کد خبر: ۱۹۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

دیدار رئیس‌جمهور منتخب با آیت‌الله شبیری‌زنجانی، صافی‌گلپایگانی و مکارم‌شیرازی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران امروز با آیت الله العظمی شبیری زنجانی، صافی‌گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله شبیری زنجانی دراین دیدار با آرزوی موفقیت برای دکتر روحانی و دولت یازدهم، گفت که مشکلات سخت فراروی کشور با حرکتی جهادی حل و فصل خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه کمتر کسی است که مشکلات کنونی کشور را درک نکند، افزود : شخصیتی که برای حل مشکلات کشور وارد صحنه شده از خودگذشتگی نشان داده است.

آیت الله شبیری زنجانی اظهارداشت که دکتر روحانی و دولت یازدهم باید به وعده الهی امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: اگر کارها برای رضای خداوند باشد می توان بر مشکلات فایق شد و این وعده ای قطعی است.

آیت الله شبیری زنجانی گفت که برای موفقیت دکتر روحانی و دولت یازدهم دعا می کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) رمز موفقیت را وحدت کلمه می دانستند و با وحدت کلمه انقلاب پیروز و جمهوری اسلامی محقق شد، تاکید کرد که با وحدت کلمه می توان از شرایط امروز کشورهم عبور کرد.

آیت الله شبیری زنجانی همچنین خاطره سخنرانی دکتر روحانی در مراسم ختم آیت الله حاج سید مصطفی خمینی در آبان ماه سال 56 را بازگو کرد که دکتر روحانی برای نخستین بار در آن سخنرانی از حضرت امام (ره) با عنوان امام خمینی یاد کرد.

رییس جمهوری منتخب نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله شبیری زنجانی، گفت که دولت یازدهم نیازمند حمایت مردم، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه است.

دکتر روحانی افزود: اگرچه شرایط سختی است اما انشاء الله همانطوری که انتخابات با عنایت الهی با موفقیت برگزار و شبهات رفع شد و نتیجه آن برای انقلاب ، کشور و مردم شیرین و عزت بخش بود، بتوانیم بر مشکلات فایق شویم.

رییس جمهوری منتخب تصریح کرد: به فضل الهی و حمایت مردم، مقام معظم رهبری، مراجع محترم، علما و حوزه های علمیه برای چیره شدن بر مشکلات کشور امیدوار هستیم. دکتر روحانی اظهارداشت: با صبر، حوصله و استقامت مردم از مشکلات عبور می کنیم و کمک مراجع محترم و حوزه های علمیه در این باره بسیار موثر است.


دیدار با با آیت الله مکارم شیرازی 
    
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران صبح امروز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد. 

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خوشوقتی از دیدار با رییس جمهوری منتخب، گفت که باردیگر موفقیت شما را در انتخابات اخیر که به فضل الهی نصیب شما گردید، تبریک می گویم. 

وی افزود: برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری باعث سربلندی مردم و نظام اسلامی شده و تاثیر آن در داخل و خارج از کشور بسیار خوب بوده است. 

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت که دولت یازدهم وارث بسیاری از مشکلات است که هیچ دولتی در ایران با آنها مواجه نبوده است. 

وی تاکید کرد: باید به مردم بگوییم که برای حل وفصل این مشکلات به زمان، حوصله و شکیبایی نیاز است و انتظار نداشته باشند حالا که دکتر روحانی رییس جمهور شده، یکباره مشکلات حل خواهد شد. 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید مواظب باشیم و مراقبت کنیم که توقع های نابجا برای حل وفصل مشکلات بزرگی همچون تورم، گرانی وبیکاری که پیش روی دولت یازدهم قرار دارد، ایجاد نشود. 

دکتر روحانی نیز دراین دیدار با تشکراز آیت الله مکارم شیرازی، خواستار حمایت مردم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه های علمیه از دولت یازدهم شد تا بتواند با عقلانیت، تدبیر و حوصله برنامه های خود را پیش ببرد و برای حل مشکلات کشور تلاش کند. 

رییس جمهوری منتخب گفت: دولت یازدهم مصمم است ارتباط منظمی با حوزه ها به ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام داشته باشد و از نظرات و حمایت آنها بهره مند شود. 

دکتر روحانی افزود: دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل می گیرد و براین اساس باید به این دولت کمک کرد. 


دیدار با با آیت الله صافی گلپایگانی
    
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران که صبح امروز وارد شهر قم شد، بعداز زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد. 

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با بیان اینکه دکتر روحانی در شرایطی سخت مسئولیت دولت را قبول کرده است، گفت که کشور با گرفتاری ها و تنگناهایی مواجه است اما امیدواریم دولت یازدهم با توفیقات الهی و عنایات امام زمان (عج) بتواند از این شرایط سخت عبور کند. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم نباید از برنامه های اعلام شده هیچ تنازلی داشته باشد، خواستار تلاش دولت آینده برای افزایش و تقویت اقتدار و عزت اسلام و مسلمانان شد. 

آیت الله صافی گلپایگانی با آرزوی موفقیت برای دکتر روحانی و دولت یازدهم، اظهارداشت: امید داریم که دولت یازدهم براساس تدبیر و عقلانیت کارها را پیش می برد و برای تامین مقاصد مورد نظراسلام تلاش خواهد کرد تا انشاء الله رضایت الهی، خشنودی امام زمان (عج) فراهم و مطالبات مردم برآورده شود. 

وی با اشاره به اوضاع حساس منطقه و مشکلات جهان اسلام بویژه شیعیان در کشورهای مختلف، گفت: امیدواریم دولت یازدهم با بهره گیری از عنایات الهی، تعامل و گفت وگو و درایت شما بتواند برای کمک به حل و فصل اوضاع در داخل و خارج از کشور قدم های محکم و بزرگی بردارد. 

دکتر روحانی نیز با تشکر از آیت الله صافی گلپایگانی گفت که دولت یازدهم برای تحقق برنامه ها و اهداف خود وعبور از مشکلات و شرایط سخت کشور، نیازمند حمایتمردم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و علما است. 

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: باید تلاش کنیم امید در دل های مردم گسترش یابد، نسل جوان به قرآن و معارف دینی بیش از پیش علاقه مند و وحدت میان مسلمانان جهان تقویت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین