کد خبر: ۱۹۶۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵

حسن روحانی: نخواهیم گذاشت دریاچه ارومیه خشک شود

حسن روحانی با بیان این‌که نخواهیم گذاشت دریاچه ارومیه خشک شود، گفت: من به شما قول می‌دهم که اگر بار مسوولیت اجرایی کشور را بر دوش من قرار دادید، در اولین روز دولت، حل مشکل دریاچه ارومیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعزامی به ارومیه، حسن روحانی در جمع هواداران خود در ورزشگاه شهید آهندوست ارومیه در جواب فریاد هواداران خود مبنی بر این‌که دریاچه ارومیه احیا باید گردد، اظهار کرد: شما گفتید دریاچه ارومیه را با اشک چشمتان پر می‌کنید؟ من به فدای چشم‌های شما.

وی با اشاره به این‌که در مرکز مطالعات استراتژیک مدت‌هاست کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکل دریاچه ارومیه تشکیل داده‌ایم، افزود: اولین بررسی‌ها به ما می‌گوید اگر خدای ناکرده دریاچه ارومیه خشک شود، زیست 14 میلیون نفر در معرض خطر قرار خواهد گرفت و آن‌وقت ریزگردهای نمک تمام زمین‌های کشاورزی کشور را نابود خواهد کرد.

وی با بیان این‌که باید آب دریاچه خزر به ارومیه منتقل شود، خاطرنشان کرد: من به شما قول می‌دهم که در دولت تدبیر و امید، احیای دریاچه ارومیه، جزء اولین برنامه‌هایمان باشد.

وی توضیح داد: پیش‌بینی محاسباتی اولیه ما این است که انتقال آب از دریاچه خزر به اردبیل و تبریز و سپس ارومیه دو تا دونیم میلیون دلار خرج دارد، اما با ایجاد دریاچه‌های مصنوعی در مسیر راه و فروش زمین‌هایی که از آن حاصل می‌شود، بیش از 70 درصد مخارج قابل تامین است که این مطالعات در دولت تدبیر و امید مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت و در هر مرحله من به اطلاع شما مردم خواهم رساند که این وعده اول من به شماست.

روحانی با بیان این‌که وعده دوم من به شما اجرایی شدن اصل 15 قانون اساسی است، گفت: این حق مردم است که بتواند راجع زبان مادری خود تصمیم بگیرد.

وی گفت: وعده سوم من به شما، تدوین و اجرای حقوق شهروندی است که در حقوق شهروندی، اقلیت و اکثریت وجود ندارد و کرد و آذری‌زبان و ترکمن، بلوچ، عرب و فارس یکسان خواهد بود.

روحانی با تاکید بر این‌که فقط با وحدت و اتحاد و از بین بردن تبعیض قادریم کشور را به توسعه برسانیم و چشم‌انداز 20 ساله‌ای که در طول 8 سال در مقام عمل به آن بی‌اعتنایی شده است، اجرایی و عملیاتی کنیم، اظهار کرد: به شما وعده می‌دهم در دولت تدبیر و امید، دانشگاه محیط علم و آزادی خواهد بود و به خاطر یک انتقاد استادی اخراج نخواهد شد و ستاره ویژه آسمان ایران خواهد بود یعنی دانشجوی ستاره‌دار نخواهیم داشت.همچنین زنان ایران در عرصه اجتماعی دارای حقوق مساوی خواهند بود و بانوان کشورمان در خیابان و محیط کار احساس نگرانی نخواهند کرد و البته سیاست خارجی ما تعامل سازنده با جهان خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کسی به شما نگوید رییس جمهور از قبل تعیین شده است، رای شما اثر ندارد و رای شما حفظ نخواهد شد چون اینها می‌خواهند به راحتی افراد خود را یک بار دیگر بر مردم مسلط کنند.

حسن روحانی در جواب فریادهای حاضرین مبنی بر این‌که زندانی سیاسی باید آزاد گردد، گفت: از کلمه زندان تنفر دارم و با ایجاد وحدت و اتحاد و اجماع در میان مسوولان عالیرتبه نظام کاری خواهم کرد که خانواده‌ها آسوده بخوابند و ما می‌توانیم در 25 خرداد امسال جشن پیروزی بگیریم.

به گزارش ایسنا، روحانی در ابتدای صحبت‌های خود با سلام به شهیدان و آذربایجان گفت: سلام بر حمید و مهدی باکری و سلام بر امامی که آزادی را به ما ارزانی داد و سلام بر ولایت رهبری که ستون خیمه انقلاب است و سلام بر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی.

وی با بیان این‌که 24 خرداد سرنوشت کشور را تعیین خواهیم کرد، گفت: دولت افراط‌گرا دیگر بس است. ما اعتدال را جایگزین خواهیم کرد و مسیر اصلاح، دوستی،‌ صلح و برادری را در پیش خواهیم گرفت. چون در دولت تدبیر و امید دیگر از آمار دروغ خبری نخواهد بود و باید ثبات و آرامش به کشور برگردد. پس دولت آینده دولت شعور است نه دولت شعار.

به گزارش ایسنا، هواداران روحانی در همایشی که در ورزشگاه آهن‌دوست ارومیه برگزار شد، شعارهایی از جمله «ابوالفضل علمدار روحانی را نگهدار»، «حسین حسین شعار ماست روحانی انتخاب ماست»، «دریاچه ارومیه احیا باید گردد، روحانی قهرمان همیشه با ما بمان»، «صلی علی محمد یار امام خوش آمد»، «سلام بر هاشمی درود بر روحانی»، «یاشاسین آذربایجان» سر می‌دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین