کد خبر: ۱۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۳

خبر مشکوک خبرگزاری فارس درباره بررسی مجدد صلاحیت دکتر روحانی

در آستانه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، برخی رسانه‌های اصولگرا در خبری مشکوک از احتمال ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺠﺪد ﺻﻼﺣﯿﺖ دکتر ﺣﺴﻦ روﺣﺎﻧﯽ خبر دا‌ده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سیاسی: در حالی که در روز‌های اخیر موج استقبال از دکتر حسن روحانی افزایش پیداکرده است، برخی رسانه‌های اصولگرا پروژه تخریب و انتشار اخبار مشکوک را علیه وی آغاز کرده‌اند و به نقل از منابعی که نام آن‌ها ذکر نشده مدعی شده‌اند که شورای نگهبان در جلسه فردای خود، صلاحیت دکتر حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرگزاری‌های فارس و مهر از قول منبعی آگاه، از اﺣﺘﻤﺎل بررسی مجدد ﺻﻼﺣﯿﺖ دکتر ﺣﺴﻦ روﺣﺎﻧﯽ، ﮐﺎﻧﺪﯾﺪای اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﮭﻮری در جلسه روز دوشنبه ﺷﻮرای ﻧﮕﮭﺒﺎن خبرداده‌اند و با ذکر دلایلی بی‌اساس، نوشته‌اند که به دلیل "اظهارات ﺿﺪ اﻣﻨﯿﺘﯽ و ﻏﯿﺮﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺣﺴﻦ روﺣﺎﻧﯽ، ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺳﺮان ﻓﺘﻨﻪ در ﺟﻠﺴﺎت ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ، اﻓﺸﺎی اطﻼﻋﺎت ﻧﻈﺎم، ﺣﺮﮐﺎت ﺿﺪ اﻣﻨﯿﺘﯽ درھﻤﺎﯾﺶ ﺣﺎﻣﯿﺎن حسن روﺣﺎﻧﯽ در ﺟﻤﺎران و حرکات خیابانی در ورزشگاه شیرودی"، ﺷﻮرای نگهبان ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓته است ﺗﺎ ﺻﻼﺣﯿﺖ اﯾﻦ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪا را ﻣﺠﺪدا بررسی کند.

خبرگزاری فارس به همین خبر نیز اکتفا نکرد و سعی کرده است با انتشار گفتگو‌هایی که با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داده است، فضای تخریبی علیه دکتر روحانی را تشدید کند. فارس به نقل از نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی نوشته است: بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی حق شورای نگهبان است. منصور حقیقت پور با بیان اینکه شورای نگهبان حق دارد صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را تا روز انتخابات مجدداً بررسی کند، افزود: اگر آقای روحانی مرتکب اقدامی مغایر با صلاحیت لازم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری شده باشد، شورای نگهبان حق دارد صلاحیت ایشان را مجدداً بررسی کند. اسماعیل کوثری، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفته است: این شورا حق بررسی مجدد صلاحیت کاندیدا‌ها را تا آخرین لحظه انتخابات دارد. کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس نیز با بیان اینکه اقدامات حسن روحانی در حوزه امنیت ملی چه در گذشته و چه در ایام انتخابات به شدت زیر سوال است، گفت: شورای نگهبان می‌تواند نسبت به تجدید نظر در صلاحیت همه کاندیدا‌ها از جمله حسن روحانی اقدام کند.

به گزارش آفتاب، در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته سابقه نداشته است که شورای نگهبان بعد از تایید صلاحیت نامزدی، صلاحیت او را مجدداً مورد بررسی قرارد دهد. براساس گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان به رسانه‌ها اعلام کرده است که سخنگوی این شورا پیش از ظهر دوشنبه نشست خبری دارد.

در آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های ریاست‌جمهوری، جدل لفظی علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی درباره برنامه هسته‌ای باعث بیان نکات تازه‌ای در خصوص کارشکنی‌ها دولت در این زمینه شد که در واکنش به این مناظره، سرتیپ مسعود جزایری، معاون ستاد کل مشترک نیرو‌های مسلح گفت: حق برخورد قانونی با آن دسته از آقایان کاندیدا‌ها که به اشاعه اطلاعات غیرصحیح یا سیاه نمایی پرداختند را برای خود محفوظ دانسته و آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم.

اما انتشار این خبر مشکوک در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نه تنها باعث دلسردی مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای می‌شود، بلکه این گونه جوسازی و فضاسازی علیه نامزدی که به نوشته روزنامه گاردین، زندگی را به انتخاباتی که یکنواخت به نظر می‌رسید، تزریق کرده است، برخلاف بیانات مقام معظم رهبری درباره حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و همچنین پرشور و سالم بودن انتخابات است.

به نظر می‌رسد با توجه به افزایش استقبال مردم از دکتر حسن روحانی، خبر ائتلاف روحانی و عارف و همچنین حضور آیت‌آلله هاشمی‌رفسنجانی در مستند تبلیغاتی دکتر روحانی، در بین اصولگرایان نوعی سردرگمی حاکم شده است و این خبر می‌تواند کاملا ساختگی و با اهداف خاصی باشد. این سردرگمی آنچنان شدید است که رسانه‌های اصولگرا -مانند زمان ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی که با فضاسازی شدید رسانه‌ای برای رد صلاحیت وی به شورای نگهبان فشار بی‌سابقه‌ای وارد کردند- به جوسازی علیه دکتر روحانی که آراء او رو به رشد است، روی آورده‌اند و از این طریق سعی دارند به هر شکل ممکن مانع انتخاباتی پرشور و رقابتی شوند.

طبق نظرسنجی‌هایی که حتی سایت‌های اصولگرا به نقل از منابع معتبر طی روز‌های اخیر منتشر کرده‌اند، اقبال جامعه و افکار عمومی به دکتر روحانی بیشتر از نامزد‌های دیگر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین