوده به سم ریسین را برای باراک اوباما و شهردار نیویورک فرستاد و پس از آن مدعی شد که شوهرش او را مجبور به این کار کرده است، روز جمعه به تهدید رئیس جمهور متهم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "شانون گس ریچاردسون" 35 ساله پس از متهم شدن به ارسال نامه‌های تهدیدآمیز برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در دادگاه "تکسارکانا" حضور یافت.

داویلین والستون، سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا گفت: این اتهام در دولت فدرال در بردارنده 10 سال زندان است.

ریچاردسون که مادر پنج فرزند است و هم‌اکنون نیز باردار است، نقش‌های کوچکی در تلویزیون و چند فیلم‌ها بازی کرده و در اوایل روز جمعه برای فرستادن نامه‌های آلوده به سم ریسین به کاخ سفید و مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک در ماه گذشته، دستگیر شد.

بنا بر اعلام اف بی آی، ریچاردسون روز سی‌ام مه با مقامات تماس گرفت تا شوهرش را که از او طلاق گرفته متهم به همکاری با خود کند.

در اسناد اف بی آی آمده وی پس از آن در یک آزمون دروغ سنجی رد شد و محققین در پرونده او تناقض‌های متعددی در گفته‌های او یافته‌اند.

در میان تناقضات این مورد وجود دارد: ناتانیل ریچاردسون، شوهر متهم در زمانی که تحقیقات اینترنتی مربوط به نامه‌ها بر روی لپ تاپ این زوج انجام شد و در زمانی که نامه‌ها مهر پست خورد، سرکار بوده است. هیچ اتهامی علیه ناتانیل ریچاردسون وجود ندارد.

جان دلک، وکیل شوهر خانم ریچاردسون گفت، او انتظار دستگیری موکلش را ندارد.

وی گفت: تا آنجا که من مطمئنم آنها به او به چشم دست داشتن در این جرم نگاه نمی‌کنند. من نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم.

شهردار نیویورک روز جمعه در بیانیه‌ای از آژانس‌های محلی و فدرال اجرای قانون به خاطر "اقدام برجسته‌شان در دستگیری مظنون" تشکر کرد و گفت، آنها از ابتدا با همکاری هم کار کردند و تا تحقیقات ادامه دارد این کار را ادامه خواهند داد.

بر طبق نظر دادگاه شانون ریچاردسون در زندان فدرال است. مدارک نشان دهنده آن است که دولت تقاضا کرده او بدون هیچ قیدی نگه داشته شود و برای جمعه آینده نیز یک جلسه دادرسی برنامه‌ریزی شده است.

اف بی ای در دو ماه گذشته در حال تحقیق بر روی دست کم سه مورد بوده که در آنها ریسین به باراک اوباما و دیگر چهره‌های عمومی فرستاده شده بود. ریسین در چند سال اخیر گاها برای مقامات فرستاده می‌شده، اما کارشناسان می‌گویند اخیرا این اقدام افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین