کد خبر: ۲۰۱۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴

واکنش شدید آیت الله مکارم شیرازی به فتوای آب خوردن در حین روزه

آیت الله مکارم شیرازی نسبت به برخی سخنان مبنی بر جایز بودن نوشیدن آب افراد روزه‌داری که بسیار تشنه می‌شوند، بدون این که روزه آنها باطل شود، واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید، ظهر امروز در ششمین روز سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: چند روزی است که در دهان برخی انداخته‌اند که اگر روزه‌دار زیاد تشنه شد، می‌تواند آب بخورد و روزه هم درست است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: بر اساس این سخن، فرد روزه دار می‌تواند کوزه آبی کنار خود بگذارد و هر وقت خیلی تشنه شد، ‌از آن بنوشد و روزه او هم باطل نشود!

وی با بیان این که برای این ادعا به روایتی استناد می‌کنند، خطاب به این افراد، گفت: با دین مردم بازی نکنید، این روایت از نظر سند و دلالت زیر سؤال است.

آیت الله مکارم تصریح کرد: فرض کنیم این روایت وجود داشته باشد؛ احدی به این صورت فتوا نداده است و خلاف اجماع فقهای اسلام است و احتمال دارد خلاف ضرورت دین هم باشد. این که کسی روزه‌دار باشد و آب هم بخورد، ‌تعجب نمی‌کنید! نمی‌گویید این چه روزه‌داری‌ای است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اجازه اسلام بر روزه نگرفتن در ماه مبارک رمضان برای کسانی که بیمار و یا ناتوان هستند، افزود: اگر فرد بیمار است و یا توان روزه گرفتن ندارد،‌ اسلام به او اجازه داده تا در ماه رمضان روزه نگرفته و قضای آن را در ایام دیگر سال بگیرد، ولی این که چنین کاری شود،‌ هر مسلمان که آن را را ببیند، انکار می‌کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: این سخن حرف درستی نیست و کلیه مسلمانان آن را نادرست می‌دانند؛ امیدوارم این افراد مراقب حرف‌های خود باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
saeed
|
United States of America
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
به آقای مکارم بگویید بجای این همه شلوغکاری یک جمله هم استدلال فقهی کند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین