کد خبر: ۲۰۲۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

میراث احمدی‌نژاد؛ میلیون‌ها بیكار و رشد اقتصادی منفی

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به پوشش نیمی از جمعیت کشور توسط وزارت کار به «حسن روحانی» توصیه کرد فردی با وجهه مردمی، کارآزموده، به دور از سیاست بازی و با سابقه فعالیت صنفی را در رأس این وزارتخانه قرار دهد تا این وزیر با ارتباط موثر با مردم و سایر نهاد‌های نظام، وعده‌های رئیس جمهور منتخب به كارگران را عملی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «کریم صادق‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: در مقطعی قرار داریم که با پیروزی آقای روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد، امید‌ها برای پیشبرد اهداف مردم زنده شده است و دولت تدبیر و امید می‌تواند با به کارگیری توانمند‌ترین نیرو‌ها این اهداف را تحقق بخشد.

وی با اشاره به پوشش نیمی از جمعیت کشور (خانواده‌های کارگران و بازنشستگان) توسط وزارت کار افزود: جامعه کارگری انتظار دارد رئیس جمهور منتخب ‏، مسئولیت سنگینی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را را به فردی آشنا با حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بسپارد.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به ۳/۵ میلیون تحصیلکرده بیکار بیان کرد: بی‌توجهی به دو وزارتخانه مهم «صنعت، معدن و تجارت و تعاون»، «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» که تولید، اشتغال و حوزه روابط کار را پوشش می‌دهند به بحران بیکاری در کشور دامن زده است.

به گفتهٔ آقای صادق‌زاده، کارگران وزیری می‌خواهند که با اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای کامل قانون کار، اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار، رفع بحران بیکاری و... اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت سابقه افراد برای قرار گیری در راس یک وزارتخانه تخصصی، بهترین گزینه برای تصدی بر وزارت کار را فردی از بطن جامعه کارگری دانست.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به نام «علی ربیعی»، وی را فردی دلسوز، دانشمند و آگاه به حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست که می‌تواند با هماهنگی کمیسیون اجتماعی مجلس، جهت حل مشکلات کارگران تلاش کند.

این فعال کاری بیان کرد: ادغام وزارتخانه‌ها که توجهات را از مشکلات جامعه کارگری برداشت، حملات متعدد به قانون کار برای تغییر به سود کارفرمایان، وارد کردن هزاران نفر به سیستم تامین اجتماعی بدون تامین منابع مالی، عدم اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان و... همگی در در دولت آقای احمدی‌نژاد صورت گرفت که ناشی از حاکمیت نگرش کارفرمایی بر وزارت کار دولت دهم بود.

کریم‌زاده با انتقاد از طرح بنگاه‌های زودبازده و اختصاص وام به آن‌ها که به اعتقاد وی، خسارت‌های بسیاری برای تولید کشور به بار آورد گفت: میراث آقای احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم برای ایرانیان، میلیون‌ها بیکار و رشد اقتصادی منفی است در حالی که متوسط نرخ رشد اقتصادی در دولت سازندگی ۵ و نیم درصد و در دولت اصلاحات ۶/۴ درصد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در پایان بر لزوم زمینه سازی وزیر کار دولت روحانی برای برچیدن بساط پیمانکاران که با واسطه‌گری میان کارگران و کارفرمایان بدون انجام هیچ كاری، بخشی از دسترنج کارگران را می‌بلعند، تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین