کد خبر: ۲۰۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳

هجوم نیروهای امنیتی مصر به دفتر العالم

گفتني است دفتر شبكه العالم در دوران حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر نيز بارها مورد تعرض قرار گرفت و اين دومين بار است كه دفتر اين شبكه و كارمندان آن با هجوم نیروهای امنيتي مواجه مي شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نيروهاي امنيتي مصر عصر امروز (شنبه) با حضور در دفتر شبكه خبري العالم در شهر قاهره، ضمن بازداشت احمد السيوفي رئيس دفتر شبكه، وسايل و دستگاه هاي موجود در دفتر را نیز توقيف كردند.

به گزارش خبرنگار العالم در قاهره، نیروهای امنیتی مصر تاکنون درباره این اقدام خود توضیحی ارائه نکرده اند.

در تماس تلفني شبكه العالم با احمد السيوفي مدير دفتر اين شبكه در قاهره، وي تصریح کرد که فعلا در بازداشت موقت به سر مي برد و قرار است به اتهام فعاليت بدون مجوز به دادسرا فرستاده شود.

اين در حالي است كه شبكه العالم حدود يك ماه قبل درخواست خود را براي اخذ مجوز فعاليت ارائه كرده و برخلاف دفعات قبل، براي نخستين بار اين درخواست با موافقت روبرو شده است. به گفته السيوفي، درخواست هاي پيشين همگي رد مي شدند.

خاطرنشان مي شود، اقدام پليس در حمله به دفتر العالم از سوي محافل رسانه اي و سازمانهاي مدني محكوم شده و آنها ضمن اعلام همبستگي با شبكه از اين اقدام كه مخالف آزادي رسانه و آزادی بيان است، اظهار شگفتي كرده اند.

گفتني است دفتر شبكه العالم در دوران حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر نيز بارها مورد تعرض قرار گرفت و اين دومين بار است كه دفتر اين شبكه و كارمندان آن با هجوم نیروهای امنيتي مواجه مي شوند، اقداماتي كه در چارچوب نقض آزادي بيان و جلوگيري از انتشار اخبار واقعي صورت مي گيرد.

در جریان انقلاب 25 ژانویه نیز دفتر العالم - که از جمله معدود رسانه های منعکس کننده حقایق انقلاب مصر بود- چندین بار مورد تعرض قرار گرفت و اکنون پس از وقایع و تحولات اخیر مصر - و در حالی که حذف صدای العالم از تمامی ماهواره های بین المللی در دستور کار امپراطوری رسانه ای استکبار قرار گرفته - بار دیگر دفتر العالم در قاهره؛ نه توسط افراد ناشناس، بلکه از سوی نیروهای امنیتی مصر مورد هجوم قرار می گیرد، بی آن که توضیحی در این باره ارائه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین