کد خبر: ۲۰۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷

درمان شکستگی مهره اول و دوم گردن برای اولین بار در کرمان

برای نخستین بار در استان کرمان درمان شکستگی مهره اول و دوم گردن در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان در این رابطه گفت: این عمل جراحی که با اصطلاح پزشکی هالی فاکس یا همان جراحی مهره اول ودوم گردن نامیده می‌شود و با نخاع ارتباط دارد در 25 مردادماه جاری به مدت پنج ساعت در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان انجام شد.

دکتر "امیرحسین حقیر" با اشاره به اینکه انجام این گونه از عمل‌ها حساس و ویژه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهره اول و دوم گردن نزدیک به مغز و بصل‌النخاع است در صورت عدم موفقیت، بیمار دارای نقص یا ضایعه نخاعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمل جراحی این جوان 18 ساله از شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان در اثر تصادف دچار شکستگی مهره‌های گردن شده بود با توکل بر خداوند و تلاش کادر پزشکی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: پس از عمل جراحی، آسیب نخاعی فرد برطرف و این جوان قادر به حرکت و حال وی رضایت‌بخش است.

وی افزود: این عمل که دارای ظرافت و سختی کار است کمتر و آن هم در برخی بیمارستان‌های کشور مانند شیراز و مشهد انجام می‌شود و لازم است مسئولان امر وسایل و شرایط لازم را برای این عمل‌های جراحی خاص فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان از همکاری و تلاش‌های پرسنل اتاق عمل بیمارستان امام رضا سیرجان، رییس بیمارستان و رئیس دانشکده پزشکی این شهرستان قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین