کد خبر: ۱۹۷۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

وظیفه قانونی دولت: افزایش تولید سیگار یا کاهش مصرف آن؟!

تا اطلاع ثانوی شرکت دخانیات باید هدف خود را که افزایش تولید و کاهش واردات و قاچاق سیگار است ، دنبال کند و وزارت بهداشت نیز مردم را از مضرات مصرف سیگار بازدارد!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح دوشنبه بحث جالبی در مجلس بر سر سیگار درگرفت. ماجرا از این قرار است که مطابق قانون ، دولت از یک سو موظف است تولید سیگار را افزایش دهد تا با مصرف سیگارهای خارجی که بیشتر به صورت قاچاق و غالبا از شمال عراق وارد کشور می شود مقابله کند و ازجانب دیگر باز مطابق قانون موظف است تولید و مصرف سیگار را کاهش دهد تا از سلامت مردم صیانت کند!

وزیر کنونی صنعت،معدن و تجارت در جلسه مجلس گفته است:" سود مشاغل مرتبط با تولید سیگار سر به 100 میلیارد تومان می زند. هر چند که 2 تا 3 میلیارد تومان از این درآمد باید صرف درمان شود و تجارت خوبی نیست."

در این که کشت برگ توتون اشتغال مستمر ایجاد می کند و داشت و برداشت آن به مشاغل مختلف سود می رساند تردیدی وجود ندارد و با همین نگاه 12 واحد تولید تنباکو در شهرستان های مختلف همچون گرگان ، ارومیه و خوی راه اندازی شده  و شرکت دخانیات قراردادی با کرواسی امضا کرده است. ا

ما باز روشن نیست که اولویت دولت کدام باید باشد؟ افزایش یا تولید سیگار داخلی؟!
اگر افزایش ؛ آن گاه می توان نگرانی های بهداشتی و هشدارهای انجمن های ضد دخانیات و حتی فتوای حرام بودن استعمال دخانیات ( صادره از سوی آیت الله مکارم شیرازی و نه همه مراجع تقلید) را یادآورشد
و اگر کاهش ؛ نگرانی از افزایش قاچاق و ورود سیگارهای غیر استاندارد و حذف مشاغل مرتبط و سود 100 میلیارد تومانی را مطرح کرد.

تناقض سیگار اما منحصر به این موضوع نیست. وزیر صنعت،معدن و تجارت در حالی باید در مجلس درباره تولید سیگار و کاهش یا افزایش آن توضیح دهد که 55 درصد سهام شرکت دخانیات ایران به صورت تهاتری به شرکت بازنشستگی صنایع فولاد واگذار شده و خود این صندوق نیز در اختیار وزارت کار یا همان کار و تعاون و رفاه است.

به گزارش عصر ایران ،با این وصف تا اطلاع ثانوی شرکت دخانیات  باید هدف خود را که افزایش تولید و کاهش واردات و قاچاق سیگار است ،  دنبال کند و وزارت بهداشت نیز مردم را از مضرات مصرف سیگار بازدارد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین