کد خبر: ۲۰۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

سانحه بوئینگ 777 در فرودگاه سان فرانسیسکو

یک شاهد عینی گفت: به نظر می رسید اندکی قبل از فرود هواپیما از کنترل خارج شده بود. هواپیما خارج از باند فرود و در حاشیه آن به زمین برخورد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فروند بوئینگ 777 مسافربری شرکت هوایی آسیانا ایرلاینز حوالی ساعت 19 به وقت گرینویچ شنبه شب 12 ظهر به وقت غرب آمریکا هنگام فرود در فرودگاه سان فراسیسکو دچار سانحه شد و آتش گرفت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه و شبکه ABC  ، سازمان فدرال هوایی آمریکا اعلام کرد که این هواپیما از مبدا سئول به سان فرانسیسکو پرواز کرده بود.

به گفته شاهدان عینی، دماغه هواپیما هنگام فرود بیش از اندازه عادی بالا بوده و هنگام به زمین نشستن دم آن به زمین برخورد می کند.

یک شاهد عینی گفت: به نظر می رسید اندکی قبل از فرود هواپیما از کنترل خارج شده بود. هواپیما خارج از باند فرود و در حاشیه آن به زمین برخورد کرد.

به محض برخورد هواپیما با باند نیمی از بدنه هواپیما دچارحریق می شود اما با اقدام به موقع گروه های امداد فرودگاه آتش به سرعت خاموش شد. اما براساس تصاویر بیشتر سقف هواپیما از بین رفته است.

براساس تصاویری که از سوی برخی مسافران ارسال شده  می توان شاهد خروج مسافران از طریق درهای اضطراری بود. ظاهرا مسافران هنگام خروج چندان عجله ای از خود نشان نمی دادند.

به گفته مقامات،  بوئینگ 777 مسافربری شرکت هوایی آسیانا ایرلاینز حامل 292 سرنشین و 16 خدمه پروازی بوده است.


هنوز هیچ گزارشی در مورد مجروحان و تلفات احتمالی این سانحه مخابره نشده است. فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو بلافاصله پس از این سانحه بسته شد.

شرکت هوایی آسیانا ایرلاینز دومین شرکت هوایی بزرگ کره جنوبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین